امضای مدیر عامل استقلال معتبر نیست؟

خبر کوتاه اما عجیب و سئوال برانگیز بود. امضای سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال هنوز از سوی AFC به رسمیت شناخته نمی‌شود. مدیرعامل قانونی باشگاه استقلال همچنان علی فتح الله زاده است و البته اعضای کنونی هیات مدیره این باشگاه نیز رسمیت ندارند و در آخرین تغییرات قانونی و ثبت شده افراد دیگری اعضای هیات مدیره این باشگاه هستند.

در حالی سالهاست مدیران باشگاه استقلال اقدامی در راستای ثبت تغییرات مدیریت این باشگاه در ثبت شرکت‌ها نکرده‌اند که به ظاهر این کار نمی‌تواند خیلی سخت باشد. تنها کافی است تغییرات  هیات مدیره و مدیرعامل توسط اعضای هیات مدیره صورتجلسه شده و به ثبت شرکت‌ها ارائه گردد.

اما این اتفاق نیفتاده تا بعد از علی فتح الله زاده که آخرین مدیرعامل قانونی باشگاه استقلال بود، ابتدا بهرام افشارزاده و سپس سیدرضا افتخاری در حالی بر کرسی مدیریت این باشگاه تکیه بزنند که از نظر قانونی مدیرعامل این باشگاه نیستند.

اما چرا این اقدام به ظاهر ساده بیشتر از چهار سال است انجام نشده و این باشگاه چهارمین فصل را بدون مدیرعامل و اعضای هیات مدیره قانونی سپری می‌کند؟

اصلی ترین دلیل این موضوع «تسویه حساب مالیاتی» باشگاه استقلال است. باشگاه‌ استقلال که تحت عنوان شرکت سهامی عام در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است و مکلف است برای ثبت آخرین تغییرات قانونی حتما تسویه حساب مالیاتی داشته باشد و از عمده ترین موانعی که سر راه این باشگاه قرار گرفته تا مانع از ثبت تغییرات قانونی این باشگاه گردد، همان عدم وجود تسویه حساب مالیاتی است.