همه تیم‌های دنیا بعد از تعطیلات دچار بحران می‌شوند /بیرانوند را جریمه می‌کنیم

برانکو ایوانکوویچ درباره تساوی تیمش برابر پدیده مشهد اظهار کرد: می‌دانستیم امروز بازی خیلی سختی مقابل پدیده در اننظارمان است. دیروز هم این مسئله را در کنفرانس خبری گفتم. حریف نشان داد به چه دلیلی در بالای جدول است. از هوادرانمان تشکر می‌کنم. نمی‌توانم از بازیکنان گلایه کنم، چون تا ثانیه آخر خیلی سخت تلاش کردند. خیلی سخت است که در طول نود دقیقه، ریتم خوبی داشته باشید. از طرفی غیر منطقی است که مقابل چنین حرفی ۱۰ موقعیت گل داشته باشیم.

بازی‌های اول بعد از تعطیلات منجر به بحران می‌شود 

او ادامه داد: به هر حال باید از سه، چهار موقعیت گل استفاده می‌کردیم و گل می‌زدیم. از طرفی خوب است که بازی را نباختیم. چون در چنین بازی‌هایی تمرکز از بین می‌رود و منجر به گل خوردن می‌شود. از طرف دیگر می‌توانیم راضی باشیم که حریف نتوانست یک موقعیت گل هم ایجاد کند. شاید خطرناک‌ترین موقعیت پدیده ضربه ایستگاهی در دقیقه ۹۶ بود. متاسفم بازی را نبردیم. می‌دانیم کار راحت نخواهد بود. می‌دانستیم بعد از بیست روز تعطیلی لیگ، بازی‌های اول منجر به بحران می‌شود. مهم‌ترین مسئله این است که نشان دادیم، آماده هستیم. انتظار داریم بعد از این تمرکز بیشتری داشته باشیم و موقعیت‌ها را به گل تبدیل کنیم.

نتیجه تساوی انگیزه بازیکنان پدیده را بالا برد 

سرمربی پرسپولیس درباره علت این تساوی گفت: قبل از هر چیزی گفتم که پدیده تیم خوبی است. از بازی بازیکنانم ناراضی نیستم. باید به حریف تبریک بگوییم، چون خوب بازی کردند و تلاش مضاعفی داشتند که به یک امتیاز برسند. در این جور بازی‌ها خیلی مهم است که موقعیت اول یا دوم را گل کنید. متاسفانه این کار را نکردیم و بعد کارمان سخت‌تر و سخت‌تر شد. نتیجه مساوی هم مقابل چنین حریفی منجر به با انگیزه‌تر شدن حریف می‌شود.

او درباره رفتار هوادران و بیرانوند و حرکت مبتدیانه دروازه بان ملی پوش تیمش در مقابل اعتراضات گفت: نمی‌دانم این حرکت چه بود و او چه کاری کرده است یا نه. نمی‌دانم مشکل چیست. بیرانوند بازیکن پرسپولیس است و با تیم کار کرده و حرفه‌ای است. واقعا اطلاع ندارم او به سربازی می‌رود یا در پرسپولیس می‌ماند.  

برانکو درباره مصاحبه بیرانوند و ناراحتی هوادران و واکنش وی مبنی بر دعوت هوادران به سکوت با دستانش گفت: من این صحنه را ندیدم. طبیعی است که مهم‌ترین مسئله هوادران هستند. همه تلاش ما به خاطر هوادران است. از طرفی بازیکن هم انتظار حمایت دارد. چون بازیکنان پرسپولیس تمام تلاش خود را می‌کنند و از جانشان مایه می‌گذارند. حداکثر شوق و خواست آن‌ها را در کار می‌بینم. از طرفی نمی‌دانم او چه مصاحبه‌ای کرده است.

سرمربی پرسپولیس درباره اظهار نظر بیرانوند مبنی بر اینکه خانواده اش مهم‌تر از پرسپولیس است گفت: از این مصاحبه خبر ندارم. نمی‌دانم وضعیت به چه شکلی است. من با او صحبت کردم و او گفت: در پرسپولیس ماندگار است. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است.

بیرانوند جریمه می‌شود 

برانکو درباره اینکه چه واکنشی نسبت به حرکت بیرانوند دارد، گفت: به طور حتم او جریمه خواهد شد.

از بازیکنانم ناراضی نیستم 

او درباره گره خوردن کار مقابل تیم‌هایی مانند پدیده مشهد و نداشتن پلن B. در تیمش گفت: متوجه پلن B. نمی‌شوم. در ۱۰ دقیقه آخر روش کار را تغییر دادیم. تا آن موقع کار خوب پیش می‌رفت. نمی‌توانستیم بی جهت روند بازی را تغییر دهم. می‌توانستم ماهینی را داخل زمین بیاورم که تغییری در بازی ایجاد نمی‌کرد. ما علوان زاده را آوردیم تا به قدرت تهاجمی تیم کمک کنیم. طبیعی است که همیشه همه چیز جور در نمی‌آید. گفتم که از بازیکنانم ناراضی نیستم. آن‌ها ۹۶ دقیقه تلاش کردند.

برانکو درباره عملکرد محسن مسلمان در زمین گفت: مسلمان به جای بشار آمد. فکر می‌کنم من درباره یک فرد صحبت نمی‌کنم. چه خوب باشد و چه بد، این موضوع را به چهار دیواری خودمان موکول می‌کنیم و در رختکن صحبت می‌کنیم. نیمکت قوی‌ای داریم و تعویض‌های مناسبی داریم. فرقی نمی‌کند امروز احمدزاده، خلیل زاده و طارمی نبودند. این کیفیت مضاعف ما در این فصل است.

او درباره وضعیت باشگاه گفت: امیدوارم این تغییرات تاثیر منفی روی بازیکنان نگذارد. به طور حتم  این تغییرات می‌تواند تاثیرگذار باشد. دیروز هم گفتم به دنبال توجیه نیستم که این موضوع را بهانه‌ای برای نتیجه کارمان بگذارم.

همه تیم‌های دنیا بعد از تعطیلات دچار بحران می‌شوند 

سرمربی پرسپولیس درباره تعطیلی‌های مکرر لیگ و اینکه آیا پرسپولیس بعد از هر تعطیلی، امتیاز از دست می‌دهد، گفت: تا جایی که می‌دانم تا آخر فصل یک تغییر دیگر داریم. نیم فصل ما بازی داریم. تغییرات دیگر هم مربوط به فیفا دی است. مشکل فقط برای ما نیست. همه تیم‌های دنیا بعد از تعطیلات با بحران مواجه می‌شوند. چون تیم‌هایی که ملی پوش دارند نمی‌توانند خوب تمرین کنند. با این وضع من از نحوه بازی شاگردانم راضی هستم. درست است که می‌توانستند بهتر باشند، اما به طور کلی گلایه‌ای ندارم.