شفر راه کی روش را می رود

سال پیش و زمانی که کی روش هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، مطالبه عمومی از او این بود که در کنار دستیاران خارجی یکی دو دستیار ایرانی را در کنار خود آموزش بدهد تا آنها در آینده بتوانند سبک تیم ملی را به تیم های باشگاهی منتقل کنند و فوتبال ایران کم کم با تغییر سبک در بازی روبرو بشود.

اما در تمام طول 8 سالی که کی روش سرمربیگری تیم ملی را برعهده دارد ماکار آقاجانیان مهمترین کسی بود که در کنار کی روش کار کرد و البته مربی ایرانی دیگر مثل علی کریمی، جواد نکونام و مجید صالح تنها در یک دوره کوتاه این شانس را پیدا کردند تا در کنار سرمربی پرتغالی تیم ملی تجربه اندونزی کنند.

اما سرنوشت آقاجانیان چه شد؟ پیش بینی ها درست از آب در آمد و او مطابق انتظارها بعد از جدایی از تیم ملی هیچ پیشنهادی برای سرمربیگری و حتی مربیگری بدستش نرسید.

حالا برگردیم به استقلال، بعد از انتخاب شفر به عنوان سرمربی استقلال خیلی ها انتظار داشتند دستیاران ایرانی او کسانی باشند که قابلیت تبدیل شدن به سرمربی آینده استقلال را داشته باشند اما در عمل بیژن طاهری به عنوان تنها دستیار ایرانی او انتخاب شد.

بیژن طاهری سال ها است که در فوتبال ایران فعالیت می کند و بدون توجه به مسائل فنی شاید از نظر شخصیت و کارکتر کسی نباشد که بتوانیم او را سرمربی آینده باشگاه بزرگی مثل استقلال تصور کنیم.

شاید بهتر بود که اعضای کمیته فنی استقلال مصلحت خودشان را فدای مصلحت استقلال می کردند  و کسی را به عنوان دستیار شفر انتخاب می کردند که بتواند آینده سرمربیگری این تیم را تامین کند.