استقلال در آستانه حذف از آسیا

با توجه به حضور باشگاه‌های لیگ برتری در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در نهایت روز هفتم مهر ماه سال جاری، آخرین زمان تحویل مدارک باشگاه‌ها برای کسب مجوز حرفه‌ای است. که در این میان باشگاه استقلال هنوز نتوانسته پرونده‌های مالی خود را آن طور که باید با موفقیت ختم کند. همچنین ناگفته نماند این روزها بازیکنان سابق استقلال برای دریافت نکردن مطالباتشان نامه‌های زیادی را روانه AFC کردند تا این باشگاه  در آستانه حذف قطعی از آسیا قرار بگیرد.

در هر صورت طبق اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال تمامی باشگاه‌ها تا 7 مهر ماه باید مدارک خود را به صورت کامل ارسال کنند از طرفی با توجه به بررسی‌هایی که مسئولان در این باره انجام داده‌اند باشگاه‌ها در حال ارسال مدارک خود هستند و همچنین مسئولان فدراسیون فوتبال نیز به صورت تلفنی و حضوری به باشگاه‌ها مراجعه می‌کنند تا به این ترتیب به باشگاه‌ها کمک شود. بنابر این اگر تمامی مدارک باشگاه‌ها تا 7 مهر ماه کامل باشد دیگر خطری آنها را تهدید نمی‌کند.

در این میان ناگفته نماند برخی باشگاه‌ها مدارک ارسالی‌شان ناقص بوده که درحال بررسی و انجام کار هستند و برخی از مدارک نیز در مرحله ترجمه قرار دارد تا در بدین ترتیب کارهای لازم انجام شود.

نکته قابل توجه این است که باشگاه‌های لیگ برتری باید در زمان مقرر شده مدارک را ارسال کنند، چرا که کنفدراسیون فوتبال آسیا سامانه‌ای را قرار داده و به همین دلیل باشگاه‌ها موظف هستند در تاریخ تعیین شده ارسال مدارک را انجام دهند.

طبق آخرین نظارت‌هایی که مسئولان فدراسیون فوتبال روی ارسال مدارک باشگاه‌های لیگ برتری انجام داده‌اند ارسال‌ها صحیح و کامل بوده است. اما ممکن است در این میان باشگاهی در اثر کوتاهی ارسال مدارک در زمان تعیین شده مرتکب خطا شود که در آن صورت دیگر هیچ کاری نمی‌توان کرد و آن باشگاه از دور رقابت‌های آسیایی حذف می‌شود.

اما در مورد آخرین مدارک‌های ارسالی باشگاه استقلال می‌توانیم بگوییم که مدارک لازم در مورد چند پرونده به دست مسئولان فدراسیون فوتبال رسیده این در حالی است که در مورد 3 یا 4 پرونده هنوز مدیران استقلال در حال تکمیل مدارک هستند و حتی یک پرونده از آبی‌ها نیز در دارالترجمه قرار دارد. بدین ترتیب استقلالی‌ها با توجه به آخرین صحبت‌های خود با مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که ارسال پرونده‌هایشان در حال نهایی شدن است.

با وجود این باید گفت مدیران استقلال در صورت ارسال مدارک خود به صورت کامل تا 7 مهر ماه می‌توانند حضور رسمی در رقابت‌های آسیایی داشته باشند در غیر این صورت استقلال از سوی AFC حذف و از حضور در رقابت‌های آسیایی باز می‌ماند.

انتهای پیام/