مدیر عامل سابق استقلال: ورزش نباید سیاسی شود

بهرام افشارزاده  در مورد فرا رسیدن هفته ورزش، گفت: در وهله آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش را  به جامعه ورزش و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تبریک می‌گویم. امیدوارم هفته پرکاری برای ورزش باشد و شاهد موفقیت‌های ورزش در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

وی در مورد اینکه آیا اخبار دنیای فوتبال را پیگیری‌ می‌کند، اظهار داشت: از فوتبال بی خبر نیستیم. فوتبال یک ورزش همه گیر است همه مردم نتایج این رشته را دنبال می‌کنند.

مدیرعامل سابق استقلال در مورد اینکه از شرایط این تیم آیا با خبر است، تصریح کرد: استقلال هم کار خود را دنبال می‌کند. سرمربی این تیم انتخاب شده و به نظر می‌رسد استقلال به یک همبستگی رسیده است. این باشگاه نیاز به وحدت و آشتی ملی دارد تا همه راحت کار خود را انجام دهند. استقلال یک باشگاه بزرگ است و امیدوارم روز به روز شرایط این تیم بهتر شود. سرمربی جدید نیاز به زمان دارد تا از بازیکنان و تیم به شناخت برسد. با توجه به شناختی که از بازیکنان دارم و خیلی‌ از آنها را خودم جذب کردم تیم‌ با وحدت و اتحاد می‌تواند به موفقیت برسد.

افشارزاده در پاسخ به این سوال که  تا به حال سابقه نداشته استقلال در این جایگاه قرار بگیرد، عنوان کرد: این اتفاق است. امیدوارم در مسابقات آینده بتواند  به شرایط خوبی برسد. البته چند بازیکن استقلال هم مصدوم شدند و در مقطعی از فصل در اختیار تیم نبودند. شاید فکر کنید در یک بازی گروهی غیبت یکی دو نفر مهم نباشد اما اینطور نیست. وقتی دو سه بازیکن کلیدی از ترکیب خارج شوند تاثیر خود را روی تیم می‌گذارد و تیم افت می‌کند و نفرات دیگر تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی در مورد اینکه سالهاست از خصوصی سازی صحبت می‌شود اما تاکنون این اتفاق نیوفتاده است، اظهار داشت: وزیر ورزش به دنبال انجام این کار است. این اتفاق باید به صورت عملی رخ دهد و صحبت در مورد آن دردی را دوا نمی‌کند. وقتی مسائل  مالی پیش می‌آید تیم دچار تنش می‌شود. باشگاه بدهی‌هایی دارد که باید وضعیت آن مشخص شود. بدهی مالیاتی باید حل شود. مشکل این دو باشگاه عدم خصوصی بودن است الان تیم‌ها با اسپانسر اداره می‌شوند. ممکن است اسپانسر یک روز پول بدهد و یک روز پول ندهد. یا در این کار تاخیر بیاندازد. اگر این باشگاه‌ها با یک مکانیزم از پیش طراحی شده خصوصی شوند و برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد بهترین راه برای رسیدن این دو باشگاه بزرگ کشور به روزهای خوب است تا از مشکلات پیش بینی نشده جلوگیری شود.

دبیرکل سابق کمیته المپیک در مورد اینکه زمان او هم بحث خصوصی‌سازی وجود داشت، عنوان کرد: بله در آن مقطع این موضوع مطرح شد و حتی خریدارها هم ثبت نام کردند اما نمی‌دانم  چرا یک مرتبه همه چیز در این مورد ساکت شد و دیگری حرفی نزدند. حتی خریداران به حساب اداره خصوصی‌سازی پول هم ریختند. سلطانی فر دنبال خصوصی سازی است و امیدوارم با علاقمندی که او دارد و این کار انجام شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود افرادی سیاسی علاقه‌ای به خصوصی شدن این دو باشگاه ندارند، گفت:‌ خیر. سیاسیون اعتقاد دارند که این کار باید انجام شود چرا که هر روز شکایت بازیکن در خارج از کشور، مشکلات مالیاتی و ... گریبان این دو باشگاه را می‌گیرد. وقتی یک بازیکن به مراجع بین‌المللی شکایت می‌کند این مسئله فدراسیون و هر دو باشگاه را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد. حیف است این دو باشگاه زیر سوال بروند. خصوصی‌سازی کار بزرگی است و نیاز به برنامه‌ریزی دارد. باید مشکلات آینده را پیش‌بینی کنند تا شرایط بدتر از الان نشود.

افشارزاده در مورد اینکه آیا زمان مدیریت او افراد سیاسی دخالتی در کار نمی‌کردند، گفت:  اعتقاد دارم ورزش نباید سیاسی شود. ورزش سیاسی شود دچار آسیب می‌شود. امیدوارم در آینده شاهد باشیم که کار سیاسی در ورزش انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که این حرفش نشان می‌دهد در زمان او دخالت سیاسی بوده است، تصریح کرد: نمی‌تو انیم ورزش را از سیاست جدا کنیم. در برخی موارد این مسئله بوده است. افراد سیاسی که به ورزش ورود کردند دلشان می‌خواست کار به نحو مطلوب انجام شود. شاید گاهی به خوبی برنامه‌ریزی نیمی‌شد یا به مشکلات عدیده برخورد می‌کردند. اگر کار ورزش را به دست مسئولان گذشته و پیشکسوتان و خادمین و عاشقان این کار بسپاریم نتیجه بهتر خواهد بود چرا که آنها درد و زبان یکدیگر را به خوبی می‌فهمند.