صدای اعتراض پرسپولیس بلند شد

این باشگاه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، اقدامات با همراهی و هماهنگی مراجع قانونی چون فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، برای ایفای حقوق باشگاه و هواداران و رفع این ظلم آشکار که زوایایی از آن در برنامه‌های تلویزیونی و بررسی‌های رسانه ها مشخص گردید، ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود نهادهای مسئول به کمک فوتبال و مردم بیایند.

در این اطلاعیه آمده است: باشگاه‌داری بدون توجه به اصول اساسی صنعت فوتبال امکانپذیر نیست و متأسفانه در فوتبال ایران ناچار از مبارزه برای بدیهی‌ترین این حقوق هستیم که همان بلیت‌فروشی رقابت‌ها است و این قاعده مسلم مورد تاکید نهادهای بین المللی چون کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز قرار دارد، چنانکه از آن به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی حرفه‌ای‌گری و پیشرفت یاد می‌شود.متأسفانه در فوتبال ایران منافع شخصی بعضی افراد و شرکت‌ها با رابطه‌های نامشخص مانع از اجرای این امر شده است تا شاهد عقب نگاه داشتن فوتبال ایران باشیم که تأثیر روانی مستقیم بر نظر مردم شریف کشورمان و قضاوت ایشان دارد.

متأسفانه در حال حاضر بلیت فروشی بازی‌های پرطرفدارترین تیم ایران و پرتماشاگرترین تیم آسیا تحت قراردادی انجام می‌شود که با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست. در حالی که در فوتبال ایران باشگاه‌های متعددی، بلیت‌فروشی بازی‌های خود را در اختیار دارند و فدراسیون فوتبال و به ویژه شخص آقای تاج و سازمان لیگ بر احقاق این حق تاکید می‌کنند و آن را حقی متعلق به باشگاه ها از جمله پرسپولیس می‌دانند. در چنین شرایطی شاهد حضور شرکتی هستیم که به خود اجازه می‌دهد این حق را بدون هیچ واهمه‌ای از هر گونه برخورد، به نفع خویش مصادره کند و سود حاصل از حضور هواداران را متعلق به خود بداند!!

همچنین علاوه بر این باشگاه حقوق فدراسیون، سازمان لیگ و هیئت فوتبال نیز تضییع شده است!

باشگاه پرسپولیس بر این اساس که خود را برابر هواداران و فوتبال مسئول و پاسخگو می‌داند، بر خود فرض می‌داند که با پذیرش تمام دشواری‌ها به اتکای میلیون‌ها هوادار خود که نسبت به سرنوشت تیم محبوب‌شان به شدت حساس هستند، در این مسیر گام بردارد.

اقدام برای بلیت فروشی بازی با پیکان در هماهنگی کامل با فدراسیون فوتبال ، شخص آقای تاج و سازمان لیگ در همین راستا انجام شد ولی متأسفانه با کارشکنی مصرانه شرکتی مواجه شد که بخش اصلی این قسمت از منافع فوتبال را مختص خود می‌داند و تاوان این خواست را باید پرسپولیس و میلیون‌ها هوادار آن به عنوان یکی سرمایه‌های عظیم معنوی و اجتماعی ایران و نظام بدهند. هواداران هیچ توضیح منطقی و قابل قبول برای این اجحاف، سکوت برابر آن و پافشاری موجود نمی‌یابند.

افکار عمومی و نهادهای قانونی و امنیتی کشورمان در قالب مطالبی که در رسانه‌های منتشر و برنامه‌هایی که در صدا و سیما پخش شد، به مسائل پیدا و پنهان مختلفی درباره قرارداد موجود و منافعی که به انحصار بعضی در آمده تا حقوق اکثریت ملت ایران در این بخش از فوتبال در قالب هواداران پرسپولیس و استقلال نادیده گرفته شود واقف شوند. این منافع حتی از عواید مستقیم ناشی از بلیت فروشی گذشته است و جدا از محروم شدن این باشگاه از درآمد حاصل از بازی‌هایش، تحت عناوین مختلف مثل صدور کارت هوشمند، هزینه‌های نادرستی به تماشاگران فوتبال تحمیل می‌شود. حتی در گزارش رسانه‌ها نشانه‌هایی از ورود افراد به ورزشگاه با دریافت مستقیم وجه ارایه شد.

باشگاه پرسپولیس، امروز هم با توجه به مشکلات ایجاد شده در عرضه بلیت، توسط شرکت مورد اشاره در حالی که هماهنگی با فدراسیون، سازمان لیگ و هیئت فوتبال انجام شده بود، فقط به احترام هواداران خود که صادق‌ترین حامیان تیم و باشگاه هستند و برای جلوگیری از آزار بیشتر ایشان شرایط ورود رایگان‌شان را فراهم آورد‌.

باشگاه پرسپولیس با همکاری فدراسیون و سازمان لیگ که در این امر همراه بود و خود همواره بر آن تأکید داشته‌اند و در هماهنگی با دیگر نهادهای ذیربط بر ادامه این راه و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه قطعی تاکید دارد.