تقابل قرمز و آبی؛ مساوی در کار نیست

سرویس ورزشی افکار نیوز - هفتاد و سومين تقابل قرمز و آبي پايتخت در جام حذفي در شرايطي برگزار ميشود كه با كم شدن سهميه حضور باشگاههاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا، اين مسابقات از اهميت بيشتري نسبت به چند فصل اخير برخوردار است.

به گزارش سرویس ورزشی افکار نیوز، با توجه به این که این داربی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی است دیگر بازی مساوی ندارد و ناگزیر یکی از دو تیم باید شکست بخورد و حذف شود.
همین حذفی بودن بازی سرخابی را حساس‌تر از همیشه کرده و کادرفنی دو تیم تلاش می‌کنند از تمام توان و نفرات‌شان استفاده کنند و بازنده این بازی مهم نباشند.

هر چند پیش از داربی ۷۳، کفه ترازو به سود آبی‌ها سنگینی می‌کرد اما در تاریخ داربی‌های حذفی و داربی‌هایی که آذر ماه برگزار شده قرمزها موفق‌تر بوده‌اند.

این برای سومین بار در تاریخ است که ۲ تیم در چارچوب رقابت‌های جام حذفی به مصاف هم می‌روند که سهم هر کدام از تیم‌ها یک پیروزی بوده است.

نخستین بار در سال ۶۷ در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی، برابر هم قرار گرفتندکه بعد از ۱۲۰ دقیقه بازی، به تساوی بدون گل رسیدند و در نهایت پرسپولیس با پیروزی ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی موفق شد به مرحله بعد صعود کند.

اما دومین شهرآورد جام حذفی سال ۷۷ برگزار شد، سرخابی‌ها در فینال در یک مسابقه حساس به مصاف هم رفتند که استقلال با پیروزی ۲ بر یک قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد.

شهرآورد هفتاد و سوم، سومین دیداری است که هجدهم آذر ماه برگزار می‌شود، نخستین بازی ۱۸ آذر ۱۳۵۲ برگزار شد که به تساوی یک - یک انجامید و دومین دیدار را ۱۸ آذر ۵۶ پرسپولیس ۲ بر یک به سود خود به پایان رساند.

واما نكته مهم این بازی این است که كاهش سهميه حضور باشگاههاي ايراني در ليگ برتر باعث شده تا اهميت جام حذفي بيشتر از فصل قبل باشد؛ چيزي كه بر جذابيتهاي شهرآورد پايتخت افزوده و آن را غيرقابل پيشبيني كرده است