قضاوت بحث برانگیز داور دیدار ایتالیا و سوئد

قضاوت ماتئو لائوس، داور اسپانیایی دیدار دو تیم ایتالیا و سوئد در مرحله برگشت بازی‌های پلی‌‌آف جام جهانی‌ 2018 روسیه در منطقه اروپا، قضاوت پرحرف و حدیثی بود. او در جریان این بازی که با تساوی بدون گل دو تیم و نتیجه برد سوئد در مجموع دو بازی رفت و برگشت و صعود آنها به جام جهانی‌ همراه بود، 4 ضربه پنالتی را نگرفت که 2 پنالتی به نفع سوئد و2 پنالتی به نفع ایتالیا نادیده گرفته شد و در تک‌تک این صحنه‌ها، بازیکنان تیم‌ها به شدت به تصمیم این داور اسپانیایی اعتراض می‌کردند.

اولین پنالتی دیده نشده در محوطه جریمه سوئد رخ داد. پارولو در تلاش بود تا توپ را کنترل کند و آگوستینسون، او را با خطا متوقف کرد. بازیکنان ایتالیایی، در اعتراض به عدم اعلام ضربه پنالتی به نفع تیم‌شان به سمت داور رفتند ولی داور دستور ادامه بازی را داد.

دقایقی بعد دارمیان با دست، ارتباط توپ میان بازیکنان سوئد را قطع کرد و اگر داور اسپانیایی آن صحنه را پنالتی می‌گرفت، کار برای ایتالیایی‌ها به مراتب سخت‌تر می‌شد اما آقای لائوس در این صحنه هم تصمیم گرفت تا خطای پنالتی نگیرد. این دومین پنالتی‌ای بود که او در این بازی نادیده گرفت.

دقیقاً نیم ساعت بعد از شروع بازی، صحنه سرنوشت‌ساز دیگری رخ داد که در آن صحنه نیز تصمیمی اشتباه گرفته شد. بارتزالی در داخل محوطه جریمه تیمش توپی را با بازویش مهار کرد. فورسبرگ با ناراحتی به داور گله کرد اما متئو دوباره تصمیم گرفت تا نه تنها خطای پنالتی نگیرد، بلکه به مهاجم سوئد هم کارت زرد نشان داد.

داستان اشتباهات لائوس در نیمه دوم بازی هم ادامه یافت. جایی که لوستیگ، برسر کنترل توپ در محوطه جریمه دارمیان را نقش بر زمین کرد اما متئو خطای هند بازیکن ایتالیایی را به جای این پنالتی واضح و مشخص گرفت.