زهیوی: گل بزنم خوشحالی نمی کنم!

زهیوی که از صنعت‌نفت آبادان به اوج رسید، بعد از‌ آن حضور در تیم‌های استقلال خوزستان و فولاد را تجربه کرد و حالا باید خودش را برای بازی با تیم سابقش آماده کند. مهاجم فولادی‌ها که این روزها آماده نشان می‌دهد، انگیزه بالایی برای خودنمایی مقابل صنعت‌نفت آبادان دارد اما می‌گوید اگر گل بزند، شادی نخواهد کرد.

بعد از شکست مقابل ایرانجوان بوشهر در جام حذفی، برد خوبی مقابل سپاهان به دست آوردید...

 بله، خدا کمک کرد و توانستیم یک برد خوب بیاوریم تا آن را تقدیم هادی حیدری هوادار متعصب‌مان کنیم. ما از اول بازی با یاد او به زمین رفتیم و من تا روز آخر هر وقت بازی کنم، به یادش هستم و همه گل‌هایم را به او تقدیم می‌کنم.

در بازی با سپاهان موقعیت خوبی به دست آوردی اما توپ را به تیرک دروازه زدی تا گلی به نامت ثبت نشود...

 خب در هر بازی حداقل 4 موقعیت به مهاجمان می‌رسد که بعضی بازیکنان از این 3، 4 موقعیت، یکی، 2 موقعیت را گل می‌کنند. من در بازی با سپاهان یک فرصت نصف و نیمه نصیبم شد که از شانس بد من خورد به زیر طاق دروازه و گل نشد. البته در ادامه آرش افشین گل خوبی زد که انگار من زدم و بعد از آن هم فرشاد جانفزا یک گل دیگر برای فولاد به ثمر رساند که واقعا خوشحال‌کننده بود اما گل افشین آنقدر خوشحال‌مان کرد که واقعا برای من فرقی نداشت که من گل بزنم یا او.

به هر حال افشین مدت‌ها بود که گل نمی‌زد و همین مساله هم باعث شد خیلی‌ها به پورموسوی بابت جذب او انتقاد کنند...

 بله، همه تیم خوشحال شدیم که افشین گل زد. حتی خودش آنقدر خوشحال بود که نمی‌دانست چه کند. خدا را شکر می‌کنیم که افشین به شرایط خوب برگشت و مطمئنا در ادامه راه می‌تواند به ما کمک کند. آرش بازیکن خوبی است و توانایی‌های بالایی دارد.

نکته جالب این است که او به تیم سابقش یعنی سپاهان هم گل زد.

 دقیقا. افشین با سپاهان مشکلاتی داشت که من نمی‌خواهم جزییات آن را بگویم. به هر حال او در بازی مهمی گل زد.

و با این گل، فولاد توانست به برد مهمی دست پیدا کند...

 ما تا اینجای کار بد نتیجه نگرفتیم و حتی نسبت به سایر تیم‌هایی که خیلی هزینه کردند، بهتر کار کردیم اما بعضی‌ها آمدند و گفتند پورموسوی بازیکنانی مصدوم گرفت. وقتی بازیکنی می‌رود آزمایش پزشکی، اگر مصدوم باشد نمی‌تواند قرارداد امضا کند. من خودم از سمت چپ رانم مصدوم بودم اما در جریان بازی‌ها از سمت راست مصدوم شدم که گفتند او از قبل مصدوم بوده. در صورتی که اینطور نبود. به هر حال این مصدومیت‌ها برای هر بازیکنی ممکن است اتفاق بیفتد. من هم بدشانسی آوردم و امیدوارم هیچ بازیکنی مصدوم نشود. در این مدت خیلی‌ها آمدند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و باشگاه را خراب کنند اما خدا را شکر ما نتایج خیلی خوبی گرفتیم. به هواداران هم می‌گویم نگران نباشید، باخت برای هر تیمی پیش می‌آید و ما هم مستثنی نیستیم اما تلاش می‌کنیم در ادامه نتایج بهتری بگیریم.

خب چرا مصدوم‌های فولاد اینقدر زیاد هستند؟ مشکل بدنسازی دارید؟

 نمی‌دانیم واقعا چرا اینقدر مصدوم می‌شویم اما از لحاظ بدنسازی هیچ مشکلی نداشتیم. انگار یک جور نحسی به تیم ما رسیده چون مصدومیت‌هایمان غیرطبیعی است. به محض اینکه مثلا 4 بازیکن مصدوم آماده می‌شوند و به بازی می‌رسند، 4 بازیکن دیگر مصدوم می‌شوند. این مساله خیلی عجیب است اما امیدوارم نحسی از تیم ما برود و با قدرت ادامه دهیم.

این هفته هم مقابل صنعت‌نفت آبادان بازی دارید. بازی مقابل تیم سابق‌تان را چطور می‌بینی؟ مقابل تیمی که از آنجا به اوج رسیدی...

 من قبل از اینکه به صنعت‌نفت آبادان بروم در نفت تهران حضور داشتم که این باشگاه اعلام کرد فقط برای صنعت‌نفت رضایتنامه‌ام را می‌دهد. بعد از آن هم توانستم در صنعت‌نفت آقای گل شوم که جا دارد از هواداران پرشور و خونگرم آبادانی تشکر کنم که خیلی به من لطف داشتند و کمکم کردند. واقعا این هواداران نعمت بزرگی برای صنعت‌نفت هستند و به جذابیت و هیجان بازی‌ها کمک می‌کنند.آنها حق دارند همیشه تیم خوبی داشته باشند. به هر حال من هم مقابل صنعت‌نفت انگیزه زیادی دارم چون می‌خواهم مقابل همان تماشاگران یکی از بهترین بازی‌هایم را انجام دهم. ضمن اینکه می‌خواهم کم‌کم به آمادگی بالایی برسم و نشان دهم کاملا آماده هستم تا به تیم ملی راه پیدا کنم. امیدوارم در این بازی هر تیمی بهتر بازی می‌کند و مستحق برد است، برنده باشد.

اگر گل بزنی، چه واکنشی نشان می‌دهی؟

گل بزنم، اصلا شادی نمی‌کنم. چه به صنعت‌نفت، چه به استقلال خوزستان و چه هر تیم خوزستانی دیگری. شاید اکثر بازیکنان خوزستانی اینطور باشند، من هم دوست ندارم مقابل تیم‌های خوزستانی شادی کنم.