انتقاد تند یک پرسپولیسی از گزارش علیفر

ضیاء عربشاهی با اشاره به دلایل شکست پرسپولیس برابر پیکان در هفته ششم لیگ برتر اظهار داشت: پرسپولیسی‌ها مقداری خسته بودند و به‌غیر از گلی هم که این تیم در دقایق ابتدایی خورد دیگر حریف موقعیت چندانی روی دروازه نداشت با این وجود پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و توپ‌هایش در این بازی به گل تبدیل نشد.

وی افزود: امسال برانکو تیم خوبی تشکیل داده که من واقعاً از تماشای بازی آن‌ها لذت می‌برم. بازیکنان در آسیا غیرت ایرانیشان را نشان دادند و با اراده‌ای که آن‌ها دارند می‌توانند کوه را جابجا کنند. آن‌ها با کاری که در آسیا انجام دادند غیرتشان را نشان دادند که چقدر بالا است و مدعی اصلی قهرمانی در آسیا هستند.

وی با انتقاد از گزارشگر بازی پرسپولیس و پیکان (علیرضا علیفر) اضافه کرد: واقعاً‌ متأسفم که دست هر شخصی میکروفن می‌دهند و سپس برای کمیته آموزش فدراسیون فوتبال که هرکس را در کلاس مربیگری راه می‌دهد. من به محصص گفتم که برای کلاس‌های آموزش باید فیلتر‌هایی گذاشته شود که متأسفانه اینگونه نیست و آقای مجری که مدرک مربیگری دارد به خودش اجازه می‌دهد راجع به هرکس نظر بدهد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: برانکو مربی است که توانسته پرسپولیس را به جایگاه واقعیش برساند و گزارشگر در این شرایط می‌آید و از او انتقاد می‌کند. واقعاً خنده‌دار است.

وی اضافه کرد: انتخاب علیفر به‌عنوان گزارشگر به نظر من توهین به شعور مردم است، آنقدر هنوز فوتبال ما بدبخت نشده که چنین افرادی بیایند و در آن گزارش کنند. گزارش‌های این آقا چند سال است که سوژه کودک ۶ ساله تا فرد ۸۰ ساله است. آقای علیفر شما کجای این فوتبال بوده‌اید که به خودت اجازه می‌دهی راجع به هرچیز اظهار نظر کنی؟ آیا شما شرایطش را داری که می‌آیی و از پرسپولیس انتقاد می‌کنی و یا ۴ تا روپایی می‌توانی بزنی؟ پس خواهشاً اندازه خودت را بدان و نظر نده. کار تو مثلاً گزارش است که آن را هم بلد نیستی.

عربشاهی در خصوص اینکه علیفر اعلام کرده استقلالی است و دوست دارد روی نیمکت این تیم بنشیند تصریح کرد: واقعاً مطرح کردن بعضی از صحبت‌ها مسخره است. استقلال از تیم‌های ریشه‌دار است و همراه پرسپولیس تاریخ فوتبال ایران را می‌سازد آنقدر بازیکن بزرگ در تاریخ این باشگاه وجود دارد که آنها به‌خاطر علاقه به تیمشان به خودشان اجازه نمی‌دهند چنین صبحت‌هایی را مطرح کنند و ادعایی برای مربیگری در استقلال ندارند آن‌وقت این آقا می‌آید و ادعای نشستن روی نیمکت تیم استقلال را دارد.