ایران نامزد میزبانی لیگ جهانی والیبال شد

به گزارش ايسنا، محمدرضا داورزني سرپرست فدراسيون واليبال با اعلام اين خبر اظهار كرد: ما ميزباني مرحله نهايي دوره بعدي ليگ جهاني را از فدراسيون جهاني درخواست كرديم. ليگ جهاني با حضور ۱۶ تيم برگزار ميشود. پس از برگزاري ديدارهاي مقدماتي وضعيت حضور پنج تيم نهايي مشخص ميشود كه ما درخواست ميزباني برگزاري اين ديدارها را به فدراسيون جهاني واليبال داديم.

وی ادامه داد: برگزاری رقابت‌های جهانی شرایط خاصی دارد که میزبان باید آن را تقبل کند که از جمله آن می‌توان به پرداخت کلیه هزینه‌های اقامت تیم‌ها در کشور میزبان اشاره کرد.

داورزنی گرفتن میزبانی لیگ جهانی والیبال را فرصتی برای توانمندی‌های ایران دانست و یادآور شد: اگر با درخواست ایران موافقت شود، جهش بسیار بزرگی برای ورزش کشور خواهد بود. هفته آینده نشست فدراسیون جهانی در لوزان سوئیس برگزار می‌شود و قرار است در این رابطه هم تصمیم گیری شود.

سرپرست فدراسیون والیبال با بیان این که سال آینده سال پر فشاری به لحاظ برگزاری رقابت‌های بین‌المللی داریم گفت: سال آینده مسابقات نوجوانان آسیا در اصفهان و جوانان آسیا در ارومیه برگزار خواهد شد.

وي در پايان از درخواست ايران براي ميزباني رقابتهاي واليبال جوانان جهان در سال ۲۰۱۳ خبر داد و گفت: به احتمال فراوان ميزباني اين رقابتها با موافقت فدراسيون جهاني به ايران داده خواهد شد.