شانس بیشتر برانکو نسبت به شفر برای پیروزی در دربی

افشین پیروانى درباره دربى سرخابى ها اظهار کرد: دربى همیشه حساس است و هیچ عاملى نمى تواند از حساسیت این بازى کم کند حتى اگر در سال ١٠ تا دربى برگزار شود.  

او ادامه داد: دربى هاى زیادى را تجربه کردم و نزدیک ٢٠ دربى را پشت سر گذاشتم. همه لحظات دربى خاطره انگیز است حتى زمانى که مقابل رقیب سنتى شکست مى خوریم. فضایى که هواداران در استادیوم ایجاد مى کنندبسیار دلنشین است. 

پیروانى بیان کرد: با توجه به اینکه برانکو تجربه حضورش در دربى پایتخت بیشتر از شفر سرمربى استقلال است، براین اساس پرسپولیس شانس بیشترى براى پیروزى در دربى ٨٥ دارد.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: به هر حال شفر اولین حضورش در دربى سرخابى است و دوست ندارد بازنده باشد. هر دو تیم نفرات خوبى دارند اما شرایط روحى پرسپولیس بهتر از استقلال است.

او درباره اینکه دربى بدون طارمى، احمد زاده و مسلمان جذابیت ندارد، بیان کرد: طبیعى است که ستاره هاى دو تیم بر جذابیت این بازى اضافه مى کنند و نبود آنها در این بازى تأثیر گذار است اما بازیکنان جایگزین مى توانند به خوبى جاى خالى این بازیکنان را پر کنند و مشکلى وجود ندارد.

پیروانى درباره بهترین خاطره اش از دربى پایتخت گفت: پرسپولیس در یکى إز بازى هاى فینال جام حذفى در دقیقه ٨٥ با گل من مقابل استقلال پیروز و قهرمان شد. این بازى نه تنها بهترین خاطره ام از دربى است بلکه بهترین خاطره ورزشى ام محسوب مى شود. به هر حال مزد سال ها حضورم در پرسپولیس را با آن گل گرفتم.

او ادامه داد: یکى از خاطرات ماندگارم کسب نتیجه تساوى برابر استقلال بودکه با ٩ نفر بازیکن مقاومت کردیم و گل نخوردیم. خاطرات تلخ هم شکست ها و تساوى ها در دربى است. اردوهاى قبل از دربى هم به یاد ماندنى ترین لحظات زندگى ام است به خصوص اینکه على پروین آن زمان سرمربى مان بود.

مدافع اسبق پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم پرسپولیس با نتیجه ٢ بر یک پیروز مى شود و یکى از گل ها هم سید جلال حسینى مى زند.

گفتنی است دربی 85 میان استقلال و پرسپولیس روز پنج شنبه ساعت 16:40 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.