10 پدیده غریب تاریخ دربی!

با 10 پدیده غریب تاریخ دربی آشنا می شویم .

1-مسعود مژدهی در بازی دوستانه مهر ماه 49 تعویض شد واز زمین بیرون آمد  ولی چند دقیقه بعد دوباره به زمین آمد وگل تیم فوتبال استقلال را به ثمر رساند .با این گل استقلال 3-2 برنده بازی شد .

2-بهترین وبین المللی ترین داور تاریخ فوتبال ما یعنی جعفر نامدار هیچ گاه در بازی دربی پایتخت قضاوت نکرده است .

3-در دربی سال 62 تماشاگران تا نیم متری زمین فوتبال نشسته وموقع اوت انداختن، تماشاگران به زحمت در محل پرتاب اوت شکافی انسانی ایجاد می کردند!

4-از اولین دربی بعد از انقلاب تنها 22 هزار نفر تماشاگر استقبال کرد آن هم بعد از 2سالی که دربی پایتخت انجام نشده بود، مردم درگیر تصویب قانون اساسی ومجلس موسسان وانتخابات اولین دوره ریاست جمهوری و... بودند وجو جامعه به شدت سیاسی بود .

5-کوروش شهبازی فر در دربی دوستانه سال 59 برای اولین بار ودر دربی سال 75 برای اخرین بار روی نیمکت ذخیره پرسپولیس نشست تا پر سابقه ترین بازیکن ذخیره در تاریخ دربی باشد ، او مابین سالهای مورد اشاره در تیم های مختلف از جمله همین تیم استقلال حضور یافت .

6-قلیچ خانی که کاپیتان استقلال در سن 23 سالگی ودر اولین حضورش در دربی بود بعدها اعلام کرد داوران دربی در دهه 40 را خسروانی مدیر عامل تیم تاج انتخاب می کرد .

7-عزیز اصلی، در سال 84در مصاحبه ای اعلام کرد که اگر به دهه 40بر میگشت ودر دربی حضور پیدا میکرد باز هم داوران آن بازی ها یعنی برازنده وحاج ابوالحسن را می زد، این 2داور در زمان مصاحبه اصلی فوت شده بودند .

8-  2دربی از 84دربی گذشته بزرگداشت بوده است،یکی برای فوت علی دانایی فرد ودیگری برای خداحافظی صفر ایرانپاک از فوتبال !

9-اسماعیل شریفات در آذر 90 ودر جام حذفی گل سوم استقلال را زد تا طبق قرار قبلی، بازوبند کاپیتانی استقلال را تا آخر بازی به صورت هدیه دریافت کند!

10-بهترین رکورد گلزنی را در تاریخ دربی ایمون زائد داشته است .او با 20 دقیقه حضور در میدان 3گل در دربی بهمن سال 90 به تیم فوتبال استقلال زد .