دلایل انتقال عزت‌اللهی و نیمکت‌نشینی ادامه‌دارش

حق‌تعالی، مدیر برنامه‌های سعید عزت‌اللهی در خصوص انتقال قرضی سعید عزت‌اللهی به تیم آمکار پس از نیمکت‌نشینی هشت هفته‌ای در تیم روستوف، اظهار داشت: پیش از هر چیز باید بگویم که روسیه‌ای‌ها با توجه به در پیش بودن جام جهانی، تمرکز زیادی روی ساختن تیم ملی‌شان دارند و به همین دلیل بومی‌سازی را چند سالی است آغاز کرده‌اند. به هر حال آنها هزینه‌های زیادی کرده‌اند و به دنبال نتیجه‌گیری در جام جهانی هم هستند.

وی افزود: تیم ملی روسیه هم تیم جوانی است و این تیم را در بازی دوستانه با ایران خواهید دید. حالا روس‌ها از زمان کاپلو برای ساختن تیم ملی کشورشان قانونی وضع کرده‌اند به نام 6+5 که در بازی‌های لیگ حتماً باید 5 بازیکن روس در زمین حضور داشته باشد و 6 بازیکن خارجی می‌توانند در هر بازی در زمین باشند. طبق صحبتی که با سرمربی روستوف و مدیران این باشگاه در خصوص سعید عزت‌اللهی داشتم، آنها گفتند سعید یکی از بزرگترین استعدادهاست که اکنون نیاز به بازی کردن دارد و اگر بازی کند جزو بهترین هافبک‌های لیگ روسیه می‌شود. با توجه به این مسئله و به خاطر قانون 6+5 روستوفی‌ها در پست تخصصی سعید دو بازیکن روس دارند که باید به آنها بازی بدهند و به همین دلیل تصمیم بر این گرفته شد او به صورت قرضی به آمکار برود.

مدیر برنامه‌های هافبک ملی‌پوش کشورمان خاطرنشان کرد: سرمربی آمکار هم استقبال خوبی از سعید عزت‌اللهی کرد و به او نیاز داشت. او به صورت قرضی راهی آمکار شده و هر زمانی که روستوف تشخیص بدهد به تیم خودش باز می‌گردد. قرارداد آمکار با سعید عزت‌اللهی هم به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی بسته شده و قرار است آنجا بازی کند، چون اگر قرار به نیمکت نشینی بود، در روستوف می‌ماند. در بازی هفته نهم مقابل زسکا مسکو هم سعید به این دلیل نیمکت نشین بود که 24 ساعت پیش از بازی از تیم ملی به تمرینات آمکار اضافه شد و به دلیل خستگی نمی‌توانست در ترکیب قرار بگیرد.