سومین تلاش رئال برای ثبت رکوردی بالاتر از آبی اناری ها

امشب کهکشانی ها در شرایطی مهمان آپوئل در قبرس هستند که در 2 دیدار قبلی خود مقابل تاتنهام در کسب پیروزی ناکام بوده و یک تساوی و یک شکست حاصل تلاش آنها بوده است.

جالب اینجاست که رئال مادرید در این مرحله نیز رقابت تنگاتنگی با بارسا دارد. بارسلونا اگر در بازی آخر خود برابر المپیاکو در یونان پیروز می شد می توانست با برد احتمالی در بازی فردا شب برابر یوونتوس همزمان به پیروزی شماره 100 برسد؛ اما با تساوی در یونان، آنها در عدد 98 متوقف ماندند.

آمار هر دو تیم بسیار حیرت انگیز است، هرچند که رئال مادرید تا به حال 360 گل برابر 337 گل بارسا به ثمر رسانده و 325 امتیاز مقابل 315 امتیاز بلوگرانا گرفته است.

دو تیم بزرگ اسپانیایی نیز دارای بالاترین درصد پیروزی هستند هرچند که لستر سیتی و کایزسلاترن هر دو دارای نرخ پیروزی 66.6 درصد هستند؛ اما تعداد بازی های خیلی کمتری نسبت به بارسا و رئال انجام داده اند.

در تاریخ رئال مادرید در 64.3 درصد از مسابقات لیگ قهرمانان پیروز شده، در حالی که بارسلونا 63.64 درصد از آنها را برده است.

فهرست 10 تیم برتر با بالاترین میزان پیروزی در اروپا شامل پاریس سن ژرمن، چلسی، بایرن مونیخ، منچستر یونایتد و سویا (57.1 درصد) و اتلتیکو مادرید (54.3 درصد) بوده و دیگر تیم هایی که بیش از 50 درصد از بازی های خود را پیروز شده اند اینتر، یوونتوس و آرسنال هستند.