لژیونر ایرانی که در لیست کی روش جا نگرفت

اعلام لیست نهایی و 24 نفره تیم ملی برای دو بازی تدارکاتی با پاناما و ونزوئلا طبق معمول از سوی کارلوس کی روش با سورپرایزهایی همراه بود. در این فهرست خیلی ها منتظر بودند تا بار دیگر نام مسعود شجاعی را ببینند اما بازهم سرمربی تیم ملی از کاپیتان تیمش دعوت به عمل نیاورد تا شاید تقریبا پرونده بازگشت او به تیم ملی بسته شود.

بعد از بازی کردن پانیونیوس یونان مقابل نماینده رژیم صهیونیستی دو بازیکن ایرانی این تیم تحت فشار شدیدی قرار گرفتند و جو خوبی درباره حاج صفی و مسعود شجاعی ایجاد نشد. پس از همان مسابقه بود که مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان تیم ملی در بین دعوت شدگان قرار نگرفت. اگرچه کارلوس کی روش در مصاحبه های خود بارها تاکید کرد که تکنیک های مربیگری و سلیقه اش سبب دعوت نشدن شجاعی شده اما هنوز هم خیلی ها روی این موضوع تردید دارند.

با عبور از آن روزها چند هفته قبل اعلام شد مشکل مسعود شجاعی برای بازی در تیم ملی فوتبال حل شده و بعد از غیبت در دو اردو، از اردوی سوم به جمع شاگردان کی روش اضافه می شود. این مساله را کریم انصاری فرد دوست و همبازی سابق شجاعی در یونان در اینستاگرامش اعلام کرد و خیلی ها را امیدوار کرد در لیست نهایی تیم ملی برای دو بازی آینده که لژیونرها در آن حضور دارند، نام شجاعی هم وجود داشته باشد که چنین اتفاقی رخ نداد.

بر این اساس شجاعی برای سومین اردوی متوالی به تیم ملی دعوت نمی شود تا تقریبا برای همه مسجل شود که شاید او دیگر نتواند پیراهن ایران را برتن کند. اگرچه شجاعی هنوز به حضور در سومین جام جهانی دوران فوتبال خود امید دارد اما تجربه درباره کی روش می گوید معمولا وقتی یک بازیکن چند اردو را از دست داد احتمالا دیگر دعوت نمی شود. چنین اتفاقی درباره آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم ملی رخ داد که حالا مدت ها است جایی در فهرست بازیکنان ملی پوش ندارد.

حالا هم درباره شجاعی ممکن است موضوع تکرار شود. او که اگر با تیم ملی به جام جهانی روسیه برود، باتجربه ترین بازیکن است و  بازوبند کاپیتانی را نیز بر دست می بندد، حالا تقریبا از بازگشت ناامید شده است. جالب اینکه کی روش نیز در این شرایط علاقه ای به صحبت کردن درباره دعوت نشدن شجاعی ندارد و باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقاتی پیرامون این بازیکن باتجربه رخ خواهد داد.