استقلال تیم نبود که نفت توانست برنده شود

حسن دشتی در مورد وضعیت صنعت نفت آبادان و نتایج این تیم در لیگ برتر، گفت: نمی توان چندان صحبت کرد. خیلی دوست دارم در مورد شرایط آبادان و امکانات صحبت کنم. روز اول تلوزیون ‌آبادان در حضور نماینده‌ها و امام جمعه شهر همین سوال را از من پرسید و گفتند آیا تیم آسیایی می‌شود که گفتم بنده نباید جواب بدهم و کسی که بازیکن گرفته باید قول بدهد. تیمی که این شرایط سنی را دارد در فشردگی مسابقات دچار مشکل می‌شود. زمانی آبادان برزیلته بود که تمام بازیکنان آبادانی بودند در این تیم فقط 2-3 بازیکن آبادانی حضور داند. تیم روز به روز پسرفت می‌کند و صنعت نفت در حال حاضر چیزی نیست که مردم بخواهند.

وی در مورد اینکه تغییرات زیاد بازیکنان چقدر در عملکرد تیم تاثیر منفی گذاشته است، عنوان کرد: آبادان مشکل سخت افزاری دارد. هیأت فوتبال ما اصلا زمینی ندارد که تیم‌های آبادان فعال شوند. علت نزول فوتبال آبادان مربی نیست. قبل از حضور این آقا  مربیان زیادی مثل برمکی، هارگین، و ... در جام تخت جمشید بودند و سپس هم مربیان زیادی مثل منصور پورحیدری، پرویز مظلومی، ابراهیم قاسمپور و ... آمدند. مشکل مربی نداریم مشکل ما نبود ثبات مدیریت، نظارت و سخت افزار است. نظارتی در کار وجود ندارد. هر مربی که می‌آید تعدادی بازیکن جذب می‌کند و توجهی ندارد آیا این بازیکن توان بازی در آبادان را دارد یا نه. برای مثال باید به فرید کریمی و میلاد جهانبخش اشاره کنم که با کلی هزینه به آبادان آمدند و بعد از چهار بازی گفتند توان بازی در آبادان را ندارند. این دو بازیکن را چه کسی آورد. این دو بازیکن را سرمربی جذب کرد. بعد ما مصاحبه می‌کنیم آنها می‌گویند دشتی چیزی از فوتبال نمی‌داند. او متولد سال 55 است. زمانیکه به دنیا نیامده بود فوتبال بازی می‌کردم و با ملوان قهرمان جام حذفی شدیم و 4 گل به تراکتورسازی زدیم. با این وضعیت ما در فوتبال نیست و این افراد که جوان هستند فوتبالی شدند.

پیشکسوت صنعت نفت تصریح کرد: یک زمان صادر کننده بازیکن به فوتبال ایران بودند. در حال حاضر نظارتی روی تیم‌های پایه نیست. همین مسئله باعث شده از حضور بازیکنانی مثل ابراهیم قاسمپور، علی فیروزی و عبدالرضا برزگری محروم شده‌ایم.

وی در مورد اینکه صنعت نفت در چهار مسابقه اخیر تنها یک امتیاز کسب کرده است، اظهار داشت: همین حرف را زدیم، آنوقت علیه ما صحبت کردند. میانگین سنی صنعت نفت بالا است. روز اول استقلال تیم نبود که صنعت نفت توانست برنده شود. آنها می‌دانید چه وضعیتی دارند. کمالوند 14 بازیکن آورده و تمام زمین‌های آبادان را غرق کرده که حتی تیم پالایش ( نفت نوین) اجازه تمرین در این زمین را ندارد. این تیم به زمین 17 شهریور می‌رود. درست نیست که دسته 2 ایران که بازیکنان آبادانی دارد این وضعیت را داشته باشند. مردم آبادان تنها تفریحشان صنعت نفت است. با این همه هزینه‌ای که انجام شده باید هزینه‌ها بهتر از این میشد.

دشتی در مورد نقش علی عیسی‌زاده در ناکامی صنعت نفت، عنوان کرد: مدیر باید این اقدام درست را انجام دهد. به انزلی هم که می‌روم می‌گویم مشکل ملوان مدیریت است. یک زمان علی دهکردی مدیرعامل فولاد  بود و توانست این تیم را متحول کند. توجه آنها به آکادمی فولاد را به موفقیت رساند. ژن فوتبالی ما در ‌آبادان بسیار بالا است. اقبال عمومی مردم آبادان به فوتبال زیاد است. شما می‌بینید در بازی‌هایی که در اهواز برگزار می شود با آن همه جمعیت 300 هوادار می‌رود اما در آبادان  ورزشگاه پر می‌شود. آبادان مهد فوتبال ایران است. 12 تیم در سال 50 صنعت نفت را تشکیل دادند. تمام تیم های تهران صف درست می‌کردند تا بیایند با ما دوستانه بازی کنند. حالا چه اتفاقی افتاده که 14 بازیکن مربی جذب کرده تازه می‌گوید بازیکن کم دارد و باید در نیم فصل بازیکن جذب کنیم. چرا باید حکیم نصاری، طالب ریکانی و مشکل‌پور بیرون باشند و آنوقت بازیکن غیر بومی بگیریم.

وی افزود: دیگر آبادان برزیلیته را نداریم. این حرف برای زمانی بود که تکنیک بازیکنان این شهر را با برزیل مقایسه می‌کردند. بازیکنانی مثل اسماعیل کشوارقدیم، نظام آزادی، برزگری و ... حضور داشتند. دیگر این بازیکنان را نداریم. مدیریت به آکادمی و تیم‌های پایه توجه ندارد تیم موفق نمی‌شود. باشگاه‌های آبادانی حتی هزینه ورودیه به مسابقات استان را نداشتند و بازی‌ها را رها کردند. در این شرایط ما باید تمام هزینه را به 14 بازیکن بدهیم؟ معلوم است که نتیجه همین خواهد شد. جاسم کرار و لوسیانو پریرا چندین سال است در فوتبال ایران هستند و با بالا رفتن سنشان دیگر آن شرایط سابق را ندارند. شاید زمانیکه آمدند بازیکن خوبی بودند اما به مرور دچار افت شدند. جوانان بسیار خوبی داریم که روی نیمکت نشاندیم. میلاد جهانی  بچه‌ این شهر نیست اما 4-5 سال بهترین بازیکن صنعت نفت بود. او مصدوم شد و الان که بهبود پیدا کرده روی نیمکت نشسته است. امیر زلیکانی را هم راحت از دست دادیم. هر مربی یک تعداد بازیکن می‌آورد. سال قبل بهادر عبدی و رضا نورمحمدی را جذب کردیم اگر خوب بودند چرا آنها را حفظ نکردیم اگر بد بودند چرا آنها جذب کردیم. کار نادر دست نشان خیلی بهتر از دیگر آقایان بود. او را مردم هم قبول داشتند.  نمی‌دانم به چه دلیل آقایان دست نشان را کنار گذاشتند.

دشتی در پایان تأکید کرد: بعد از 50 سال ما چیزی بلد نیستیم و افرادی که 6 ماه هست آمده‌اند همه چیز را می‌دانند. صنعت نفت نباید به باخت عادت کند. هر کسی می‌آید یک گروهی کنار آنها و مدیریت هستند که مربیان را از پیشکسوتان دور کنند. پیشکسوت‌ها همه صنعت نفتی هستند و تیم را دوست دارند. چه دست‌نشان، چه کریمی، چه کمالوند و هر کسی که می‌آید باید با پیشکسوتان مشورت کند چرا که آنها صاحبان تیم هستند. کسی در آبادان اختلافی ندارد و تیم را دوست دارند. از باخت تیم ما به خاطر مردم و شهر ناراحت می‌شویم. این جایگاه فعلی تیم ما نیست. امیدوارم همانطور که قول دادند شرایط خوب شود و سهمیه آسیا را بگیرند.