اظهارات فنایی درباره  داور دربی 85

درباره انتخاب بیژن حیدری به عنوان داور دربی 85 پایتخت اظهار کرد: بیژن حیدری، دکتر و داور خوبی است و بهترین گزینه برای قضاوت دربی سخت تهران است. باید به جوان ها اعتماد کنیم و قضاوت بازی های سخت را به آنها بدهیم تا فشار از روی داوران با تجربه به خصوص علیرضا فغانی کم شود.

او افزود: علیرضا فغانی را برای داوری در جام جهانی 2018 روسیه باید حفظ کرد و این بهترین فرصت برای داوران جوان است که اعتماد به نفس آنها افزایش یابد و بازی های سخت را به آنها بدهیم.

فنایی ادامه داد: بیژن حیدری در سال های اخیر خیلی خوب کار کرده است و برخی اوقات با او مشورت می کنم. حیدری تشنه یادگیری داوری است و به طور قطع قضاوت خوبی در شهرآورد 85 خواهد داشت. او باید در دربی قوانین را رعایت کند اما مهمتر از قانون، روانشناسی، اعتماد به نقس و مدیریت داور است که می تواند از تنش بازی کم کند.

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان درباره دیدار دربی بیان کرد: این دیدار با دیگر مسابقات فرق می کند و من فکر می کنم حیدری اکنون بهترین انتخاب برای قضاوت این مسابقه است. نکته مهم این است که داور باید به تمامی صحنه های مشکوک نزدیک باشد و اگر اشتباهی کرد، تمرکزش برهم نخورد و بتواند با اعتماد به نفس دیگر زمان بازی را قضاوت کند.

فنایی در پایان خاطر نشان کرد: در روز مسابقه تمام افراد از مسئولان  برگزاری مسابقه، هواداران و سرمربی استرس دارند و داور هم از این امر مثتثنی نیست و امیدوارم حیدری بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.