سهل انگاری که کار دست پرسپولیس داد

در حالی که همگان منتظر بازی پرسپولیس و الهلال عربستان بودند خبر محرومیت باشگاه پرسپولیس و طارمی از سوی فیفا شوک بزرگی بر پیکره فوتبال ایران وارد کرد.

محرومیتی که ناشی از سهل انگاری مسئولان پرسپولیس و طارمی در حل پرونده شکایت باشگاه ریزاسپور ترکیه است.

طارمی دو فصل پیش ناگهان تصمیم گرفت که لژیونر شود و بدون هماهنگی با باشگاه پرسپولیس راهی ترکیه شد و با باشگاه ریز اسپور قرارداد منعقد کرد. اما او خیلی زود پشیمان شد و بدون توجه به قراردادی که با تیم ترکیه ای بسته بود به تهران بازگشت تا در تیم محبوب خود پرسپولیس بازی کند.

آقای گل غافل از اینکه مسئولان تیم ترکیه ای با استفاده از وکلای بین المللی خود پیگیر این موضوع بودند خود را آماده بازی با الهلال کرد اما فیفا این بازیکن را چهار ماه محروم کرد و این بازیکن اجازه بازی با الهلال عربستان را ندارد.

علاوه بر محرومیت، طارمی باید مبلغی حدود 3 میلیارد و هفتصد میلیون تومان بابت جریمه باید پرداخت کند. اگر تاخیری در پرداخت این جریمه داشته باشد ، 5 درصد به این جریمه اضافه می شود. این نتیجه سهل انگاری بازیکنی است که سودای حرفه ای گری دارد.

باشگاه پرسپولیس هم به علت تحریک طارمی از دو پنجره نقل و انتقالاتی هم محروم شد تا این باشگاه در پرداخت جریمه شریک طارمی باشد.

هر چند مسئولان پرسپولیس در ابتدا این موضوع را تکذیب کردند اما امروز حکم محرومیت رسانه ای شد و آنها دست به کار شدند تا اعتراضی نسبت به این حکم داشته باشند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پاسخ جالبی درباره این محرومیت داد و اعلام کرد که پیش بینی این اتفاق را کردیم و مشکلی  ما را تهدید نمی کند.

پرسپولیسی ها  به وضوح می دانند که از طارمی نمی توانند برابر الهلال عربستان استفاده کنند اما این بازیکن را همراه تیم به امارات بردند تا شاید با اقداماتی که انجام می دهند در نهایت بتوانند از این بازیکن برابر الهلال استفاده کنند.

به هر حال آنها گمان می کنند که محرومیت طارمی در عرض دو، سه روز لغو می شود و از این بازیکن می توانند برابر الهلال استفاده کنند اما به نظر نمی رسد که فیفا حکم خود را خیلی زود تعلیق کند.

موضوع جالب این است که چرا محرومیت طارمی در آستانه دیدار با الهلال عربستان رخ داد. به هر حال این گمانه زنی  به وجود می آید که دسیسه سعودی هم در میان است. مسئولان عربستانی از تقابل با تیم های ایرانی هراس دارند و به طور پنهان تلاش زیادی کردند تا رای محرومیت پرسپولیس  در آستانه بازی الهلال عربستان رخ بدهد و به هدف خود رسیدند.

به هر حال سهل انگاری صورت گرفته باعث شده که تیم ملی در سال جام جهانی نتواند از طارمی مهاجم گلزن خود استفاده کند و مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیریت باشگاه پرسپولیس باید تدابیری در نظر بگیرند تا تنها نماینده ایران در آسیا از این محرومیت رهایی یابد.  

البته پرسپولیسی ها این شانس را دارند که می توانند به حکم محرومیت خود و طارمی به دادگاه CAS شکایت کنند و با ارائه مدارک تغییری در این رای ایجاد کنند.