به گزارش فارس ، رقابتهای کشتی فرنگی آزمایشی المپیک ۲۰۱۲ که از ظهر امروز به وقت تهران در مجموعه اکسل شهر لندن آغاز شده بود، با کسب تنها یک نشان طلا و یک برنز برای ۶ نماینده ایران به پایان رسید.
قاسم رضایی در ۹۶ کیلوگرم با برتری مقابل فرنگی‌کار ایتالیایی طلایی شد و سامان عبدولی با انجام یک کشتی و شکست در همین دیدار به مدال برنز رسید.
حمید سوریان، امید نوروزی و محسن قاسمی که در دیدار رده‌بندی به میدان رفتند، همه با شکست مقابل حریفانشان حتی از رسیدن به مدال برنز هم بازماندند.

* در ۵۵ کیلو که ۶ کشتی‌گیر حضور داشتند، سامان عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در نیمه‌نهایی در ۲ تایم و با نتایج(صفر - ۲) و(صفر - یک) مقابل چوی گیو جین، دارنده مدال نقره جهان از کره جنوبی شکست خورد و از حضور در فینال بازماند، اما با همین یک شکست به عنوان سوم رسید.
در فینال این وزن چوی گیو جین از کره‌جنوبی با برتری مقابل ایوان بلات‌سف از روسیه به عنوان قهرمانی رسید.

* حمید سوریان در ۶۰ کیلو پس از استراحت در دور نخست در دور دوم وینچنزو ماستری از ایتالیا را با نتیجه(۲ - صفر) و(۳ - صفر) شکست داد، اما در نیمه‌نهایی در ۳ تایم با نتایج(یک - صفر)،(صفر - ۴) و(صفر - ۲) مقابل ارسلان عبدولین از روسیه مغلوب شد و حضور در فینال را از دست داد.
روشن بایراموف دیگر مدعی این وزن نیز در نیمه‌نهایی مقابل بلمادانی از فرانسه مغلوب شد.
سوریان در دیدار رده‌بندی نیز در ۳ تایم و با نتایج(یک - صفر)،(صفر - یک) و(صفر - ۴) مغلوب سئونگ وو از کره‌جنوبی شد و دستش از مدال کوتاه ماند.
در فینال این وزن ارسلان عبدولین از روسیه با پیروزی مقابل طارق بلمادانی از فرانسه مدال طلا را بر گردن آویخت.

* در ۶۶ کیلو امید نوروزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ژن ژی از چین را با نتیجه(۲ - صفر) و(۳ - صفر) مغلوب کرد، اما در نیمه‌نهایی در ۳ تایم و با نتایج(۳ - صفر)،(صفر - یک) و(صفر - یک) به آدام کوراک از روسیه باخت و فینال را از دست داد.
وی در دیدار رده‌بندی نیز در ۲ تایم با نتایج مشابه(صفر - ۳) به آرتاک مارگاریان از فرانسه باخت و مانند سوریان روی سکو نرفت.
در فینال این وزن کیم ‌هیون وو از کره‌جنوبی با برتری مقابل آدام کوراک از روسیه عنوان نخست را از آن خود کرد.

* محسن قاسمی در ۷۴ کیلو پس از استراحت در دور نخست در دور دوم کاسینن از فنلاند را با ضربه فنی شکست داد، اما او هم در نیمه‌نهایی در ۳ تایم و با نتایج(۲ - صفر)،(صفر - ۲) و(صفر - ۳) به آلکساندر چخرکین از روسیه باخت و از حضور در فینال بازماند.
قاسمی نیز مانند ۲ فرنگی‌کار دیگر کشورمان در دیدار رده‌بندی مغلوب کشتی‌گیر چینی شد و از کسب مدال بازماند.
در فینال این وزن آلکساندر چخرکین از روسیه، پیشکوف از اوکراین را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

* قاسم رضایی در ۹۶ کیلو در دور اول الو توم از استونی را با نتایج مشابه(یک بر صفر) شکست داد. وی در دور دوم هم مقابل اصلان‌بیک خوشتوف روس و دارنده نشان طلای المپیک ۲۰۰۸ پکن، با نتایج مشابه(یک بر صفر) به پیروزی رسید و با برتری مقابل رامی آنترو هیتانیمی از فنلاند در ۳ تایم با نتیجه(صفر - ۲)،(۳ - یک) و(۴ - یک) در نیمه‌نهایی فینالیست شد.
وی در دیدار پایانی این وزن نیز در ۲ تایم با نتیجه مشابه(یک - صفر) دایگو تیمونسینی از ایتالیا را شکست داد و نشان طلا را بر گردن آویخت.

* در ۱۲۰ کیلو که ۱۱ کشتی‌گیر حضور داشتند، بشیر باباجان‌زاده در دور نخست مقابل هیکی نابی از استونی با نتیجه(صفر - ۲)،(۲ - صفر) و(یک - صفر) به پیروزی رسید، اما در دور دوم مقابل یوهان یورن از سوئد با نتایج مشابه ۲ بر صفر مغلوب شد و با شکست حریفش در مرحله بعد مقابل رضا کایالپ ترک حذف شد.

تیم ایران در این رقابت‌ها در وزن ۸۴ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت. طلای این وزن به سامان طهماسبی، فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل آذربایجان رسید.

با پایان مسابقات کشتی فرنگی آزمایشی المپیک ۲۰۱۲ لندن رقابتهای آزاد فردا (یکشنبه) در شهر لندن برگزار میشود که تیم ایران با ۳ نماینده حضور دارد.