کدام ستاره های فوتبال در جام جهانی غایب هستند؟

جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی است که هر ۴ سال یک بار بهترین تیم‌ها و بهترین بازیکنان دنیا را گرد هم جمع می‌کند. اما بارها هم پیش آمده که بازیکنان بزرگ از حضور در این تورنمنت فوتبالی بازمانده‌اند. در بازی‌های انتخابی جام جهانی روسیه که قرار است تابستان آینده برگزار شود هم برخی از بازیکنان بزرگ از رسیدن به این تورنمنت بازماندند که در زیر اشاره‎ای به آن‌ها می‎کنیم:

پیره امریک اوبامیانگ

ستاره گابنی بوروسیا دورتموند فاصله زیادی با کمک به کشورش برای رسیدن به جام جهانی آن هم برای اولین بار نداشت. اما بعد از رسیدن به دور سوم گابن افت کرد. اوبامیانگ در بازی‌های پایانی در گلزنی ناکام بود. البته که او ۲۸ سال سن دارد و هنوز فرصت برایش باقیست.

گرت بیل

قهرمان ولزی در مسیر رسیدن به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ موثر بود، اما از آن به بعد کمکی از دستش بر نیامد. البته او در بازی‌های انتخابی جام جهانی به خاطر مصدومیت بازی مقابل ایرلند را از دست داد و نتوانست تیم ملی کشورش را به سمت روسیه هدایت کند.

ادین ژکو

بلژیک توقف‌ناپذیر باعث شد در گروهشان یونان و بوسنی و هرزگووین برای رتبه دومی رقابت کنند.در نهایت هم یونان موفق شد راهی پلی‌آف شود. ادین ژکو، ستاره رم، در این بازی‌ها ۵ گل زد، اما موفق نشد تیمش را راهی جام جهانی کند.

مارک همسیک

اسلواکی، تیم ملی همسیک، در بازی‌های انتخابی کار را با دو شکست و یک مساوی شروع کرد. اما با برد ۳ بر صفر مقابل مالت این تیم در رتبه دوم قرار گرفت. اما در نهایت از رسیدن به جام جهانی بازماندند تا ستاره ناپولی هم بازی‌های روسیه را از دست بدهد.

ریاض محرز

ستاره الجزایری لستر شانسی برای بازی در روسیه ندارد. کشوری که در افریقای شمالی قرار دارد در  گروهش دوران سختی داشت و در نهایت هم بعد از نیجریه، زامبیا و کامرون قرار گرفت و نتوانست راهی جام جهانی ۲۰۱۸ شود.

آرین روبن

بازیکنی که در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ بازی کرده بود و در سال ۲۰۱۴ هم به نیمه نهایی رسیده بود، اعلام کرد از بازی‌های ملی بازنشسته شده است. وینگر بایرن مونیخ در دیدار تیمش مقابل سوئد که با برد ۲ بر صفر هلند همراه بود هر دو گل را زد، اما برای راهیابی به جام جهانی کافی نبود.

الکسیس سانچس

بعد از رساندن شیلی به قهرمانی کوپا آمریکا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و البته زدن ۷ گل در بازی‌های انتخابی این دوره الکسیس نمی‌تواند با شیلی در بازی‌های روسیه حاضر باشد. او حالا باید بازی‌ها را از خانه تماشا کند.

آرتورو ویدال

الکسیس تنها سوپراستار شیلی نبود که جام جهانی را از دست داد. ویدال، ستاره بایرن مونیخ، که در بازی‌های انتخابی جام جهانی برای تیم ملی کشورش ۶ گل زده بود هم دیگر ستاره‌ای است که در این بازی‌ها حضور نخواهد داشت. این اولین بار بعد از سال ۲۰۰۶ است که شیلی نتوانسته به جام جهانی راه پیدا کند.