مقصد شماره یک استقلال کجاست؟

کاپیتان باتجربه تیم آبی پوش پایتخت فصل عجیبی را سپری کرده است. او از ابتدای مسابقات گلر شماره یک تیم بود اما بعد از شکست 2-0 برابر پدیده در ورزشگاه آزادی دیگر رنگ دروازه استقلال را ندید و به روی نیمکت تبعید شد و شاهد نمایش سید حسین حسینی جوان بود.

رحمتی چند روز هم با تصمیم مدیریت باشگاه از حضور در تیم منع شد اما اقبال خود از سوی هواداران مانع از تداوم این تصمیم عجیب و غیرمنصفانه شد. با این حال نیمکت نشینی عجیب او باعث شده تا از الان گمانه‌زنی درباره آینده‌ی سید مهدی آغاز شود و دروازه‌بان موفق چند فصل اخیر فوتبال ایران را با 4 گزینه روی میز مواجه کند.

1-سایپا تهران: به یاد تیم ملی

علی دایی و مهدی رحمتی همیشه رابطه خوبی باهم داشته اند. مهدی رحمتی در زمان شهریار بود که رسما گلر فیکس تیم ملی شد و حالا احتمال همکاری مجدد به وجود آمده است. سایپا از هر جهت گزینه خوبی برای سنگربان اسبق تیم ملی است. هم یک تیم تهرانی به شمار می رود؛ هم از لحاظ مالی مشکلی ندارد و می تواند از پس بازیکن گرانی چون رحمتی بربیاید و هم باشگاه بی سر و صدایی به حساب می آید و این برای رحمتی در چنین برهه‌ای یک تجویز فوق‌العاده است.

2-سپاهان اصفهان: هت تریک در زاینده رود

خاطرات خوب و بد زیادی بین رحمتی و سپاهان به یادگار مانده است. سید مهدی در دو مقطع با طلایی‌پوشان اصفهانی همکاری کرد. بار اول زمانی بود که او جوان بود و کم‌تجربه و نتیجه کار هم خوب نبود اما در مقطع دوم رحمتی از ارکان  موفقیت‌های سپاهان به شمار می‌رفت و محبوب هواداران بود. پس از دومین جدایی رابطه طرفین تیره و تار شد اما در یکی دو سال اخیر باز هم اوضاع خوب و آرام شده است. 

نمایش ضعیف لی اولیویرا در درون دروازه سپاهان و همچنین پالس‌های مثبتی که بین طرفین به وجود آمده باعث شده تا سپاهان گزینه دوم و محتمل برای انتقال مهدی رحمتی در تعطیلات نیم فصل باشد.

3-تراکتورسازی تبریز: خیلی دور خیلی نزدیک

هم خیلی بعید است و هم خیلی محتمل. تراکتورسازی بیش از هر تیمی در این فصل از درون دروازه ضربه خورد. فرزین گروسیان اصلا در حد و اندازه تراکتور نبود و محرومیت این تیم تبریزی هم دست آنها را برای هر گونه تغییر بست. به همین دلیل مهدی رحمتی خواه ناخواه جزو گزینه‌های روی میز این تیم به حساب می‌آید.

4-استقلال تهران: قمار بزرگ

اما گزینه آخر روی میز گلر سابق تیم ملی ماندن در تیم محبوب است. ماندن و صبر کردن. انتظار برای سر رسیدن یک فرصت دیگر. فرصتی که ممکن است دو هفته دیگر به او روی بیاورد و این امکان هم هست که تا آخر فصل به سراغش نیاید.

حال همه منتظر گذر زمان هستند و اینکه دروازه‌بانی که چند سال کلید دار اول تیم ملی ایران بود تا همین یکی دو سال پیش هم علیرغم دعوت نشدن به تیم ملی، به اعتقاد خیلی‌ها شایسته‌ترین دروازه‌بان ایران به شمار می‌رفت چه تصمیمی می‌گیرد و چه سرنوشتی خواهد داشت.