گزارش AFC از بازی الهلال- پرسپولیس

الهلال عربستان میزبان پرسپولیس در ابوظبی امارات در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ است. این در حالی است که هر دو تیم امیدوارند برای اولین بار پس از تغییر لیگ قهرمانان آسیا از سال ۲۰۰۲ به فرم جدیدش به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.

این دو تیم در این رقابت‌های در مرحله گروهی ۲ بار در مسقط مقابل هم قرار گرفتند که اولین بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسید و بازی دوم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

*الهلال

الهلال از ماه می که صدرنشین گروهش بوده است تا این مرحله صدرنشینی خود را در مسابقات حفظ کرده است. الهلال در مرحله یک هشتم نهایی با استقلال خوزستان ایران رقیب شد و در نهایت در مجموع با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید. الهلال در طول ۴ ساله گذشته این سومین حضورش در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا است و هوادارانش مخصوصا پس از برد خوبی که در یک چهارم نهایی مقابل العین امارات به دست آوردند بیشتر امیدوار شدند.

کارلوس اردواردو، مهاجم برزیلی الهلال در دیدار مقابل العین هت‌تریک کرد و گل‌های خودش را در این رقابت‌ها به عدد ۷ رساند. البته خط حمله الهلال عمر الخریبین سوری را نیز دارد که تا اینجای کار ۴ گل زده است. اگر چه در بازی پیش رو مقابل پرسپولیس نواف العابد حضور ندارد ممکن است دیاز، سرمربی الهلال امیدوار باشد تا میلیسی برزیلی رهبری خط میانه را به دست بگیرد.

*پرسپولیس

پرسپولیس مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ را با جنگ آغاز کرد. آنها موفق شدند به مرحله یک هشتم راه پیدا کنند در در مجموع بازی رفت و برگشت لخویا قطر را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند و مرحله یک چهارم را نیز پشت سر گذاشتند و برای اولین بار در تاریخ به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

شاگردان برانکو پس از برد گروهی که مقابل الاهلی عربستان با نتیجه ۵ بر ۳ به دست آوردند گام بلندی را برداشتند و به نیمه نهایی رسیدند. پرسپولیس با وج.د اینکه در بازی رفت یک چهارم نهایی مقابل الاهلی ۲ بر صفر عقب افتاد ولی با بازگشت به بازی عزم خود را نشان داد. در بازی برگشتا نیز پرسپولیس موفق شد با نتیجه ۳ بر یک الاهلی را شکست داد علی رغم اینکه در دقیقه ۱۲ بازی کمال کامیابی نیا را از دست داد.

مهدی طارمی، با زدن ۷ گل گلزن پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است. البته گاودین منشا با عنوان یار تعویضی آمد و ۲ گل مهم را برای تیمش در این رقابت‌ها به ثمر رساند. محسن مسلمان و علی علیپور توانایی تغییر بازی را دارند. مخصوصا مسلمان فوق العاده است زیرا او ۲۱ فرصت را ایجاد کرد است که این رقم بالایی تا این جای کار بوده است.