دولت یک ریال هم به پرسپولیس و استقلال کمک نکرده است

مهدی تاج دربرنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: بر اساس اعلام ای اف سی همه باشگاه ها موظفند برای شرکت در جام باشگاه ها معیارهای ورزشی، زیرساختی، حقوقی و مالی شان را رعایت کنند.

وی گفت: تا دو سال دیگر باشگاه ها باید به شفافیت مالی برسند و هیچ گونه کمکی از دولت ها نگیرند.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: باشگاه های پرسپولیس و استقلال دو باشگاه دولتی هستند که در مقایسه با دیگر باشگاه ها از نظر مالی گرفتارند.

تاج گفت: این دو باشگاه بدهی هایی دارند که منجر به صدور حکم شده و باید تعیین و تکلیف شوند که البته برای پرداخت این بدهی ها تصمیم گیری شده است.

وی افزود: دولت امسال تاکنون یک ریال هم به پرسپولیس و استقلال کمک نکرده است.

او با بیان اینکه 70 درصد درآمد باشگاه ها از محل حق پخش تلویزیونی است که محقق نمی شود افزود: صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال 23 میلیارد تومان قرارداد بست که پرداخت نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال فقط 20 میلیارد تومان هزینه داوری پرداخت می کند.

تاج افزود: با وجود همه توفیقاتی که فدراسیون فوتبال به دست آورده بودجه امسال این فدراسیون تاکنون محقق نشده است و پاداش 10 میلیارد تومانی صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی هم تاکنون پرداخت نشده است.

وی گفت: مسیر امروز فوتبال شفاف است و نمی شود به صرف داشتن هوادار میلیونی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را ممیزی نکرد.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به تشکیل کمیته تعیین وضعیت باشگاه ها افزود: برای رسیدن باشگاه ها به انضباط مالی مقرر شد تا زمانی که باشگاه ها بدهی شان را پرداخت نکنند حق جذب بازیکن خارجی و بازیکن جدید را نداشته باشند.

نایب رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه های ایران هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: از جمله مشکل باشگاه های مطرح ما این است که خصوصی نیستند و به همین خاطر مدیرانشان یک یا دو سال یک بار تغییر می کنند.

عزیزالله محمدی افزود: مدیران باشگاه های فوتبال عمدتاً فوتبالی نیستند و از مشاوران کار بلد هم استفاده نمی کنند.

محمد حسن نژاد نماینده مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تدوین طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: مهمترین مسئله در این طرح این است که مشخص شود این دو باشگاه از کجا پول آورده اند، چطور و کجا هزینه کرده اند.

وی افزود: اینکه دولت می خواهد بدهی باشگاه های پرسپولیس و استقلال را بدهد کار خوبی است اما سوال این است که چرا طلب بیمارستان ها را نمی دهد؟