واکنش نکونام به حرکت بازیکنان خونه به خونه

این اتفاق وقتی رخ داد که نکونام دو روزی به خاطر اتفاقات تمرین، بابل را ترک کرده بود. بعد از این اتفاق نکونام به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

* آقای نکونام اتفاق جالبی برای‌تان رخ داد. بازیکنان تصویر شما را روی تی‌شرت‌شان زدند. حمایت همه‌جانبه‌ای بود.

راستش سورپرایز شدم. یک بار دیگر در اوساسونا برایم این اتفاق افتاد. در سال 86 رباط صلیبی پاره کردم و بازیکنان قبل از دیدار اسپانیول تی‌شرت‌های سفیدی به تن کردند که عکس من روی آن بود. این حمایت‌شان بی‌نظیر بود و به داشتن چنین بازیکنانی افتخار می‌کنم. هواداران هم باید واقعاً قدردان این بازیکنان باشند که بدون هیچ چشمداشتی بیشترین تلاش را می‌کنند. به این بازیکنان ایمان دارم و مطمئن هستم می‌توانند کارهای بزرگی کنند.

* شما همواره با بازیکنان رابطه خوبی دارید. در تیم ملی هم می‌گفتند نقش شما در ایجاد همدلی زیاد بود.

به نظر من وقتی همدلی نباشد، هیچ تیمی موفق نمی‌شود‌؛ حتی اگر بیشترین ستاره‌ها را داشته باشد. مهم‌ترین فاکتور تیم ما همین است. تلاش می‌کنم با بازیکنانم صادق باشم. دوست دارم کمک کنم مشکلات‌شان حل شود و دغدغه‌ای جز فوتبال نداشته باشند. وقتی اتحاد و یکدلی باشد، شانس موفقیت بیشتر می‌شود. در تیم ملی هم همواره رابطه خوبی با بازیکنان داشتم و هیچ‌وقت نقش کاپیتان را بازی نکردم بلکه دوست داشتم یک برادر برای بازیکنان باشم. الان هم بیشتر از اینکه مربی بازیکنانم باشم، رفیق‌شان هستم.

* به جمع 8 تیم نهایی جام‌حذفی رسیدید. آیا می‌خواهید در جام‌حذفی همه را سورپرایز کنید؟

جام حذفی، جام شگفتی‌‌هاست و دوست داریم ما هم شگفتی‌ساز باشیم ولی نباید خیلی سرمان را با این حرف‌ها گرم کنیم. فعلاً به جایی رسیده‌ایم که کسی پیش‌بینی نمی‌کرد. از این به بعد هم می‌خواهیم غیرقابل پیش‌بینی باشیم. فعلاً ترجیح می‌دهم به بازی گل‌گهر در لیگ فکر کنم. منتظر می‌مانیم رقابت‌های حذفی قرعه‌کشی شود و بعد از آن درباره‌‌اش حرف می‌زنیم.

* درباره شهرآورد هم حرف می‌زنید؟ تیم محبوب‌‌تان باخت.

کیفیت بازی متأسفانه زیاد بالا نبود. توقع این بود هر دو تیم بهتر بازی کنند و یک پنالتی، نتیجه را تعیین کرد. این هم به خاطر حساسیت بالایی است که مسابقه دارد. واقعاً باید جای بازیکنان باشید تا درک کنید چقدر این فشار و استرس می‌تواند روی عملکردها تأثیر بگذارد. امیدوارم در آینده شاهد شهرآورد‌های بهتری باشیم. نقطه روشن شهرآورد، تماشاگران بودند که استقبال‌شان فوق‌‌العاده بود. این‌طور که شنیدم خیلی‌ها هم پشت در ماندند. واقعاً این هواداران سرمایه‌های فوتبال هستند.

* حرف خاصی مانده؟

نه، فقط باید از هواداران بابلی تشکر کنم که همه‌جوره از تیم حمایت می‌کنند. آنها عاشق فوتبال هستند. افتخار می‌کنم در چنین شهری کار می‌کنم و امیدوارم بتوانیم نتایجی بگیریم که دل هواداران شاد شود.