ملاک دعوت بازیکنان به تیم ملی از زبان تاج

مهدی تاج درحاشیه مراسم آغاز بافت فرش جام جهانی 2018 روسیه که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد در خصوص روند آماده سازی تیم ملی برای حضور درجام جهانی، گفت: شرایط بسیار خوبی را سپری می کنیم و تیم در آرامش است. ملی پوشان صبح امروز برای دو بازی تدارکاتی راهی اتریش شدند که تنها یک بازی آن برای ما صدهزار دلار هزینه در بر داشت.با دو بازی که در گذشته انجام شد، دو بازی که در اتریش داریم، دو بازی دیگر که قرار است دوم و هفتم فروردین ماه سال آینده برگزار کنیم و یک بازی هم بعد از آن انجام می شود و خود را آماده جام جهانی 2018 می کنیم.

تاج با اشاره به صحبت های اخیر کی روش گفته است: صحبت با کی روش لازم شده است و ما قراردادی با کی روش داریم که موظفیم دو طرف بر اساس آن عمل کنیم. برای همین از کی روش خواسته ایم دقیقا به این موضوع توجه داشته باشد و امیدوارم در آینده مشکلی از این بابت نداشته باشیم .

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین درباره روند دعوت بازیکنان به تیم ملی گفت: انتخاب بازیکنان ملی در همه جای دنیا در اختیار سرمربی تیم است که در کشور ما نیز کی روش با توجه به شرایط افراد، بهترین ها را انتخاب می کند.

تاج با تاکید به این نکته که هیچ تفاوتی بین لژیونر و بازیکن داخلی برای دعوت به تیم ملی فوتبال وجود ندارد، گفت: تنها ملاک کی روش برای دعوت، توانایی و استعداد فردی است. در حال حاضر جوانان بسیار توانمند و کارآمدی در تیم جای گرفته اند؛ جای تشکر دارد که سرمربی تیم ملی از بین این استعدادها بهترین ها را انتخاب می کند.

رئیس فدراسیون  فوتبال در واکنش به دعوت اخیر یکی از لژیونر های ایران به تیم ملی، اظهار داشت: قدرت فدراسیون فوتبال بر امور فنی هیچ تاثیری ندارد و همچنین قدرت مدیرباشگاهی هم بر امور فنی آن باشگاه نقش نمی بندد؛ کلیه امور انتخاب بازیکنان برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تنها بر عهده سرمربی است هر چند همواره تاکید ما توجه به استعدادهای ناب فوتبال کشور است 

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه این گفت وگو در خصوص رفع محرومیت و تهدید سهمیه های سه تیم باشگاهی کشور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: با وجود این که دولت قانونی برای کمک به تیم های دولتی ندارد اما وزارت ورزش و جوانان با کمک حامیان مالی به صورت جدی به این قضیه ورود کرد و با تدبیر فدراسیون و همت مدیران عامل باشگاه های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی امروز  این  تهدیدات از بین می رود.