تارتار و چمنیان، کی روش های وطنی

نمی شود از کنار این اتفاق به عنوان یک رخداد ساده گذشت و اذعان داشت این عناوین اتفاقی به دست آمده است. هم اکنون پارس جنوبی جم در لیگ برتر دارای قوی ترین خط حمله است و در 10 بازی سپری شده 19 گل به ثمر رسانده. این تعداد گل در بازی های انجام شده نشان از تاکتیک های ناب تیم پارس جنوبی جم برای رسیدن به گل دارد. تیمی که فصل گذشته در لیگ یک صاحب بهترین خط دفاعی بازی ها شد. 

ابراهیم صالحی، حسین پورامینی، علی دشتی، فرشاد محمدی مهر، امید سینک، مهدی زبیدی و... تعدادی از بازیکنان پارس جنوبی جم هستند. جوان و گمنام اما شایسته ... بازیکنانی که اگر به پارس جنوبی جم نمی آمدند در لیست خرید استقلال و پرسپولیس قرار نمی گرفتند. 

بی شک نقش اصلی در موفقیت را مهدی تارتار ایفاء می کند، مربی ای که علاقمند به کی روش است و بارها هم در تمرینات تیم ملی حاضر شد. او بعد از سال ها ریاضت در لیگ برتر و لیگ یک موقعیت خود را در فوتبال باشگاهی ایران پیدا کرده و پیش می تازد. حال می شود از او به عنوان نمونه وطنی کی روش یاد کرد. 

هم چنین از عباس چمنیان. مربی ای که وقتی دعوت به حضور در تیم ملی نوجوانان شد خیلی ها به موفقیت او خوش بین نبودند و حتی بعضی این انتخاب و کنار زدن حمید علیدوستی را یک اشتباه بر شمردند. تیم ملی نوجوانان فاصله ای با قهرمانی در جام ملت های آسیا نداشت اما در فینال و در ضربات پنالتی مغلوب عراقی شد که در ترکیب چند بازیکن با شرایط سنی بالاتر از نوجوانان داشت. 

در خصوص عملکرد این تیم در جام جهانی نوجوانان هم نیاز به تفسیر نیست. همه به خوبی دیدند که این تیم چگونگی با شایستگی و با پیروزی های ارزشمند به جمع 8 تیم برتر بازی ها پیوست. 

عباس چمنیان هم یک نمونه خوب از کی روش وطنی است. این اتفاق را شاید مربیان خارجی هم نمی توانستند رقم بزنند. موفقیت های پارس جنوبی و تیم ملی نوجوانان بیانگر این مسئله است ما در داخل کشور مربیان ارزشمند و بافکری داریم. فقط باید آنها را دید و بستر موفقیت را برایشان فراهم کرد.