وحشتناک ترین ورزشگاه های جهان/ عکس

بازی کردن از استادیوم تیم رقیب مطمئناً‌ یکی از بهترین تجربیات یک بازیکن فوتبال نخواهد بود،‌ اما بعضی از استادیوم ها هستند که بازی کردن در آن ها لذت بخش است و شما هم به عنوان یک تماشاگر علاقه دارید تا به آنجا بروید و بازی تیم مورد علاقه ی خود را تماشا کنید.

ولی از سوی دیگر، برخی دیگر از استادیوم ها هستند که نه تنها بازیکنان، بلکه تماشاگران را هم تحت تاثیر قرار می دهند احساس ترس را در قلب آنها قرار می دهند و باعث می شوند که تیم شما حتی قبل از اینکه بازی شروع شود،‌ به نوعی بازنده باشد.

ورزشگاه ترک تلکام آرنا

بازی های تیم گالاتسرای ترکیه در این ورزشگاه برگذار می‌شود. شعار «به جهنم خوش آمدید» واقعاً‌ برازنده ی این ورزشگاه است. چرا به ورود به این ورزشگاه واقعاً‌ چنین حسی خواهید داشت! همه چیز در این ورزشگاه تاثیر گذار است،‌ از حرکات تماشاگران ترکی گرفته، تا آتش‌بازی هایی که در ورزشگاه انجام می دهدن و مواد منفجره ای که استفاده می شود.همین ها باعث می شود که اکثر تیم هایی که به استانبول سفر می کنند تا در این ورزشگاه بازی کنند،‌ ددر انتها با صورت هایی آکنده از ترس ورزشگاه را ترک می کنند.

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان

ورزشگاه آنفیلد

ورزشگاه تیم فوتبال لیورپول که ورزشگاهی قدیمی هم است،‌ حسی جادویی در طی بازی های فونبال دارد. وقتی در طی بازی های مهم، و به خصوص بازی های اروپایی، طرفداران این تیم شعار معروف خود را فریاد می زنند «You’ll Never Walk Alone» گویی ورزشگاه زنده می‌شود. تیم لیورپول خیلی از بازی های مهم خود را فقط به خاطر همین یار دوازدهم خود توانسته است ببرد. فقط کافیست از طرفداران چلسی و دورتموند در مورد جو این ورزشگاه بپرسید.

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان

ورزشگاه سن پائولو

این ورزشگاه در شهر ناپل و در کشوری قرار دارد که به داشتن ورزشگاه های بزرگ معروف است. ورزشگاه سن‌سیرو میلان و استادیو المپیکو رم دو مورد از این ورزشگاه ها هستند. اما فقط یک ورزشگاه وجود دارد که یک سر و گردن از رقبا خود در ترساندن تیم های میهمان بالاتر است.

ورزشگاه سن پائولو که بازی های تیم ناپولی در آن برگذار می شوند یکی از همین ورزشگاه ها است که باعث می شود روح ناپولیایی تماشاگران آن به وجد بیاید و رقبا را بترساند.

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان

ورزشگاه La Bombonera

در این ورزشگاه نیروهای انتظامی همیشه باید مراقب پرت شدن وسایل مختلف به داخل زمین باشند. در دنیای فوتبال همه ورزشگاه لا مببونرا را به عنوان یکی از ترسناک‌ترین ورزشگاه ها می شناسند.

بازی های تیم بوکا جونیورز در این ورزشگاه برگذار می شود. این تیم و هواداران آن همیشه با تیم ریور پلاته رقابت دارند و همین باعث می شود که برای موفقیت تیم خود حداکثر انرژی خود را در ورزشگاه به کار بگیرند و گوی سبقت را در داشتن ترسناک‌ترین ورزشگاه آرژانتین از رقبا خود بربایند.

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان

ورزشگاه ساو ژانیرو

این ورزشگاه که در دهه ۱۹۲۰ ساخته شده است، بزرگترین و یا زیباترین ورزشگاه در برزیل نیست. اما ورزشگاه باشگاه ورزشی واسکو دوگاما در موقع بازی‌های این تیم واقعاً‌ می جوشد. بخصوص اینکه اگر این بازی شهرآورد معروف آن ها با تیم ریو دو ژانیرو باشد. دعواهای تماشاگران فوتبال دوست با خودشان و برخورد آنها با نیروهای امنیتی تبدیل به امری عادی در این ورزشگاه شده است.

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان

ورزشگاه ستاره سرخ

نام دیگر این ورزشگاه Marakana  است و بازی های تیم ستاره سرخ بلگراد در آن برگذار می شود. جو ورزشگاه شبیه یه جو یک محیط جنگی است. تماشاگران این تیم سروصدای عجیبی از خودشان تولید می کنند تا کاملاً‌ تمرکز تیم رقیب را به هم بزنند. اما این تمام ماجرا نیست، آنجا از دود، شعله‌های آتش و تمام وسایلی که بتوان در خانه ساخت و به استادیوم آورد استفاده می کنند تا تاثیرگذاری هرچه بیشتری داشته باشند!

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان

مستایا

ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا و یا برنابئو رئال مادرید را فراموش کنید. ورزشگاه خانگی تیم والنسیا، مستایا، سنگین ترین جو را در بین ورزشگاه های لالیگا دارد. دلیل این امر هم این است که زمین آن عمق زیادی دارد و کاملاً‌ زمین بازی را احاطه می کنند. حتی بهترین بازیکنان دنیا هم هنگام بازی کردن در این ورزشگاه احساس خوبی ندارند.

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان

ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک

نام دیگر این ورزشگاه Westfalenstadion است. سیگنال ایدونا پارک که ورزشگاه تیم دورتموند آلمان است،‌ یکی از بزرگترین ورزشگاه های دنیا هم هست.ارتفاع سکوهای این ورزشگاه بلند است. همین امر به علاوه ی لباس زرد رنگ این تیم فوتبال باعث شده که روی آن ها اسم «دیوار زرد» بگذارند. یکی دیگر از دلایل این نام‌گذاری سروصدایی است که تماشاگران این تیم در بازی ها ایجاد می کنند.

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان

ورزشگاه کارایسکاکیس

کارایسکاکیس ورزشگاه تیم فوتبال المپیاکوس یونان است. نام این ورزشگاه از یکی از مارشال‌هایی گرفه شده که در طی جنگ استقلال یونان کشته شد. بنابراین،‌ اگر بگوییم جو ورزشگاه واقعاً‌ خشن است،‌ اغراق نکرده ایم. اگرچه گنجایش این ورزشگاه فقط ۳۲ هزار نفر است. ولی انرژی و حرکات تماشاگران آن همچنان عرصه را برای تیم های میهمان در این ورزشگاه تنگ می کنند.

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان

ورزشگاه نیوکمپ

نیوکمپ که ورزشگاه اتخصاصی تیم بارسلونا اسپانیا است، بزرگترین ورزشگاه اروپا است. گنجایش این ورزشگاه چیزی حدود ۹۹ هزار تماشاگر است. جایگاه تماشاگران این ورزشگاه هم زاویه زیادی دارد که باعث می شود تماشاگران مشرف به زمین باشند. همین امر باعث ایجاد محیطی آکوستیک هم در ورزشگاه می شود و در نتیجه، سروصدای تماشاگران حاضر در ورزشگاه شدیدتر شنیده می شود. البته از آنجایی که این ورزشگاه خیلی بزرگ است، بجز در دیدارهای بزرگ اروپایی و یا الکلاسیکو، ظرفیت ورزشگاه تکمیل نمی شود. یکی دیگر از دلایل ترسناک بودن این ورزشگاه، تیمی است که مقابل آن بازی میکنید: یکی از بهترین تیم های چند سال اخیر دنیا!

ترسناک ترین ورزشگاه های جهان