استقلال به دنبال جذب یک مهاجم ششدانگ خارجی

پندار توفیقی درباره لیست ورود و خروجی استقلال در نیم‌فصل دوم اظهار داشت: برای نیم‌فصل طبق درخواست مکتوب سرمربی تیم، ورودی و خروجی خواهیم داشت. محسن کریمی و بهنام برزای قطعاً به لیست ما اضافه می‌شوند. قرار است به دنبال جذب یک مهاجم شش‌دانگ خارجی باشیم. اینکه از سهمیه بالای 23 سال می‌توان استفاده کرد یا نه، بحثی است که باید آن را پیگیری کنیم.

وی در مورد شکایت جواد نکونام از استقلال به دلیل پرداخت نشدن بدهی‌هایش و اینکه وکیل او مدعی شده باشگاه به تماس‌های آنها پاسخ نداده است، گفت: ما اطلاعیه دادیم که هر کسی طلبی دارد، ثبت‌نام کند تا پرونده او مورد بررسی قرار بگیرد. ما در فدراسیون فوتبال تضمین گذاشته‌ایم تا در صورتی که بدهی‌های‌شان را ثابت کرده و رأی بگیرند، مستقیم از این تضمین برداشت کنند.

به گزارش تسنیم، معاون ورزشی باشگاه استقلال همچنین در گفت‌وگو با رادیو جوان در خصوص اقدامات باشگاه برای پرداخت بدهی‌ها و حضور در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید بدهی‌ها برای سنوات گذشته بوده و انباشته شده است. در طول چند سال گذشته بدهی بازیکنان خارجی را تسویه کرده‌ایم. با تعدادی از بازیکنان داخلی هم که رأی کمیته انضباطی گرفته بودند، توافق کردیم و برای تعدادی دیگر از حق قانونی باشگاه در خصوص مبالغ قرارداد و بدهی‌شان درخواست تجدیدنظر داده‌ایم. البته برای اینها چک نقد جهت تضامین در فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی گذاشته‌ایم تا در صورتی که بتوانند رأی بگیرند، مستقیم از این مبلغ چک طلب خود را برداشت کنند.

توفیقی ادامه داد: پرونده مربیان و بازیکنان پیشین استقلال که با آنها توافق صورت گرفته، بسته شده است. پرونده تعداد دیگری از اینها به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان ارسال شده است که در مورد آنها تصمیم‌گیری شود. در این میان، مصاحبه‌هایی از برخی از دوستان جدید بیرون می‌آید که صحبت از طلب‌شان می‌کنند. باشگاه در طول سال‌های گذشته با حجم وحشتناکی از بدهی‌ها روبه‌رو شده است و اگر بخواهیم با همه افراد جلسه بگذاریم، زمان زیادی می‌برد. بازیکنی بوده که در مقطعی با او توافق مالی صورت نگرفته است و ما هم درخواست تجدیدنظر داده‌ایم. همان‌طور که توضیح دادم، با توجه به تضامینی که در فدراسیون گذاشته‌ایم، در صورتی که رأی بگیرند، مستقیم از ودیعه گذاشته شده، برداشت خواهند کرد.

وی در رابطه با پرونده‌های مالیاتی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: روی بخش عمده مالیات‌ها که به صورت سنواتی به باشگاه تحمیل شده است، اعتراض کرده‌ایم. از سازمان امور مالیات گواهی گرفته‌ایم که طبق ماده 51 بتوانیم به پرونده‌های خود رسیدگی کنیم. بدهی‌های مالیاتی قطعی نیست. چیزی که AFC‌ از ما می‌خواهد این است که نشان دهیم با طلبکارات توافق کرده‌ایم، یا در حال توافق بوده یا در محلی در حال رسیدگی هستیم. خوشبختانه همه موارد را نشان‌ داده‌ایم. اینکه سؤال می‌شود چه زمانی AFC نظرش را اعلام می‌کند، به نیابت از گروهی که در ایران حضور دارند، اعلام می‌شود. این گروه شامل مهدی محمدنبی، سهیل مهدی، براتی، وثوق احمدی و بهروان است. ابتدا باید این دوستان در رابطه با اسناد باشگاه قانع شده و زمانی به به این نتیجه برسند که مدارک قابل بررسی است، آن را مکتوب به AFC‌ ارسال کنند. ما مستندات‌مان را کامل کرده‌ایم.

معاون ورزشی باشگاه استقلال تصریح کرد: چیزی که باعث حجم بدهی‌های مالیاتی شده، مربوط به دوره‌ای است که باشگاه مالیات بازیکنان یا مربیان را برعهده گرفته است. به‌عنوان مثال بودجه باشگاه شش میلیارد بوده، سقف قراردادها 20 میلیارد تومان. باشگاه مالیات را پذیرفته و طبیعتاً با توجه به این شرایط نه به بازیکن مبلغ مدنظر داده می‌شود، نه مالیات پرداخت خواهد شد. این مسئله باعث انباشته شدن مالیات شده و هر سال هم جرایم پرداخت نشدن آن باعث زیاد تر شدن مبلغ شده است. در این بخش، باشگاه استقلال به شدت آسیب‌دیده است. دوم اینکه، باشگاه‌ها در سازمان لیگ از محل درآمدهای خود شامل تبلیغاتی، فروش بلیت‌ها و ... پولی را به طور مستقیم برداشت کرده است، چون پول در حساب باشگاه نمی‌خوابد، سازمان مالیاتی می‌گوید حتماً درآمدهایی داشته‌اید که آن را اعلام نمی‌کنید!

توفیقی در خصوص حضور مربی جدید در کادر فنی استقلال گفت: شانیاک از روز گذشته به تیم اضافه شد و کمک دیگر شفر که در تیم ملی جامائیکا همکار او بوده، تا یک ماه دیگر به کادر فنی استقلال اضافه خواهد شد. پس از اردوی کیش نیز، قرارداد مربی جدید امضا می‌شود. امیدوارم روند تیم بهبود یابد و بتواند نتایج در خور شأن استقلال را بگیرد.

وی در رابطه با جذب بازیکن در نیم‌فصل دوم تصریح کرد: طبق قوانین، لیست استقلال پُر است. براساس درخواست مکتوب شفر و جمع‌بندی که خواهد کرد، در نیم‌فصل ورودی و خروجی خواهیم داشت. بهنام برزای و محسن کریمی به لیست اضافه می‌شوند و احتمالاً یک مهاجم شش‌دانگ خارجی هم اضافه می‌کنیم.