شفر: چه کسی نام بازیکن جامائیکایی را مطرح کرده است؟!

وینفرد شفر در نشست خبری قبل از بازی با  نفت تهران اظهار داشت: تعجب می‌کنم که کنفرانس امروز مثل دربی شلوغ نیست اما برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی افزود: می‌دانم وقتی اینجا آمدم اینجا بهشت فوتبالی نبود و ما مشکلاتی داریم. روزانه می‌بینم یکسری مسائل جدید اتفاق می‌افتد. ولی ما با همه مسائل کنار می‌آییم و قدم به قدم پیش می‌رویم و با اعتماد به نفس جلو می‌رویم.

* ما با اعتماد به نفس راه می‌رویم

شفر افزود: این اولین بار نیست که من به یک تیم باشگاهی یا تیم ملی یک کشور می‌روم و اینکه آن تیم قصد دارد خودش را بالا بکشد. همانطور که گفتم ما با اعتماد به نفس راه می‌رویم و کار را پیش خواهیم برد. 

* بعد از دربی به بازیکنانم گفتم هر روز کار می‌کنیم تا بهتر شویم

وی تاکید کرد: بعد از دربی وقتی شکست خوردیم بازیکنانم خیلی ناراحت بودند ولی من به آنها گفتم ناراحت نباشند چون شاید ما در بعضی دقایق از بازی به شکلی نبودیم که پرسپولیس را ببریم اما هر روز کار می‌کنیم تا بهتر شویم. 

* باقری یکی از بهترین بازیکنان در پست هافبک دفاعی است

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: بعد از دربی با خیلی از بازیکنانم رو در رو صحبت کردم و به طور مثال با حسن بیت‌سعید و فرشید باقری حرف زدم و از آنها خواستم که اگر مشکلی دارند، بگویند. دیروز بعد از پایان تمرین با باقری صحبت کردم و معتقدم او یکی از بهترین بازیکنان در پست هافبک دفاعی است.

شفر ادامه داد: از باقری سؤال کردم چرا در بازی‌ها مثل تمرینات عمل نمی‌کند و چه مشکلی دارد که او گفت اعتماد به نفسش را در گذشته از دست داده و من به این نتیجه رسیده‌ام که باید به او کمک کنم تا به شرایط ایده‌آلش برسد.

* اینجا از نظر شرایط و امکانات بهشت فوتبالی نیست 

به گزارش فارس، شفر افزود: روز گذشته ملاقات خوبی با مدیرعامل باشگاه داشتم و کارهایی که باید صورت بگیرد را به او منتقل کردم. این نشست 4 ساعت طول کشید و راحت همه چیز را به او گفتم.وقتی روی صندلی اتاق مدیرعامل نشسته بودم دیدم که چه جام‌هایی در موزه باشگاه هست. آینده ما همان جام‌ها خواهد بود و ما می‌خواهیم به همان مرحله برگردیم. اینجا از نظر شرایط و امکانات بهشت فوتبالی نیست اما ما خیلی سخت و با اعتماد به نفس کار می‌کنیم تا آینده خوبی برای استقلال بسازیم.

* عملکردمان مقابل پرسپولیس در نیمه دوم را باید تکرار کنیم

وی ادامه داد:من بارها فیلم بازی با نفت را دیده‌ام و معتقدم آنها تیمی محکم و خشن هستند. ما هم باید به دوران خوب‌مان برگردیم و عملکرد ما مقابل پرسپولیس در نیمه دوم دوباره تکرار کنیم. نفت یک مهاجم بسیار خوب دارد و این تیم روی توپ‌های بلند سریع و پخته عمل می‌کند. به خصوص اینکه بازیکنانش خوب به خط حمله اضافه می‌شوند. من معتقدم نباید فقط 90 دقیقه تمرکز داشته باشیم و بر روی بازی‌های آینده هم خوب فکر کنیم. تیم من باید فوتبال یک ضرب و دو ضرب انجام دهد و امیدوارم بعد از این مسابقه با نتیجه خوبی به تعطیلات برویم.

* می‌خواهیم مربی جدیدی به تیم اضافه کنیم

به گزارش فارس، شفر ادامه داد: بعد از تعطیلات به مرکز جدید تمرینات می‌رویم که این بسیار مهم است. ما می‌خواهیم مربی جدیدی به تیم‌مان اضافه شود چون مربیانی می‌خواهیم که فوتبال را خیلی خوب درک کنند و البته آن را به بازیکنان انتقال دهند. مرکز جدید تمرینات استقلال جای خوبی است و هر چند در گذشته شرایط مساعد و در حد و اندازه باشگاه استقلال نبود اما حالا این محل شبیه به خانه می‌ماند و مهم این است که بازیکنان بدانند اینجا خانه خودشان است. ما باید سعی کنیم مرحله به مرحله جلو برویم و مطمئنم بهترین کار را انجام خواهیم داد.

* برای میک مک در مورت در قدم بعدی‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه وضعیت حسن بیت‌سعید و میک مک درموت چه خواهد شد، عنوان کرد: با بیت‌سعید به صورت رو در رو صحبت کردم. می‌خواهم بدانم چرا او نمی‌تواند کیفیتی که در باشگاه قبلی‌اش داشته را در استقلال داشته باشد. اعتماد به نفس کافی ندارد و در گذشته اعتماد به نفسش را از دست داده است. این کاری نیست که بتوانیم در تمرینات انجام دهیم. باید با هم صحبت کنیم و به شرایط بهتری برسیم. فردا لیگ تعطیل می‌شود و فرصت بیشتری داریم. امیدوارم بتوانیم او را به سبک باشگاه قبلی‌اش بازگردانیم. اینکار ممکن و شدنی است. مک درموت هم قبلا بدنساز بوده و در یک بازی سرمربی شد و این شانس را به دست آورد. طبیعی است که من الان آمدم و هر کاری انجام دهیم بهترین کار برای باشگاه است. برای او در قدم بعدی‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. 

*  چه کسی نام بازیکن جامائیکایی را مطرح کرده است؟!

شفر در رابطه با انتشار خبر احتمال جذب یک مهاجم جامائیکایی گفت:‌ این بازیکن را از قبل می‌شناسم و وقتی عکس او را دیدم غافلگیر شدم. او در رده سنی زیر 23 سال جامائیکا فعالیت می‌کرد و متولد کانادا بود. نمی‌دانم چه کسی اسم او را مطرح کرده است.اینکه در هر پست چه اقدامی انجام شود با تصمیم من است. من تماسی در این مورد نداشتم. شاید مدیر برنامه‌ای بخواهد نام این بازیکن را مطرح کند. اگر بخواهیم کسی را جذب کنیم اول به مدیرعامل و پندار توفیقی این مسئله را مطرح می‌کنیم و بعد از اینکه این موضوع در هیأت مدیره اعلام شد این مسئله را رسانه‌ای می‌کنیم. من یک مربی حرفه‌ای هستم و می‌خواهم همه در حد باشگاه استقلال حرفه‌ای عمل کنند. نمی‌دانم اسم او چه طور در فوتبال ایران مطرح شده است.  

* تقوی را اصلا نمی‌شناسم!

وی در رابطه با اینکه محمد تقوی اعلام کرده با او در مورد حضور در کادر فنی استقلال صحبت کرده‌اید، عنوان کرد: خیر. اصلا او را نمی‌شناسم. خیلی راحت هر فردی می‌تواند به رسانه‌ای تلفن بزند و بگوید استقلال من را می‌خواهد. این مسئله برای آینده خوب است چرا که استقلال نام بزرگی است. اما او را اصلا نمی‌شناسم.

* نمی‌توانم برای خوب شدن استقلال زمان مشخص کنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در رابطه با اینکه چه زمانی استقلال را به شرایط خوبش می‌رساند، تصریح کرد: وقتی به استقلال آمدم این تیم اول، دوم یا سوم جدول نبود. حالا هم نمی‌توانم زمانی را مشخص کنم و بگویم در آن مقطع به وضعیت خوبی خواهیم رسید.مهم این است که سخت کار کنیم و کم کم خودمان را به بالای جدول نزدیک کنیم. من همان بازیکنان قبلی را در اختیار دارم و بازیکن جدیدی در اختیارم قرار نگرفته است. بازیکنان باید به بهترین شکل خود برسند و من هم در این راستا به آنها کمک می‌کنم تا اعتماد به نفس‌شان بالا برود و بعد خواهیم دید که چه می‌شود.

* در مورد مشکلات آسیا اطلاعی ندارم

شفر در ادامه در پاسخ به این سؤال که اگر استقلال از مسابقات آسیایی حذف شود مطمئنا اعتماد به نفسی که شما از آن صحبت می‌کنید زیر سؤال خواهد رفت، گفت: من از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم و اصلا در حیطه کاری وظیفه من نیست. شما از هیأت مدیره و مدیرعامل در این خصوص سؤال کنید تا آنها به شما پاسخ دهند. می‌بینید که مشکل در این جا یکی دو تا نیست ولی من در این زمینه اطلاعاتی ندارم که به شما بدهم. 

* بتوانم با زمانی صحبت کنم خوب است

خبرنگاری از شفر سؤال کرد حسن زمانی ادعا کرده استقلال تا چند هفته دیگر می‌تواند مدعی باشد که سرمربی آلمانی پاسخ داد من تا به حال با آقای زمانی صحبت نکردم و اگر بتوانم با آنها در این زمینه صحبت کنم خیلی خوب است. ما می‌توانیم در کنار هم در مورد این مسائل صحبت کنیم. شاید من خیلی چیزها از شما رسانه‌ها بشنوم ولی ما باید سخت تلاش کنیم و مطمئن هستم که همه ارکان باشگاه به ما کمک خواهند کرد.