تبعات اخراج بازیکن جوان استقلال

همان طور که اعلام شد مهدى قائدى به دلیل بى حرمتى به پیراهن تیم فوتبال استقلال از حضور در تمرین آبى پوشان توسط شفر سرمربى آلمانى که نظم و انضباط بیش از هر چیزى برایش اهمیت دارد منع شد.

مهدى قائدى پس از دیدار استقلال مقابل فولاد خوزستان در رختکن دست به کار عجیبى زد و پیراهنش را به زمین کوبید که دید مسئولان استقلال پنهان نماند.

مسئولان استقلال هم در گزارشى این موضوع را به باشگاه اطلاع دادند و کار به جایى رسید که این بازیکن جوان از حضور در تمرینات بزرگسالان استقلال منع شد.

این حرکت اشتباه قائدى باعث شد تا مسئولان استقلال از این موضوع چشم پوشى نکنند و با منع کردن او از حضور در تمرین بزرگسالان نشان دهند پیراهن تیمشان بیش از هر بازیکنى براى آن‌ها ارجحیت دارد. حال این بازیکن مى خواهد نیمار باشد یا قائدى کم سن و سال که تا به اینجا هم عملکرد مناسبى در تیم نداشته است.

قائدى در تمرین روز گذشته نیمکت نشین شد تا این درس عبرتى براى دیگر بازیکنان باشد.

شنیده مى شود این بازیکن ١٨ ساله در تمرین از شفر سرمربى تیم استقلال عذرخواهى کرده است، اما سبب نمى شود قائدی به تمرینات بازگردد. او باید در تمرین هاى روز آتى هم طعم توبیخ را بچشد تا دیگر مرتکب چنین رفتارى نشود.

اما این طور که شنیده مى شود قائدى پس از دیدار جام حذفى در صورتى که شفر نظر مثبت داشته باشد مى تواند به تمرینات باز گردد چرا که سرمربی استقلال اعلام کرده که نظر نهایی با او است و نباید با این بازیکن جوان چکشی برخورد شود.

باشگاه استقلال از این موضع کوتاه نخواهد آمد و جریمه اى را براى این بازیکن در نظر خواهد گرفت تا بازیکنان دیگر هوس نکنند چنین رفتار زشتى را داشته باشند.

محمد نورى درباره کنار گذاشته قائدى از تمرینات استقلال گفت:دلیل تمرین نکردن قائدى به مسائل انضباطى ربط پیدا مى کرد و شفر تصمیم درستى درباره این بازیکن گرفت.

او ادامه داد:تیمى که انضباط نداشته باشد نمى تواند موفق باشد. قائدى مورد انضباطى داشت و شفر هم او را تنبیه کرد.

سخنگوى کمیته فنى باشگاه استقلال بیان کرد:این بازیکن جوان باید نظم را یاد بگیرد و با توجه به اینکه قائدى بازیکن جوانى است درباره او با شفر صحبت کردیم و سرمربى تیم هم اعلام کرد که، چون او بازیکن جوانى است به همین دلیل نمى خواهم خراب شود.

نورى افزود:چون هواداران قائدى را تشویق مى کنند این فکر به ذهنش رسید که همه چیز برایش تمام شده در صورتى که این بازیکن باید بداند تازه کارش شروع شده است.

او ادامه داد:قائدى اول راه است و باید تصمیم خوب بگیرد و به بزرگتر احترام بگذارد و سعى کند مسائل انضباطى را به خوبى یاد بگیرد.با نظر شفر موافقم و قرار شد این بازیکن به کمیته فنى بیاید تا در نهایت با او صحبت و نصیحتش کنیم تا شرایط استقلال را درک کند. قائدى بازیکن جوانى است، علاقمند نیستیم سرنوشت او همانند دیگر بازیکنان شود. او باید توجیه شود که اول راه است و به تیمى بزرگ آمده است.

نصراله عبداللهى سرپرست استقلال هم اظهار کرد: قائدی پس از دیدار با فولاد، در رختکن بى احترامى کرد و حرکتى انجام داد که یک رفتار ناپسند و غیر حرفه اى است و بى احترامى به همه مجموعه استقلال محسوب مى شود. با تصمیم شفر، قائدى تا اطلاع ثانوى اجازه تمرین با تیم بزرگسالان را ندارد و در اختیار باشگاه است تا با تیم هاى پایه اى تمرین کند.

صحبت هاى سرپرست استقلال نشان مى دهد که پیراهن تیم براى همه هواداران و بزرگان ارزش بالایى دارد و بازیکنانى که پیراهن این تیم را بر تن مى کنند باید این موضوع را بدانند.