رای محرومیت پرسپولیس لغو می شود؟

خبر محرومیت 4 ماهه مهدی طارمی از میادین فوتبال و محرومیت باشگاه پرسپولیس از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی با حکم فدراسیون جهانی فوتبال، شوک بزرگی به فوتبال ایران وارد کرده است.

در شرایط کنونی حتی خبر جریمه مالی 790 هزار یورویی پرسپولیس و طارمی در رأس صادر شده هم در رسانه ها منتشر شده و نکته قابل توجه اینجاست که مقامات بلندپایه فدراسیون فوتبال هم این موضوع را تأیید کرده‌اند و به این ترتیب فاجعه بزرگی برای باشگاه پرسپولیس رخ داده است.

در شرایط کنونی در خبرها اعلام شده که باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال قرار است هرچه سریعتر به حکم صادر شده از سوی فیفا اعتراض کنند تا این قائله ختم به خیر شود. پرسپولیسی‌ها معتقدند از قبل پیش‌بینی این اتفاق را کرده بودند و به همین ترتیب راه حل فرار از این بحران را خواهند داشت و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهند.

نکته قابل توجه و نگران کننده اینجاست که یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال اعلام کرد خیلی بعید به نظر می‌رسد تلاش پرسپولیس برای لغو این حکم نتیجه ای داشته باشد!

این منبع آگاه اعلام کرد: وقتی فیفا باشگاه‌های تراکتورسازی و استقلال را از نقل و انتقالات محروم کرد، مذاکراتی انجام شد تا در صورت پرداخت بدهی شاکیان خارجی این حکم لغو یا تعلیق شود، اما فدراسیون جهانی فوتبال به هیچ عنوان این پیشنهاد راقبول نکرد و اعتراض باشگاه‌ها هم نتیجه‌ای نداشت. درباره پرسپولیس هم با توجه به رسیدگی فیفا به پرونده احتمال لغو حکم بسیار بسیار ضعیف است. فیفا از باشگاه‌های پرسپولیس و ریزه اسپور لوایح دفاعی دریافت کرده و در این مدت مکاتبات زیادی هم با باشگاه پرسپولیس انجام داده است.

بدون تردید در مرحله تقدیم لوایح پرسپولیس تمام مدارک و مستندات و دفاعیه حقوقی خود را به فیفا ارائه داده و در نهایت با بررسی تمام جوانب فیفا این رأی را صادر کرده است.

این مقام آگاه در فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت‌هایش گفت: اگر پرسپولیس لایحه دفاعی جدیدی دارد باید در همان مراحل اولیه آن را به فیفا ارائه می‌کرد تا پرونده به صدور چنین رأیی مختومه نمی‌شد! به همین ترتیب خیلی بعید است این حکم لغو شود و تجربه‌های قبلی هم نشان داده فیفا در این زمینه وقتی رأیی صادر می‌کند آن را اجرا خواهد کرد.