اعتراف رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا به اشتباهش برای استخدام ونتورا

کارلو تاوکیو، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا جامپیو ونتورا و تصمیمات اشتباه او را مسبب شکست یک بر صفر آتزوری برابر سوئد در مجموع دو بازی رفت و برگشت پلی‌آف جام جهانی و نرسیدن این تیم به مرحله نهایی رقابت‌ها دانست.

تاوکیو که سال 2016 پس از پایان قرارداد آنتونیو کونته، ونتورا را جانشین او کرد و چهارشنبه هفته گذشته نیز این پیرمرد 69 ساله را از کار برکنار کرد، به خبرنگاران گفت: ناکامی ما کاملاً یک فنی بود. ونتورا در مورد انتخاب نفرات ترکیب اصلی و تاکتیک‌هایش کاملاً اشتباه کرد. این ناکامی تقصیر سرمربی بود.

تاوکیو در پاسخ به این سؤالی که آیا این خود او نبود که ونتورا به عنوان گزینه شایسته برای هدایت آتزوری تشخیص داد، با لحنی بغض‌آلود عنوان کرد،: بله من بودم و این را می‌دانم. من 4 سال است که شب و روز ندارم و خواب به چشمانم نمی‌آید.

رئیس فدارسیون فوتبال ایتالیا در پایان اشتباهات تاکتیکی سرمربی سابق تورینو را اینگونه توضیح داد: ما باید با مهره‌های ریزنقش‌مان، بازیکنان درشت جثه سوئد را دور می‌زدیم. باید توپ را روی زمین نگه می‌داشتیم نه اینکه مدام آن را از جناحین سانتر کنیم. در عوض تمام آن بازیکنانی که می‌توانستند چنین کارهایی را انجام دهند روی نیمکت ماندند. ترکیبی که ما با آن به میدان رفتیم کاملاً اشتباه بود.

ایتالیا با ارائه دو بازی ضعیف برابر سوئد، برای اولین بار در 60 سال اخیر از رسیدن به جام جهانی بازی ماند.