رمز پیروزی استقلال در سیرجان چه بود؟

پایان روزهای پرفشار منصوریان در سیرجان با برد همراه بود. بردی که هر چند اولین نیمه ی اولتیماتوم منصوریان بود؛ اما برای سرمربی آبی ها که فاصله زیادی تا جدایی از نیمکت این تیم نداشت پیام های زیادی داشت. سرمربی استقلال در این دیدار از دو فاکتور مهم در ترکیب خود استفاده کرد و این دو فاکتور نقش پر رنگی در برد استقلال داشتند. بازگشت به جوانان و استفاده از تیمی فیزیکی دو عاملی بودند که به منصوریان برای برد در سیرجان کمک کردند.

فلش بک؛ استقلال سایپا و ترکیبی عجیب

علیرضا منصوریان دیدار سخت برابر تراکتورسازی را با برد به پایان رساند، اما برابر سایپا نورافکن را نیمکت نشین کرد تا در مرکز زمین از چشمی، چپاروف و جباری استفاده کند. سه بازیکن توانایی که جنگندگی آنها نسبت به دیگر هافبک های استقلال بسیار کمتر است و به همین دلیل آبی ها برابر تیم دایی بازنده میدان شدند. روزبه چشمی در توپ گیری و بازی خوانی تبحر بالایی دارد، اما هر زمان که یک هافبک تخریبی کنار او بود، توانایی های او دو چندان به استقلال کمک کرد. چپاروف و جباری توانایی های بالایی در مرکز زمین دارند و روزهای درخشانی را برای استقلال رقم زدند، اما ترکیب آنها خیلی به کمک استقلال نیامد و آبی ها در زمین نتوانستند کاری از پیش ببرند.

فشار ناشی از این شکست در دیدار برابر پدیده نیز کار استقلال را سخت کرد و آبی ها هر چند باز هم به زوج چشمی و نورافکن در مرکز زمین بازگشتند، اما با یک غافلگیری در روزی که موقعیت های زیادی داشتند، برابر پدیده شکست خوردند.

بازگشت به گلادیاتورهای جوان در سیرجان

باقری، نورافکن و اسماعیلی سه عنصر جدید خط میانی استقلال بودند. چشمی یک خط عقب تر رفته بود و جباری و چپاروف نیز نیمکت نشین بودند تا این سه بازیکن دونده و پر تلاش در وسط زمین، تفاوت استقلال را رقم بزنند. در این ترکیب جدید حتی اسماعیلی به عنوان هافبک طراح نیز دوندگی بسیار بالایی داشت و اجازه بازی سازی به بازیکنان گل گهر سیرجان نداد تا هافبک های جوان منصوریان همانگونه که خرمگاه در نشست خبری به آن اشاره کرد، بازی فیزیکی را به سود خود خاتمه دهند.

به این ترکیب باید آمادگی قائدی و البته دوندگی جابر انصاری را نیز اضافه کرد که به خوبی در کار دفاعی شرکت کردند و با دوندگی بالای خود تیم حریف را تحت فشار قرار دادند. کاری که جواد محمدی نیز با حضور در زمین به شکل مطلوبی ادامه داد.

بررسی تغییرات ترکیب استقلال نشان می دهد منصوریان فرمول پیروزی را پیدا کرده و باید با استفاده به موقع از بازیکنانی مانند چپاروف، جباری و بیت سعید که خیلی در کار تیمی آبی ها موفق عمل نمی کنند، بهترین نمایش را با تمامی کارت های موجود خود در بازی انجام بدهد.

استفاده از جوانان جنگجو در زمین مسابقه به جای با تجربه های فانتزی باز رمز پیروزی منصوریان در زمین سخت سیرجان بود که می تواند او را در جم نیز پیروز کند و هواداران استقلال باید امیدوار باشند که سرمربی آبی ها در دیدار هفته آینده تغییرات خود را در مسیر ترمیم و نه تغییر کلی تیم انجام دهد.