سرانجام امیر قلعه نویی اعتراض کرد!

امیر قلعه‌نویی با حضور در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پارس جنوبی جم گفت: در ابتدا درگذشت هومن عناصری را تسلیت می‌گویم. قبل از صحبت درباره بازی، یک خواهش از اصفهانیان دارم. اگر قرار است برای یک تیم اشتباهات داوری رخ دهد، می‌خواهم به این مسائل رسیدگی کند. 36 سال است در این فوتبال هستم، اما باید بگویم پنالتی بازی ما برابر پدیده برای من جای سؤال دارد. امیدوارم به کمک داور آن بازی دربی استقلال و پرسپولیس ندهند!

وی ادامه داد: هر داور و کمک داوری که به ضرر ما سوت زده، برای جایزه به او بازی پخش مستقیم داده‌اند! از حسن‌زاده که من را توبیخ کرده است، می‌خواهم به این مسائل رسیدگی کند. از قدیم گفته‌اند، ظلم پایدار نیست. از اصفهانیان می‌خواهم به اشتباهات داوری رسیدگی کند. اتفاقاتی که در بازی ما برابر پدیده رخ داد، در آن برنامه (اشاره به برنامه نود) نشان داده نشد. صحنه‌های آفساید نیز نشان داده نشد. اگر نشان می‌دادند، ذهن مردم روشن می‌شد. از اصفهانیان و حسن‌زاده می‌خواهم به این مسائل رسیدگی کنند.

سرمربی ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: یک بار برای بازی با بوریرام تایلند از مهدی تاج خواهش کردیم که بازی ما برابر ذوب‌آهن را بردارد که برنداشت. جالب بود که تا آخرین باری که من بودم، این اتفاق نیفتاد و یادم نمی‌رود. ما به اصفهان آمدیم و پس از آن در مسیر بانکوک به بوریرام سوار اتوبوس شدیم و چند ساعت در راه بودیم. الان هم باید خواهش کنیم به اشتباهات داوری که چند هفته به ضرر ما رقم خورده است، رسیدگی شود. شاید تا سه هفته اشتباهات داوری طبیعی باشد، اما وقتی این همه ظلم می‌شود، جای سؤال دارد. 10 هفته است اشتباهات داوری به ضرر ما بوده! در بازی جام حذفی، داور خنده کنان از زمین بیرون رفت!

قلعه‌نویی در ادامه خاطرنشان کرد: نمی‌دانم از چه کسی خواهش کنم، اما می‌خواهم به اشتباهات داوری رسیدگی کنند. آن برنامه دو صحنه بازی ما را نشان نداد. پنالتی هفته گذشته بازی با پدیده، شیرازه ما را به‌هم ریخت. از اصفهانیان که ارادت خاصی به او دارم، می‌خواهم رسیدگی کنند.

وی با اشاره به دیدار تیمش برابر پارس جنوبی جم تصریح کرد: سال گذشته با تراکتورسازی مقابل پارس بازی کردیم و به مهدی تارتار گفتم تیمت فصل آینده بالا می‌آید. او مربی زحمتکشی است و تیم جوان و خوبی دارد. با توجه به اینکه بازی در نقش جهان است، امیدوارم ذوب‌آهن بهترین بازی‌اش را انجام دهد. امیدوارم در زمین خوب نقش جهان و با حمایت تماشاگران سه امتیاز را بگیریم. پارس تیم خوب و بابرنامه‌ای است که امیدواریم از نقاط ضعف‌شان استفاده کنیم. همه چی دست خداست و ما هم تیم بسیار خوبی داریم. بدشانسی‌هایی در دیدارهای گذشته داشتیم که توپ‌های‌مان وارد دروازه نشد. خواهش می‌کنم به اشتباهات داوری رسیدگی کنند، ما دنبال حق و عدالت هستیم و نمی‌خواهیم کسی حق مان را بخورد.

سرمربی پیشین استقلال گفت: امروز سالگرد صعود ذوب‌آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیاست که تیم الهلال عربستان را با گل ایگور کاسترو شکست داد. ذوب‌آهن تیم ریشه‌داری است. این تیم در جام تخت جمشید گربه سیاه تیم‌های پایتخت بوده است. ذوب‌آهن در این چند سال جزو تیم‌های اخلاق مدار و در رده‌های بالای لیگ بوده است. سالگرد صعود ذوب‌آهن به فینال آسیا را تبریک می‌گویم و امیدوارم تیم‌مان را به مانند ذوب‌آهن چند سال پیش کنیم.

قلعه‌نویی درباره صحبت‌های اخیر محسن فروزان مبنی بر اینکه برخی از بازیکنان استقلال در زمان حضور او در این تیم کم‌کاری می‌کردند، تصریح کرد: افشارزاده حقایق را بیان نمی‌کند. فروزان هم فقط پنج درصد از حقایق را گفته است. من نمی‌خواهم به این موضوع ورود کنم. زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. آنهایی که این کارها را انجام دادند حال و روزشان را ببینید. اسم نمی‌برم اما هیچ مکری بالاتر از مکر خدا نیست. یعنی همه را فریب دهید، خدا را نمی‌توانید فریب دهید. مطمئنم یک روز ریز این حقایق بیان خواهد شد. محسن فروزان هم در این فضا ضربه خورد. او در نیم‌فصل نخستی که در استقلال حاضر بود، عملکرد خوبی داشت، اما بعد آن اتفاقات دیگری رخ داد. اعتقاد دارم بدون اذن خدا یک برگ از درخت نمی‌افتد.

وی درباره اینکه تیمش پس از زدن گل برتری عقب‌نشینی می‌کند و بازی برده را از دست می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما دقایقی که با دو گل از حریف پیش می‌افتیم فکر می‌کنیم بازی تمام شده است. ما روی توپ‌هایی گل می‌خوریم که شانس بالایی برای گل شدن ندارند. روی توپ‌هایی که پنج بازیکن ما در محوطه حضور دارند، گل می‌خوریم. متأسفانه فرصت‌های پنج تا 20 درصدی وارد دروازه ما می‌شود. باید این مشکل را برطرف کنیم و مطمئنم این اتفاق هم خواهد افتاد. البته ما دو سه مشکل فنی داریم که در درجه اول این ایرادها به خودم بر می‌گردد. امیدوارم در نیم‌فصل دوم این مشکلات را برطرف کنیم. بازیکنانم قبول ندارند جزو تیم‌های خوب لیگ هستیم. با سعید آذری، مدیرعامل باشگاه جلسه‌ای داشتیم و قرار شده است در نیم فصل دو مشکل ما برطرف شود. ضمن اینکه نبود قاسم حدادی‌فر هم به تیم ما خیلی ضربه زده است. اگر او بود به حفظ نتیجه در تیم ما کمک می‌کرد.

سرمربی تیم ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که تیم پارس جنوبی از خط دفاع قدرتمندی برخوردار است و چه تدبیری برای باز کردن دروازه این تیم اندیشیده شده است، گفت: ما تیم خوبی هستیم، البته چند ایراد هم داریم، اما هر جا که باشم فوتبال هجومی را دوست دارم؛ شما هم اگر به قهرمانی‌های من نگاه کنید می‌بینید که به دنبال فوتبال هجومی بوده‌ام. فردا هم می‌خواهیم همین فوتبال تهاجمی را ارائه دهیم.

وی با درخواست از تماشاگران اصفهانی برای حضور در ورزشگاه نقش جهان و حمایت از ذوب‌آهن تصریح کرد: من امروز بازی سیاه‌جامگان - صنعت نفت را تماشا کردم و واقعاً لذت بردم. 20 هزار نفر در ورزشگاه حضور داشتند و به تشویق تیم خود پرداختند. امیدوارم تماشاگران فردا در ورزشگاه حضور یابند و ما را حمایت کنند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این پرسش که آیا برای برگزاری دیدارهای خانگی ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش جهان با رسول زرگرپور، استاندار اصفهان صحبتی داشته است یا خیر، خاطرنشان کرد: دو ماه پیش با او در این خصوص صحبت کردم. از او و مدیران دو باشگاه ذوب‌آهن و سپاهان تشکر می‌کنم. تابش (قائم مقام باشگاه سپاهان) روز گذشته با من تماس گرفت. از آذری، طاهری و مدیران باشگاه سپاهان تشکر می‌کنم که تعامل خوبی میان دو باشگاه ایجاد شد. مدیریت دو باشگاه و مدیران استان، نقش اصلی را در این موضوع ایفا کردند.