برانکو پیشنهاد شفر را می پذیرد؟

شاید تاکنون سابقه نداشته چنین حرکت بزرگی انجام شود. زلزله غرب کشور و ویرانی‌ای که به بار آورد، دل هر انسانی را لرزاند و سیل کمک‌های مردمی است که حالا به سمت زلزله‌زدگان سرازیر می‌شود. هرکس در حد توان و بضاعت خود به آنها کمک می‌کند. در این بین وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال پیشنهاد جالبی به برانکو ایوانکوویچ و پرسپولیسی‌ها داد. انجام یک بازی خیرخواهانه یکصدهزار نفری بین دو تیم استقلال و پرسپولیس که عواید آن در اختیار کمیته‌های امداد و زلزله‌زدگان قرار بگیرد.

قطعاً هماهنگ کردن و اجرایی کردن این پیشنهاد کار زیاد آسانی نیست ولی شدنی است و می‌شود برای یک بار هم که شده، چنین دیدار دوستانه بزرگی را برگزار کرد. آنچه مسلم است، هواداران سرخابی و فوتبالی‌ها حمایت خاصی از این بازی خواهند کرد و می‌شود کمک بزرگی از این شهرآورد دوستانه به زلزله‌زدگان کرد. اگر برانکو و پرسپولیسی‌ها این پیشنهاد را بپذیرند، چقدر خوب می‌شود.

یعنی شهرآورد ۸۶ یک شهرآورد تاریخی همراه با مهر و دوستی از آب درخواهد آمد. برنده و بازنده‌اش هم مهم نیست چون قطعاً برنده این شهرآورد هر دو تیم و عوامل و هواداران آن هستند که حاضر شدند چنین خدمت بزرگی را برای مردم زلزله‌زده انجام دهند و به یادگار بگذارند. قرار هم نیست این شهرآورد را خیلی زود برگزار کنیم. حتی می‌شود در نیم‌فصل آن را به شکل قشنگ و بهتری برگزار کرد چون فشردگی بازی‌های لیگ شاید این فرصت را از مسئولان فدراسیون بگیرد اما قطعاً با اندیشیدن تدبیری درست و پیدا کردن زمانی مناسب، می‌توان این بازی بزرگ خیرخواهانه را برگزار کرد.