رقابت یک لژیونر و 2 دروازه بان لیگ برتری در اردوی تیم ملی

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری 2 دیدار دوستانه آتی این تیم مقابل پاناما و ونزئلا سه دروازه بان را به اردو دعوت کرده است. علیرضا بیرانوند، محمد رشید مظاهری و امیر عابدزاده سه دروازه بان حاضر در اردوی فعلی تیم ملی هستند که در این گزارش نگاهی به آخرین وضعیت آن ها می اندازیم.

علیرضا بیرانوند

دروازه بان شماره یک تیم ملی که در هفته های اخیر از لحاظ فنی با افت محسوسی مواجه شده است با کلین شیت در دربی ۸۵ و دیدار برابر سایپا تا حدی هواداران پرسپولیس را برای بازگشت به روزهای خوبش امیدوار نگه داشت اما اظهارات عجیب بیرانوند پس از بازی پرسپولیس و سایپا و ابراز تمایل او برای رفتن به خدمت سربازی با واکنش تند برخی هواداران پرسپولیس همراه شد تا حاشیه های مربوط به این دروازه بان پرحاشیه افزایش یابد.

بیرانوند تاکنون در 16 بازی ملی 5 گل دریافت کرده و امیدوار است تعداد بازی هایش را در بازی های دوستانه آتی تیم ملی افزایش دهد. نکته جالب توجه اینست که بیرانوند تنها در یک بازی رسمی تیم ملی و آن هم برابر سوریه 2 بار گل خورده است.

محمد رشید مظاهری

 

مظاهری در سال های اخیر تقریبا پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده است و باوجود اینکه ذوب آهن در این فصل نتوانسته نتایج خوبی بگیرد اما بازهم به عنوان تنها ملی پوش ذوبی ها به اردوی تیم ملی دعوت می شود. دروازه مظاهری در ۱۱ بازی ابتدایی لیگ هفدهم ۱۳ بار باز شده است و بدون شک این آمار خوبی برای دروازه بانی در سطح تیم ملی نیست اما نبایست از این نکته هم غافل شد در برخی بازی ها واکنش های استثنایی مظاهری به عصای دست امیر قلعه نویی تبدیل شده و در غیر این صورت احتمال قرار گرفتن ذوب آهن در رتبه ای پایین تر از جایگاه فعلی این تیم هم وجود داشت.

رشید مظاهری ۲۸ ساله تاکنون ۲ بار وظیفه حراست از دروازه تیم ملی ایران را برعهده گرفته است و قصد دارد با جلب نظر کی روش در میان سه دروازه بان اعزامی به جام جهانی روسیه قرار گیرد.

امیر عابدزاده

 

جالب ترین نکته درمورد فهرست اخیر کی روش دعوت از امیر عابدزاده به اردوی تیم ملی است تا هواداران فوتبال کشورمان پس از ۱۷ سال باردیگر شاهد حضور یک عابدزاده در جمع ملی پوشان باشند.

باوجود اینکه امیر عابدزاده تاکنون نتوانسته است گوشه ای از درخشش پدرش در فوتبال ملی و باشگاهی ایران را تکرار کند اما بچه عقاب امیدوار است حضورش در جمع یوزپلنگ های آسیا تا جام جهانی تداوم یابد و او تنها برای دیدار دوستانه مقابل پاناما و ونزوئلا میهمان اردوی تیم ملی نباشد.

عابدزاده اکنون به عنوان دروازه بان دوم در تیم ماریتیمو پرتغال حضور دارد. او تاکنون در لیگ پرتغال درون دروازه ماریتیمو قرار نگرفته است اما در رقابت های جام اتحادیه و جام حذفی این کشور دروازه بان اصلی تیمش محسوب می شود و در هر ۳ بازی ای که از ابتدای فصل برای شاگردان دنیل راموس به میدان رفته کلین شیت کرده است.