ذوب آهن 1 سایپا 1/ مهیج مثل بازی سبز و نارنجی

دو سرمربی سابق تیم ملی در دیدار هفته هشتم به تساوی رضایت دادند، بازی مهیجی که نیمه بدون گل بود در نیمه دوم دو گل داشت و سهم هر کدام از تیم ها یک گل بود. تبریزی و کنعانی دو بازیکنی بودند که سرونوشت این بازی را رقم زدند.

هفته هشتم لیگ هفدهم، سه شنبه 04/07/96، ساعت 17:20، ورزشگاه فولادشهر

داور: سیدمهدی سیدعلی                        کمک ها: حسین ظهیری، قهرمان نجفی

ذوب آهن:

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد ستاری، مهدی مهدی پور(90 مهدی رجب زاده)، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی(84 ایمان موسوی)، اسماعیل شریفات، مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

سایپا:

محمدرضا اخباری، رضا علیاری، شاه علیدوست(63 آرش رضاوند)، حسین کنعانی‌زادگان، محمد دانشگر، امید خالدی، ایوب کلانتری، مهدی ترابی(66 علی قلی زاده)، رضا جعفری، حامد شیری، محمد سلیمانی اصل(71 محمد عباس زاده)

سرمربی: علی دایی

اخطار:

کی‌روش(51) حمید بوحمدان(61) از ذوب آهن

امید خالدی(55) از سایپا

شرح گل‌ها:

ذوب آهن 1 سایپا 0 (دقیقه 53، مرتضی تبریزی) : حرکت خوب ربیع عطایا با پاس او برای مهاجمان ذوب اهن ادامه یافت اما ضربه او با برخورد به مدافع سایپا به تبریزی رسید تا او در موقعیت تک به تک دروازه اخباری را باز کند.

ذوب آهن 1 سایپا 1 (دقیقه 82، محمدحسین کنعانی زادگان): شتاب سایپا برای گلزنی بالاخره جواب داد و محمد حسین کنعانی از پاس کات بک هافبک نارنجی پوشان استفاده کامل کرد و با ضربه ای توپ را بر فراز دستان مظاهری وارد دروازه ذوبی ها کرد.

بهترین بازیکن:

محمدرضا اخباری را می توان بازیکن برتر این دیدار دانست، او موقعیت های متعددی از تیم میزبان را مهار کرد و مهمترین دلیل برای نباختن نارنجی پوشان در دیدار امروز بود. علی قلی زاده و رشید مظاهری نیز دو بازیکنی هستند که در این دیدار موفق شدند بازی خوبی به نمایش بگذارند.

اتفاق ویژه:

دو سرمربی سابق تیم ملی در دومین هفته پیاپی نتوانستند بهتر از تساوی دست پیدا کنند. علی دایی و سایپا پس از پیروزی هفته چهارم برابر استقلال نتوانستند به پیروزی برسند و ذوب آهن و قلعه نویی نیز پس از پیروزی پرگل برابر استقلال خوزستان در دو هفته اخیر با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند.

دقایق حساس:

دقیقه 8 – ایوب کلانتری در این دقیقه می توانست دروازه تیم میزبان را باز کند اما حرکت دیدنی این کلانتری سودی برای تیمش نداشت و ضربه او از بالای دروازه با فاصله کمی به بیرون رفت.

دقیقه 10 – یک موقعیت دیگر برای نارنجی پوشان و این بار جعفری از کمند مدافعان ذوب آهنی عبور کرد اما خروج به موقع مظاهری مانع از ایجاد خطر روی دروازه اش شد.

دقیقه 12 – مهمترین موقعیت ذوبی ها در این دقیقه اتفاق افتاد اما ضربه مهاجم این تیم راهی به دروازه حریف نیافت.

دقیقه 17 – ضربه سر کی روش دروازه نارنجی پوشان را به شدت تهدید کرد اما اخباری موفق شد این توپ را از آن خود کند.

دقیقه 20 – کرنر نارنجی پوشان موقعیت خوبی برای این تیم به وجود آورد اما ضربه شیری را مظاهری به خوبی دفع کرد.

دقیقه 42 – ضربه سر کی روش با واکنش دیدنی اخباری راهی به دروازه سایپا نیافت تا این فرصت نیز از دست برود.

دقیقه 48 – حرکت هجومی ذوبی ها اولین موقعیت در نیمه دوم را فراهم آورد و ضربه کی روش در حالی که مانع جز دروازه سایپا را پیش رو نداشت با واکنش دیدنی اخباری دفع شد.

دقیقه 64 – حرکت خطرناک نارنجی پوشان از کناره زمین توسط عطایا توپ را به محوطه جریمه نارنجی پوشان رساند اما مدافعان سایپا موفق شدند این توپ را از محوطه خطر دور کنند.

دقیقه 67 – قلی زاده تنها دقیقه ای پس از ورود به میدان با حرکت و سپس شوت دیدنی خود دروازه ذوبی ها را با خطر روبرو کرد اما ضربه او با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68 – یک حرکت دیگر از سوی تیم میزبان باعث شد تا دروازه اخباری با خطر روبرو شود اما مرتضی تبریزی با بی دقتی توپی که نصیبش شده بود را با فاصله ای زیاد نسبت به دروازه به بیرون زد.