وعده معاون وزیر ورزش به هواداران پرسپولیس/ بحران پرسپولیس را حل می کنیم

مراسم افتتاح آکادمی ژیمناستیک امروز با حضور معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جمعی از مسئولین و روسای سابق فدراسیون برگزار شد. محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان این مراسم اظهار داشت: امروز روز خوبی برای ژیمناستیک بود برای اولین بار آکادمی به کمک فدراسیون و شرکت توسعه این مرکز را افتتاح کرد تا کار تخصصی ژیمناستیک انجام شود.

وی در ادامه گفت: اینجا به عنوان یک مرکز آکادمیک مطرح است و وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به رشته‌های دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک دارد.

دهد. مطمئن هستم فدراسیون علاوه بر این اهدافی که برای المپیک دارد باید به سایر رشته‌ها هم امکانات و سرویس بدهد و ورزشکاران مستعد را شناسایی کند. ظرفیت خوب در ژیمناستیک داریم و وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای دارد.

وی در واکنش به این سئوال که رئیس فدراسیون  اعلام کرد ما مشکل مجوز داریم تا مشکل مالی، گفت: هر چیزی که لازم باشد انجام می‌دهیم. ما کنار فدراسیون هستیم و مشکلات را از سر راه برمی‌داریم. 

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در مورد مشکلات اخیر باشگاه پرسپولیس و محرومیتی که فیفا برای این باشگاه در نظر گرفته، گفت: باید قبل از این پیش‌بینی می‌شد چون پرونده از قبل در فیفا وجود داشت. وزارت تلاش می‌کند و کمک می‌کند و در کنار باشگاه است. چون علاوه بر محرومیت جریمه هم وجود دارد و روند نقل و انتقالات نیز مسدود شده است. مدیرعامل، هیأت مدیره و وزارت ورزش باید کنار هم باشند تا این مشکل حل شود. این موضوع فقط بحث پرسپولیس نیست. مجموعه باشگاه‌ها باید دقت کنند. فدراسیون باید رصد کند تعهدات را قبل از اینکه موضوع به فیفا کشیده شود.  فدراسیون باید تلاش کند این طور مسائل را حل و فصل شود. 50 و خرده‌ای پرونده در فیفا وجود دارد و نباید بگذاریم پرونده‌ها زیاد شود. باشگاه‌ها باید تعهدات خود را بدانند و فدراسیون‌ها باید دقت زیادی داشته باشند. البته تاج و همکاران آنها کار می‌کنند و باید دقت بیشتری داشته باشند. نباید تعهدات را سرسری بگیرند و نباید خیلی به پرونده‌هایی که در فیفا است، خوشبین باشند که اتفاقات خوبی رخ می‌دهد چون همه چیز مشخص است. 

داورزنی در ادامه صحبت‌هایش گفت: انشاالله با همکاری سه‌جانبه از این بحران خارج می‌شویم و هواداران نگران این نباشند. 

وی در مورد استقلال و اتفاقات اخیر این باشگاه گفت: انتظار هواداران این است که شرایط فصل گذشته‌ای که استقلال داشت و از یک بحران خارج شد و نائب قهرمان شد، تکرار شود. هواداران می‌خواهند امسال هم باشگاه از شرایط نگران کننده خارج شود. وزارتخانه این موضوع را رصد می‌کند و با مدیرعامل و هیأت مدیره صحبت کرده تا همه با هم تلاش کنند از این شرایط خارج شوند و از مربی استفاده کنند که تجربه و رزومه خوبی داشته باشد تا از این شرایط خارج شود. تیم نیاز به آرامش بیشتری دارد. 27 تا 28 هفته فرصت داریم کار سختی است که وسط فصل سرمربی و کادر فنی عوض شود اما با توجه به شرایط باشگاه مجموعه وزارت ورزش و جوانان موضوع را درک می‌کنند و تلاش می‌شود به مدیرعامل کمک شود تا سرمربی با رزومه خوبی برای استقلال بیاورند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در مورد اظهار نظرهای اخیر دیوان و نقض سخنان خادم، گفت: این موضوع را روابط عمومی دیوان مطرح کرد. همانطور که ما پیش‌بینی می‌کردیم دیوان رای را صادر کرد. اعتراضی که دادگر داشت، رد شد. به استناد آن رایی ابلاغ شد که زودتر اقدامات لازم و عملی انجام شود و فرد جدیدی به عنوان سرپرست معرفی شد و انتخابات نیز برگزار شد. بعد از ورود دوباره دیوان شعبه سوم رای داد که شکایت دادگر را رد کرد. اما در همان جا اشاره کرد که این رد کردن شکایت اقدام عملی ندارد. یعنی روندی که طی شده به معنای این نیست که هاشمی برگردد.

داورزنی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال بازگشت قریب به باشگاه استقلال وجود دارد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه او استعفا داده و منع قانونی داشت و دستگاه نظارتی با دوشغله بودن وی موافقت نکرده بود به همین دلیل ترجیح داد استعفا دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد تغییرات در مدیرعاملی باشگاه استقلال صورت بگیرد، گفت: این را باید هیأت مدیره تصمیم بگیرد که الان هم قرار است با کمک هیأت مدیره، سرمربی جدید را انتخاب کند تا تیم از بحران فاصله بگیرد و هواداران راضی باشند. 

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در واکنش به مطلبی که از سوی حسین هدایتی در مورد پرداخت مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومانی،‌گفت: طاهری باید پاسخکو باشد این چیزی است که خود باشگاه و پرسپولیس در آن وارد است و از طاهری سؤال کنید اما مجموعه در تلاش هستیم که باشگاه پرسپولیس از این شرایط خارج شود.