به گزارش فارس، مرحله چهارم و پایانی مسابقات جامجهانی والیبال بامداد فردا (جمعه) در ژاپن با برگزاری ۲ دیدار آغاز میشود که طی آن تیم کشورمان در ۳ دیدار باقیمانده خود در این چارچوب باید در توکیو با تیمهای برزیل، روسیه و ایتالیا مصاف دهد.

در یکی از دیدارهای بامداد فردا تیم ملی کشورمان به مصاف برزیل که تا پایان دور سوم در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد و پرافتخارترین تیم جهان محسوب می‌شود، می‌رود.

شاگردان خولیو ولاسکو که تا قبل از دیدار با چین فراتر از حد انتظار ظاهر شده و عنوان شگفتی‌ساز رقابت‌ها را به خود اختصاص داده بودند، در دیداری پرانتقاد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب چین شدند و نخستین پیروزی این تیم را به چینی‌ها هدیه کردند. این در حالی بود که ملی‌پوشان والیبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران به راحتی موفق به شکست حریف کهنه‌کار خود شده بودند.

برزیلی‌ها با ۹ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی در لیگ جهانی والیبال، ۲ قهرمانی در ۲ دوره اخیر جام‌جهانی، ۳ عنوان نخست در ۳ دوره اخیر رقابت‌های قهرمانی جهان و ۲ نشان طلا و ۲ مدال نقره المپیک بدون شک پرافتخارترین تیم والیبال جهان محسوب می‌شوند.
این تیم همچنین با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر رقبا در رده نخست رده‌بندی تیم‌های برتر جهان قرار دارد.

تیم ملی کشورمان تا پایان دور سوم در ۸ دیداری که به میدان رفته با انجام بازی‌های قابل قبول موفق به پیروزی برابر تیم‌های لهستان، آرژانتین، ژاپن، صربستان و مصر شده بود و مقابل کوبا، آمریکا و چین نتیجه را واگذار کرده است و در پایان مرحله سوم با ۱۲ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارد.
برزیل هم مانند ایران از ۸ بازی گذشته خود به ۵ پیروزی و ۳ شکست رسیده است که باخت‌های این تیم مقابل تیم‌های صربستان، کوبا و ایتالیا رقم خورده است، اما پیروزی‌های قاطع این تیم که با نتایج مشابه ۳ بر صفر بوده است باعثشده که امتیازات بیشتری را نسبت به کشورمان جمع کرده و زردپوشان آمریکای لاتین را در پایان دور سوم با ۱۶ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دهد.

در دیگر دیدار بامداد فردا تیم‌های مصر و صربستان با هم روبه‌رو می‌شوند.

* برنامه کامل دیدارهای فردا به شرح زیر است:

ساعت ۵:۳۰ بامداد
ایران - برزیل
صربستان - مصر

ساعت ۹:۳۰ صبح
کوبا - چین
لهستان - ایتالیا

ساعت ۱۳
آرژانتین - آمریکا
روسیه - ژاپن

* جدول رده‌بندی تا پایان روز هشتم:
۱ لهستان ۲۲ امتیاز
۲ روسیه ۲۱ امتیاز
۳ ایتالیا ۱۷ امتیاز
۴ برزیل ۱۶ امتیاز
۵ کوبا ۱۴ امتیاز
۶ ایران ۱۲ امتیاز
۷ آمریکا ۱۲امتیاز
۸ آرژانتین ۹ امتیاز
۹ ژاپن ۸ امتیاز
۱۰ صربستان ۶ امتیاز
۱۱ چین ۴ امتیاز
۱۲ مصر ۳ امتیاز

۲ دیدار بعدی تیم ملی کشورمان هم با روسیه و ایتالیا تیمهای دوم و سوم رده بندی جهانی خواهد بود.