آخرین وضعیت بیرانوند در پرسپولیس از زبان وکیلش

ماجرای رفتن یا ماندن علیرضا بیرانوند در پرسپولیس یکی از پرمخاطب ترین اخبار رسانه های ورزشی بوده است. موضوع از زمانی شروع شد که خبر رسید بیرانوند قصد دارد برای خدمت سربازی به تراکتورسازی برود، بیرانوند ابتدا تکذیب کرد اما حرف های او بعد از بازی با سایپا که گفت باید به فکر خودش باشد و شاید نیم فصل به تراکتور برود واکنش های زیادی را از سوی هواداران پرسپولیس به همراه داشت. مصطفی سلیمانی وکیل علیرضا بیرانوند امروز متنی را از جانب این بازیکن در اختیار یک رسانه  قرار داده است که در آن به صراحت عنوان شده علیرضا بیرانوند در پرسپولیس می ماند و نیم فصل به تراکتورسازی نخواهد رفت. این متن که با هدف ترمیم رابطه دروازه بان شماره یک پرسپولیس و تیم ملی با هواداران نوشته شده به شرح زیر است:

تقصیر علیرضا این است که نه بر گناه دیگران پرده می افکند و نه ضعف و خطای خود را انکار می کند. کدام کسی در دنیا به فکر خویش و احوال خویشتن نیست؟!

تا جهان بوده و هست چنین است. تفاوت علیرضا بیرانوند با ملامت گران این است که سخنش مثل شکر پوست کنده است نه رویی دارد و نه ریایی. اگر علاقه دارد راست و بی پرده هم اقرار می کند و نگرانی زندگی و آینده فرزندانش را کتمان نمی کند و دنیا را چنان که هست می شناسد. برای او نیز چیزهایی هست که از آن نفرت داشته باشد و تحملشان نکند و آن هم ریاکاری است که دنیای زیبا را در نظر او تیره می کند. سخنان او(بعد از بازی با سایپا) پراز درد و نیاز و شور بود که چرا با او چنین بازی می کنند اگر او عاشق پرسپولیس نبود بی سرو صدا کار خودش را در خفا انجام می داد و خود را سرباز می کرد چنانکه در گذشته بسیار کرده اند!!

ولی این سرو صدا ها نشان از عشق و وفاداری است که دل صاف و بی ریایش تحمل پنهانکاری اش را ندارد. وقتی که او چنین می کند یعنی پرسپولیس را می خواهد و دوست دارد که آنجا بماند ولی افسوس که مردم از پشت پرده حوادث اطلاعی ندارند. به هرحال وقتی در اوج پیشرفت و زمانی که می شنود به خاطر پرونده ژوزه احتما محرومیت وجود دارد قرارداد 5 ساله می بندد موضوعی که در فوتبال امروز کم سابقه است.  با دست شکسته هشتاد دقیقه بازی می کند و پس از گچ گرفتن باشوق و ذوق تمرین می کند و قید دریافت خالص یک میلیون یورو و بازی در چمپیونز لیگ(پیشنهاد فنرباغچه)  را می زند چرا که او دارد با قلبش بازی می کند. ولی همیشه کسانی هستند که بی خبر به چنین روح لطیفی آسیب می زنند. باید قبول کنیم انسان موجودی مشروط نیست که رفتارش قابل پیش بینی باشد بلکه او هر لحظه تصمیم می گیرد که تسلیم شرایط بشود یا ایستادگی کند و معلیرضا بیرانوند هم درآن حال سخت از این قاعده مستثنی نبود. ما(من و علیرضا بیرانوند) از هواداران عزیز پرسپولیس تقاضا داریم قبل از آنکه از واقعیات اطلاع پیدا کنند واو را مورد قضاوت قرار دهند.

درست است که موکل من(علیرضا بیرانوند) در مصاحبه اش بعد از بازی با سایپا منظور خود را درست بیان نکرد -که ناشی از فشار روحی و جو بازی بود- که آن هم ریشه در بعضی مسایل دارد که بیان آن درست نیست ولی مطمئن باشید عشق علیرضا به پرسپولیس اگر بیشترین نباشد کسی هم از او بیشتر نیست و طبیعی است که در هر خانواده ای ممکن است اتفاقی چنین بیفتد. مهم تعهد و وفاداری است که علیرضا آن را در زمین مسابقه به اثبات رسانده است.

پرسپولیس و کمیته انضباطی؟

ما با مدیرروابط عمومی باشگاه پرسپولیس (پندارخمارلو) در این رابطه صحبت کردیم ایشان گفت به هیچ وجه منظورشان از آن مصاحبه علیرضا بیرانوندنبوده است. او گفت فقط اعلام کرده اند اگر بازیکنی با باشگاه دیگر صحبت کند آن را به کمیته انضباطی فرا می خوانیم. علیرضا بیرانوند به کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس احضار نشده چرا که چنین موضوعی درباره او اثبات نشده است. در آخر باید بگویم علیرضا بیرانوند در پرسپولیس می ماند و قرار نیست به تراکتور یا هر جای دیگری برود. او بعد از مصاحبه اش در پایان بازی با سایپا رسما اعلام کرد که دیگر بدون اطلاع وکیل و خانواده اش مصاحبه نخواهد کرد چرا که علیرضا تحت تاثیر برخی اتفاقات آن حرف ها را زده بود.