آقای وزیر! حالا چرا به فکر استقلال افتاده‌اید؟

استقلال روزهای بدی را پشت سر می‌گذارد و هر روز هم با تصمیم‌گیری‌هایی که از سوی مدیران باشگاه صورت می‌گیرد، بحرانی به بحران‌های موجود اضافه می‌شود (همانند موضوع اخراج و سپس بازگشت جباری و رحمتی). شرایط استقلال آنقدر بد است که مجلس هم به تکاپو افتاده و در این میان وزارت ورزش و جوانان نیز به عنوان متولی این باشگاه به فکر فرو رفته است.

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در این باره گفته است: «دغدغه‌ آقای سلطانی‌فر، موضوع استقلال است. ایشان وضعیت آشکار را بررسی می‌کند. به‌ هر حال باید توجه جدی‌تری داشته باشیم. هیئت مدیره، کار خودش را انجام می‌دهد و وزارت ورزش و جوانان شرایط را  رصد می‌کند تا استقلال از این شرایط خارج شود. آقای سلطانی‌فر بابت شرایط استقلال این نگرانی را دارد. امیدوارم هیئت مدیره با تدبیر کار را پیش ببرد. وزارت ورزش و جوانان هم در کنار باشگاه استقلال است تا از این شرایط عبور کنند.»

اینکه بحران و مشکل استقلال دغدغه وزیر و وزارت ورزش است خیلی خوب است اما نقش این وزارتخانه در به وجود آمدن چنین شرایطی چیست؟

27 روز پیش و در روز اول شهریور در مطلبی با عنوان «آقای سلطانی‌فر! پاسخگوی نتایج استقلال باشید» نوشتیم که وقتی وزیر ورزش نقش هیئت مدیره را عملاً نادیده می‌گیرد باید خودش هم پاسخگوی شرایط موجود باشد. او در آن مقطع تغییر مدیرعامل استقلال را تکذیب کرده بود آن هم بدون توجه به اینکه تغییر مدیرعامل یکی از وظایف ذاتی هیئت مدیره است. سلطانی‌فر پیش‌تر هم چنین کاری کرده بود آنجا که ابتدا گفت افتخاری مدیرعامل می‌ماند و سپس هیئت مدیره باشگاه استقلال را انتخاب کرد. در واقع وزیر ورزش عملاً اختیار را از هیئت مدیره سلب کرد چرا که افراد منصوب او قطعاً نمی‌توانند برخلاف نظر وزیر اقدام کنند و حتی اگر می‌خواستند مدیر را تغییر دهند نمی‌توانستند این کار را بکنند.

سلطانی‌فر 7 شهریور هم بار دیگر هیئت مدیره را نادیده گرفت و در مورد انتقاداتی که از علیرضا منصوریان سرمربی استقلال می‌شود، گفت: «منصوریان به فعالیتش ادامه می‌دهد و هیچ مسئله‌ای هم بابت آقای منصوریان وجود ندارد. استقلال مدیرعامل و هیئت مدیره دارد که آنها بر کار تیم نظارت می‌کنند.»

حال سؤال این است که وزیر ورزش با اظهارات و اقداماتی که انجام داده چقدر در این مشکلات دخیل است؟ چرا او در مسائل جزیی که هیئت مدیره باید درباره آنها تصمیم‌گیری می‌کرد؛ حرف می‌زد و حتی از ابقای منصوریان صحبت می‌کرد؟ چه شده که امروز وزیر ورزش و جوانان به فکر استقلال افتاده است؟ آیا سلطانی‌فر نباید به دلیل اظهاراتی که داشته پاسخگوی ناکامی‌های استقلال باشد؟ او که در نقش سخنگو، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره استقلال هم ایفای نقش کرده حالا به دنبال مرهمی برای زخمی است که بر دل میلیون‌ها استقلالی نشسته است.