چرا انتخاب سرمربی اولویت اصلی استقلالی ها نیست؟

با گذشت نزدیک به یک هفته از جدایی علیرضا منصوریان، مدیران استقلال همچنان سرمربی خود را انتخاب نکردند. رضا افتخاری مدیرعامل این باشگاه هر چند یک روز بعد از دیدار با ذوب آهن اعلام کرد، تریم گزینه اصلی این باشگاه است اما تا به امروز هیچ اظهار نظر جدیدی درباره شرایط تریم برای حضور در ایران انجام نداده است. انتخاب کمیته فنی و تشکیل جلسه برای انتخاب سرمربی تنها فعالیت مثبت مدیران استقلال طی روزهای گذشته برای انتخاب سرمربی است اما شرایط نشان می دهد که وعده مدیران این باشگاه برای انتخاب سرمربی تا روزهای پایانی هفته جاری عملی نخواهد شد و البته این موضوع با توجه به مشغله مدیران استقلال قابل انتظار و طبیعی است.

رضا افتخاری مدیرعامل استقلال طی روزهای گذشته تمام وقت در کنار دیگر مدیران میانی باشگاه به دنبال حل موضوع مجوز حرفه ای سازی استقلالی ها بودند. برگزاری جلسه با مدیران سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و البته وزارت ورزش جلساتی است که تمام وقت مدیران استقلال را به خود اختصاص داده تا این موضوع اولویت اصلی باشگاه در روزهای بعد از استعفای منصوریان باشد.

باشگاه استقلال به دلیل مشکلات مالی و شکایت چند بازیکن داخلی به فدراسیون فوتبال آسیا کار بسیار سختی برای دریافت این مجوز دارد و شایعات زیادی پیرامون عدم دریافت این مجوز و حذف از لیگ قهرمانان آسیا پیرامون این باشگاه به گوش می رسد. طبق قوانین فدراسیون فوتبال آسیا اگر مدیران استقلال تا تاریخ 8 مهرماه موفق به دریافت این مجوز نشوند، اجازه حضور در مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت و از حضور در این مسابقات محروم می شوند.

این اتفاق و پیچیدگی های پرونده استقلال و البته زمان کم مدیران استقلال باعث شده تا باشگاه استقلال فعلا اولویت اصلی خود را عدم حذف از لیگ قهرمانان آسیا و دریافت مجوز حرفه ای سازی قرار دهد و پس از آنکه تا تاریخ 8 مهرماه موفق به دریافت این مجوز شد، فرآیند استخدام سرمربی را رسما آغاز خواهد کرد. شنیده ها از کمیته فنی استقلال نیز حاکی از این موضوع است که این کمیته تا تاریخ 6 مهر ماه(روز پنجشنبه) باید گزینه های نهایی خود را به مدیرعامل اعلام کند و افتخاری با شروع هفته جاری، پرونده استخدام سرمربی خارجی را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.