مجری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی مشخص شد

گری لینه‌کر (بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلیس و روزنامه‌نگار) و ماریا کوماندنایا (مجری ورزشی روسی) به عنوان مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه از سوی فیفا انتخاب شدند. مراسمی که 10 آذر ماه سال جاری در کرملین برگزار خواهد شد. گری لینه‌کر و ماریا کوماندنایا از سوی فیفا برای هدایت این مراسم انتخاب شدند و 6 نفر دیگر نیز در روزهای آینده معرفی می‌شوند.

گری لینه‌کر پس از انتخابش از سوی فیفا گفت: به عنوان بازیکن افتخار 2 بار حضور در مرحله نهایی جام جهانی را داشتم و خوشحالم که این بار می‌توانم به عنوان یک مجری بخشی از این رقابت‌ها باشم. من انتظارهای خسته‌کننده را به یاد دارم که چه حریفانی به سوی تیم من (انگلیس) برخورد خواهند کرد. بنابراین به خوبی هیجان شکل‌گرفته در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی را می‌شناسم. 

زوانمیر بوبان، معاون دبیر کل فیفا نیز درباره انتخاب گری لینه‌کر به عنوان مجری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: فیفا از گری لینه‌کر بابت پذیرش این پیشنهاد بسیار قدردان است و او همراه ما در این تورنمنت مهم جهان فوتبال خواهد بود. او در قالب یک بازیکن و گلزن افسانه‌ای علاقه‌اش به فوتبال را نشان داد و حالا در نقش یک مجری و متخصص فوتبال به دوران درخشان گذشته‌اش ادامه می‌دهد. این برای من افتخار است که گری لینه‌کر مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 در روسیه را مجری‌گری خواهد کرد.

گری لینه‌کر در تیم‌های انگلیسی لستر سیتی، اورتون، تاتنهام و بارسلونا اسپانیا بازی کرده است. او در جام جهانی 1986 با 6 گل زده به عنوان بهترین مهاجم شناخته شد. لینه‌کر در جام جهانی 1990 به انگلیس جهت صعود به مرحله نیمه‌نهایی کمک زیادی کرد. سابقه 80 بازی ملی در انگلیس دارد و 48 گل به ثمر رساند.