علی فتح الله زاده در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: در دو سال گذشته ما فقط یک بار پرسپولیس را نبردیم، بلکه چهار بار این تیم را شکست دادیم، آیا در این چهار بازی همیشه شانس و اقبال همراه ما بوده است؟!

وی افزود: واقعا متاسفم وقتی پرسپولیسی‌ها بازیکن خود را قبول ندارند و می گویند بازیکنان ما در حد و اندازههای استقلال نیستند چطور انتظار دارند آنها بازی کنند؟ وقتی می گویند بازیکن نداریم و بازیکنان ما شرایط خوبی ندارند با این رویه و برخورد خود آنها را از بین می برند.

مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: پرسپولیسی‌هایی که روز جمعه مقابل ما بازی کردند کدامشان از بازیکنان استقلال کمتر بودند؟ کریمی خودش یک تیم است، آیا او بازیکن کوچکی است؟ آیا نوری، رضایی، اولادی، حقیقی و بادامکی بازیکنان کوچک و کمی هستند؟ همین پرسپولیس در بازی روز جمعه ۶ بازیکن ملی پوش در زمین داشت. البته در این تیم بازیکنانی چون اولادی هستند که می توانند و شرایطش را دارند که به تیم ملی دعوت شوند. آیا این تیمی که مقابل ما بازی کرد با این شرایط کوچک بوده است؟

فتح الله زاده خاطر نشان کرد: پرسپولیسی‌ها می گویند نیمکت استقلال قویتر از ماست، قبول اما در بازی روز جمعه نفرات نیمکت نشین ما چه تاثیری در جریان بازی داشتند؟ ما تا قبل از وقتهای اضافه فقط یک تعویض داشتیم و بعد از گل دوم تعویضهای آقای مظلومی شروع شد. ما با همان بازیکنانی که بازی را آغاز کردیم به دو گل رسیدیم. با این شرایط می‌بینید که چیزی بیشتر از پرسپولیس نداشتیم.

وی در ادامه هواداران پرسپولیس را همچون هواداران استقلال فهیم خواند و گفت: هواداران پرسپولیس می‌فهمند و درک می‌کنند تیمشان چه شرایطی دارد. پرسپولیسی‌ها بهتر است به جای توجیه کردن باخت خود بگویند نتوانستیم و زورمان به استقلال نرسید. مگر استقلال به پرسپولیس نباخته است؟ ما هم باخته‌ایم. آیا ما زمان باختها شکست را توجیه کردیم؟ من خودم هر وقت که مغلوب پرسپولیس شدیم اولین نفری بودم که در رختکن این تیم حضور یافته و موفقیتشان را تبریک گفته‌ام. اینکه پیروزی حریف را تبریک بگوییم و تحمل باخت را داشته باشیم چیزی از ما کم نمی‌کند.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به حواشی دربی ۷۳ گفت: متاسفانه آنقدر فشار و استرس برای بازیکنان ایجاد می‌کنند که بازیکنی ارزشمند مانند علی کریمی که اسطوره فوتبال ماست عصبی شده و کنترل خود را از دست می‌دهد. پرسپولیسی‌ها به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای بهتر است قبول کنند که در بازی مقابل استقلال اسیر غفلت خود شدند و ما از غفلت آنها نهایت استفاده را کردیم. در عین حال معتقدم تا پیش از پایان بازی ما باید به گل می رسیدیم چرا که یک ضربه به تیر زدیم یک پنالتی هم روی برهانی صورت گرفت که داور از کنار آن به سادگی گذشت البته اظهارنظر در این خصوص را به کارشناسان واگذار می‌کنم!

فتح الله زاده با یادآوری این نکته که فوتبال برد و باخت دارد، گفت: ما این بار پرسپولیس را بردیم و با اقتدار پیروز شدیم. ما دو بار این تیم را یک بر صفر شکست دادیم یک بار ۲ بر صفر و این بار ۳ بر صفر واقعا نمی‌دانم چطور در دربی پیروز شویم تا حرف و حدیثی باقی نماند و نگویند استقلال شانسی بازی را برده است.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم که مسئولان پرسپولیس باید تیمشان را تقویت کنند. وقتی آنها خودشان بازیکنانشان را قبول ندارند و می‌گویند بازیکن نداریم چطور می‌خواهند از بازیکنی که به زمین و میدان می‌رود انتظار معجزه داشته باشند. آنهایی که چنین ادعایی را مطرح می‌کنند مگر در بازی رفت همه بازیکنان پرسپولیس در زمین حاضر نبودند، پس چطور این تیم با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شد؟ فکر می‌کنم این حرف‌ها بهانه باشد، بهانه‌هایی که هواداران پرسپولیس هم به خوبی آنها را می‌شناسند.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: پرسپولیسی‌ها می‌گویند آمادگی حضور در دربی را نداشتیم ما هم آمادگی حضور نداشتیم. جباری در حالی برای استقلال بازی کرد که بیمار بود. ما در این بازی خسرو حیدری را نداشتیم، کرار را هم نداشتیم. اینها خودشان یک تیم هستند، آیا ما که در غیاب آنها بازی کردیم باید گلایه کنیم؟ اگر بازی بنا به درخواست باشگاه پرسپولیس دو هفته به تعویق می‌افتاد و آنوقت بازیکنان ما محروم و مصدوم می‌شدند و درخواست می‌کردیم بازی به تعویق بیفتد فدراسیون چطور می‌خواست برنامه ریزی کند؟

فتح الله زاده با ابراز تاسف از جدایی حمید استیلی از پرسپولیس گفت: حمید یک مربی فهیم و تواناست که واقعا از بابت جدایی او از پرسپولیس ناراحت شدم. تیم او در دربی به ویژه در دقایق پایانی نیمه دوم خیلی خوب بازی کرد اما نتوانست نتیجه بگیرد. با این شرایط حمید استیلی را با شرایط بسیار بد و ناراحت کننده از پرسپولیس رفت. به عقیده من مسئولان باشگاه پرسپولیس به جای اینکه عنوان می‌کردند بازیکن نداریم بهتر بود به بازیکنان خود روحیه می‌دادند. آنها بازیکن داشتند، چرا که با همین تیم در اصفهان تیم قدرتمند ذوب آهن را شکست دادند.

وی با انتقاد از زمان برگزاری دربی ۷۳ گفت: باور کنید برای ما هم خیلی سنگین بود که در عرض یک هفته خود را برای دیدار با پرسپولیس آماده کنیم. آنهایی که می‌گویند عزیزالله محمدی روی رفاقت با من چنین زمانی را برای برگزاری دربی در نظر گرفته بداند ما هم راضی به برگزاری بازی در این زمان نبودیم. من حتی مصاحبه هم کردم و خواهان تعویق زمان برگزاری دربی شدم. خدا شاهد است که ما هم راضی نبودیم و آنها که می‌گویند رفاقت فتح الله زاده با عزیز محمدی باعثتعیین زمان دربی شده به والله درست نمی‌گویند.

مدیرعامل باشگاه استقلال یادآور شد: اگر عزیز محمدی رفیق من بود چرا در هفته سیزدهم که ما با تیم صبا در قم بازی داشتیم بازی ما را به مانند پرسپولیسی‌ها به عقب نینداخت؟ آن هم در شرایطی که بازیکنان ملی پوش ما بر خلاف پرسپولیسی‌ها دو بازی سنگین را انجام داده بودند و باید در شهرستان به میدان می‌رفتند. من این حرف‌ها و توجیه‌ها را که فتح الله زاده با عزیز محمدی رفیق است را قبول ندارم. افرادی که چنین مسائلی را مطرح می کنند باید ظرفیت شکست را داشته باشند.

فتح الله زاده افزود: علی کریمی که به اعتقاد من بازیکن ارزشمند برای پرسپولیس، فوتبال ایران و حتی آسیاست متاثر از این جو دست به پرخاشگری زد. من با این حال از کریمی تشکر می کنم چرا که در پایان مسابقه مرا در راهرو ورزشگاه دید و با هم روبوسی کردیم و پیروزی استقلال را به من تبریک گفت. این نشان می‌دهد او بازیکن بزرگی است و باخت تیمش را پذیرفته است.

وی با تعریف و تمجید از عملکرد پرویز مظلومی در تیم استقلال گفت: مظلومی نان دلش را می‌خورد. او ادعایی ندارد و پز مربیان پرمدعا را نمی‌گیرد. او صادقانه زحمت می‌کشد و تلاش می‌کند و ثمره این تلاشش را با موفقیت‌های اخیر گرفته است. امیدوارم این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

وی از جذب یک فوروارد سرزن و یک دفاع برای تیم استقلال خبر داد و گفت: شرایط سخت و سنگینی داریم، چرا که در بهمنماه یک بازی سنگین را با تیم ذوب آهن داریم و در صورت پیروزی در این مسابقه دیداری دشوارتر با نماینده عربستان خواهیم داشت. باید خود را برای بازیهایی سخت و دشوار آماده کنیم که برای تیم تعیین کننده است.