تیم کی‌روش استاد بردن بازی‌های یک گله

تاکنون چهار تیم ایران، ژاپن، کره جنوبی و عربستان سهمیه جام جهانی را به دست آورده اند و استرالیا هم ممکن است که به این جمع ‌اضافه شود.

سایت ایتالیایی موندو ‌اسپورتیو، در مورد حضور تیم‌های آسیایی در جام جهانی روسیه، نوشت: تاکنون چهار تیم حضورشان را در جام جهانی قطعی کرده‌اند که باید از ایران به عنوان قدرتمندترین تیم یاد کرد.

در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران حضور کارلوس کی‌روش به عنوان یک ستاره جالب توجه است. این مربی از سال 2011 هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را برعهده داشته و سابقه حضور در نیمکمت منچستریونایتد و رئال مادرید را نیز دارد و در جام جهانی قبل هم روی نیکمت ایران نشست. با این حال کارلوس کی‌روش به همراه تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا نتایج ضعیفی را کسب کرد و ایران با شکست برابر عراق حذف شد. بعد از این رقابت‌ها بود که بازیکنان جوان زیادی به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران ‌اضافه شدند.

نکته ویژه‌: تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی بدون شکست بود و توانست دو هفته‌ مانده به پایان رقابت‌ها جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران سردار آزمون در خط حمله حضور دارد که می‌توانیم او را جواهر فوتبال ایران دانست که در 26 بازی توانسته است 19 گل را به ثمر برساند و یکی از بهترین‌ گلزن‌های تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود.

ویژگی بارز ایران: تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تیمی است که خیلی گل نمی زند و معمولا بازی‌هایش را با یک گل به پایان می رساند و استاد بردن بازی‌های یک گله است. ایران تیمی است که روی خط دفاع خیلی تمرکز دارد. حضور جلال حسینی با 111 بازی ملی در قلب خط دفاعی ایران، اطمینان خاصی به صلابت آن بخشیده است. علاوه بر این نمی‌شود از پدیده‌هایی همچون علیرضا جهانبخش یاد نکرد که در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بسیار خوب درخشیدند.

کاپیتان: اشکان دژاگه یکی از بازیکنان با استعداد ایرانی است که تا فصل گذشته در ولفسبورگ بازی می‌کرد  ولی در حال‌ حاضر بدون تیم است. او  کاپیتان تیم‌ ‌ملی ایران محسوب می‌شود و پاسپورت آلمانی هم در کنار ایرانی دارد. ایران تمام تلاش خودش را در جام جهانی خواهد کرد تا به دور دوم راه یابد. این کار سختی است  ولی ایرانی‌ها می‌توانند رویا پردازی کنند.