در آستانه دیدار برابر سوئد/ پاسخ قاطعانه بوفون به سرمربی

جان پیرو ونتورا سرمربی تیم ملی ایتالیا معتقد است با وجود اسپانیا، حضور تیمش در مرحله پلی آف قابل پیش بینی بوده است اما بوفون در پاسخ ادعا کرد ایتالیا نباید به چنین شرایطی عادت کند.

آتزوری که در بازی رفت با یک گل مغلوب سوئد شد  فردا شب در شرایطی میزبان این تیم است که فاصله چندانی با حذف از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 ندارد.

با این شرایط به نظر می رسد اردوی آتزوری در وصعیت مناسبی نیست. البته این اولین بار نیست که بوفون در طول چند روز اخیر به روشنی به مخالفت با رویکرد سرمربی تیم ملی ایتالیا می پردازد.

ابتدا ونتورا گفت: "اگرچه تنها 48 ساعت از بازی رفت گذشته اما ما به دنبال تغییر بوده ایم و امیدواریم که نتیجه بهتری برای ما رقم بخورد.

ما اتفاقات مثبتی و منفی را تجزیه و تحلیل کردیم. من کاملا متوجه هستم که این بازی برای ما بسیار مهم و اساسی است، اما این همان سناریویی است که من برای اولین بار من قرارداد هدایت تیم ملی را امضا کردم.

ما از همان لحظه ای که با اسپانیا را در مرحله گروهی مواجه شدیم، می دانستیم که راهی مرحله پلی آف خواهیم شد و هیچ کس نمی تواند از حضور ما در این مرحله تعجب کند.

این شیوه مرسوم در ایتالیاست زیرا در آخرین کنفرانس مطبوعاتی، نیمی از سوالات مربوط به حمایت از برخی از بازیکنان بود و بقیه افراد نیز خواهانح ضور دیگر بازیکنان بودند اما اگر کسی سرمربی تیم است، با افکار خود تصمیم می گیرد.

ما فردا نیاز به همه چیز داریم: تاکتیک، بازی کردن با قلبمان و عزم و اراده. اگر آنها را کنار هم قرار دهید، احتمالا می توانند موفقیت را تضمین کنند اما عزم و اراده به تنهایی کافی نیست."

بعد از مصاحبه ونتورا، این بوفون بود که پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و اینگونه صحبت های خود را آغاز کرد.

بوفون گفت: "روزهای پرفشاری را سپری می کنیم ولی ما شانس بازگشت در بازی فردا را داریم. اما ایتالیا هرگز نباید به متوسط بودن عادت کند زیرا این بزرگترین خطر برای فوتبال ماست.

اگر شما به متوسط بودن عادت کنید با شیب تندتری سقوط خواهید کرد پس تنها راهی که من می شناسم تلاش برای صعود به مرحله بالاتر است.

احساس می کنم که من در این راه همراه با دیگران، مربی، مدیران و همه ما که یک سال و نیم پیش این عملیات را آغاز کرده ایم قرار داریم. برخی سالهاست اینجا هستند اما من هرگز دیدم یک سرمربی، بازیکن یا مدیر به تنهایی رقم زننده پیروزی یا شکست باشد.

ما باید به خوبی قبل از بازی خودمان را گرم کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ما از ابتدا تا انتهای بازی با واکنش های جسمی و روحی مناسب برای هر موقعیت مقابله خواهیم کرد.

تنها درخواست من از طرفداران این است که آنها با رویکرد مثبت به استادیوم بیایند. ما می خواهیم همه کسانی که نماینده کشور ایتالیا هستند برای 90 دقیقه تشویق شوند. پس از آن زمان گویای همه چیز خواهد بود."