به گزارش فارس، علی دایی در نشست خبری قبل از دیدار فردای پرسپولیس و راهآهن گفت: بازی سختی داریم و به هیچ عنوان فکر نمیکردم روزی به عنوان یک رقیب جلوی پرسپولیس قرار بگیریم. متاسفانه از شانس بد من بود که چنین اتفاقی افتاد. من هنوز عاشقانه طرفدار پرسپولیس را دوست دارم و این تیم برای من دوست داشتنی است.

وی ادامه داد: همیشه آرزویم بوده این تیم موفق باشد تا مردمی که به عشق پرسپولیس روزهایشان را سپری می‌کنند خوشحال شوند. با این حال به خاطر اینکه در حال حاضر سرمربی راه‌آهن هستم باید با تمام توان مقابل پرسپولیس قرار بگیریم.
تمرینات خوبی را پیگیری کردیم تا از این بازی سربلند بیرون بیاییم.

دایی در مورد مشکلات مالی که این روزها گریبانگیر باشگاه راه آهن است، ‌ تصریح کرد: مشکل خاصی نیست. تمام تیم‌های لیگی مشکل مالی دارند و تنها مشکل راه آهن نیست. این موضوع که من امروز دیر در این نشست حاضر شدم به خاطر این بود که در جلسه هیئت مدیره بودم و در این مورد صحبت شد و قرار است تا آخر ماه مشکلات ما حل شود تا با قدرت کارمان را انجام دهیم.

سرمربی راه‌آهن تاکید کرد: ‌از بازیکنانم تشکر می‌کنم که در این مدت با غیرت و تعصب کار کردند. مالکین هم زحمات خود را کشیدند و تا امروز حدود ۵ میلیارد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون به تیم تزریق کردند اما چاله چوله‌های راه آهن زیاد است و پر نمی‌شود. این موضوع باعثشد لطمه بخوریم.

دایی افزود: باید به آدم‌هایی که در چنین شرایط بد اقتصادی جامعه حاضر شدند پا پیش بگذارند و در قسمتی سرمایه گذاری کنند که شاید سال‌ها بعد به سوددهی برسد، کمک کنیم. ما هم هر کاری از دست‌مان برآید انجام می‌دهیم تا نتایجی بگیریم در شان تیمی باشد که بیش از ۷۰ سال قدمت دارد.

به گزارش فارس دایی در ادامه در خصوص اینکه چرا تیمش در دقایق پایانی بازی‌های برده با تساوی عوض می‌کند، گفت: خیلی زحمت می‌کشیم و خوب بازی می‌کنیم اما در چند بازی در دقایق آخر زحمات‌مان به هدر رفته است. تمام نقاط ضعف‌مان را می‌دانیم و از روش رفع آن هم مطلع هستیم اما یک مسئله است که باید از ما حمایت‌های لازم انجام شود تا بتوانیم در نیم فصل به ۳-۴ بازیکن که می‌توانند به ما کمک کنند را بگیریم و نقاط ضعف‌مان حل شود.

وی گفت: در بازی با نفت تهران در حالی که ۲ بر یک جلو بودیم با ضربه سر گل خوردیم. در بازی با تراکتور نیز همین طور. در بازی مقابل فجر سپاسی و شهرداری با اوت دستی به ما گل زدند. این موضوع ربطی به دقایق پایانی ندارد. از اول فصل می‌دانستیم میانگین قد تیم کوتاه است و این موضوع به خصوص در خط دفاع بیشتر به چشم می‌آید.

سرمربی راه‌آهن اضافه کرد: اگر یک دفاع جلوی سرزن بلندقد داشتیم این طور نمی‌شد. چرا که در تمام بازی‌هایی که گل خوردیم این مشکل را داشتیم. حتی در بازی با سایپا که گل‌شان آفساید بود نیز این چنین گل خوردیم.

دایی یادآور شد: باید میانگین قدی تیم را بالا ببریم و یک مدافع بیاوریم اما این دلیل نمی‌شود که از بازیکنانم راضی نباشم. ما باید تنها این نقطه ضعف تیم را حل کنیم که این مشکل را هم با عمل جراحی نمی‌توان رفع کرد.

دایی در مورد صحبت‌های حمید استیلی در برنامه نود و این موضوع که حبیب کاشانی با هاشم بیک‌زاده صحبت‌هایی انجام داده است، ‌گفت: گذشت زمان حقایق را روشن می‌کند. ببخشید؛ مردم ما فهم و شعورشان بالا رفته. از یک طرف می‌گویند مذاکره نکردیم و از یک طرف مشخص شده به بیک‌زاده گفته‌اند خوب بازی کن تا فصل بعد به پرسپولیس بیایی. در حالی که بازی مقابل سپاهان هفته سی و سوم لیگ بود و بعد از آن پرسپولیس در جام حذفی و لیگ چند بازی دیگر را هم داشت.

وی با بیان اینکه کاری که از اول پایه‌اش عوام‌فریبی، دروغ و مردم فریبی ‌باشد این چنین نتیجه‌اش عیان می‌شود، ادامه داد: از اول زحمت کشیدم تا در این فصل پرسپولیس را جمع کنم و نتیجه بگیرم و می‌توانستم با تقویت تیم و برطرف کردن نقاط ضعف تیم به خواسته‌هایم برسم. تازه با مردم انس گرفته بودم و از این ناراحتم. با کسانی بودم که هیچ گاه من را تنها نگذاشتند و دلم از این می‌سوزد. امروز هم آقایان رفته‌اند و هیچ کدام دیگر پاسخگو نیستند.

دایی تاکید کرد: تا چه زمانی می‌خواهید به مردم دروغ بگویید؟ همان موقع گفتم با بازیکنانی صحبت کرده‌اند. مگر بیک‌زاده در لیست من بود؟ همان زمان هم برای اردوی تدارکاتی آلمان و اسپانیا آدم فرستاده بودند. کاری که پایه‌اش دروغ باشد نتیجه‌اش این می‌شود. حیف تیم و مردم.

وی عنوان کرد: با مردم بودن فضایی دیگر دارد که متاسفانه خیلی‌ها نمی‌فهمند. بعضی از ما خودمان را به بنده خدا می‌چسبانیم در حالی که اگر به خدا بچسبانیم، او به ما چیزهایی می‌دهد که به فکرمان هم نمی‌رسد.

دایی گفت: چرا من باید فردا مقابل هواداران پرسپولیس قرار بگیرم؟ مجبور هستم چرا که الان روی نیمکت راه آهن هستم و باید یک جور تیم را به زمین بفرستم. با این حال تمام توانایی‌ام را به کار می‌بندم تا نتیجه خوبی بگیریم اما چرا باید پرسپولیس با این همه هوادار به این روز بیفتد.

سرمربی راه‌آهن خاطرنشان کرد: آقایان هر کاری توانستند کردند تا من ضربه بخورم و با سرافکندگی از این تیم بروم اما بالایی نگذاشت این اتفاق بیفتد. با اینکه چیزی که در شان هواداران بود نتوانستم انجام دهم و شرمنده‌شان شدم با این حال می‌توانستم امسال در این تیم موفق شوم و در این تیم باشم. خواست خدا بود که امروز در راه‌آهن باشم و جلوی تیمی که دوستش دارم با تمام وجود قرار بگیرم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تقابل علی دایی با پرسپولیس زمانی اتفاق می‌ افتد که دیگر حبیب کاشانی و حمید استیلی در این تیم نیستند، گفت: قیاس درستی نیست. این آقا که اسم بردید را دوست ندارم ببینم چه برسد به اینکه بخواهم با او تقابل کنم. شما باید برای کسی ارزشی قائل شوید بعد با او تقابل کنید.

دایی ادامه داد: در مورد استیلی هم باید بگویم او همبازی من بوده و خاطرات خوب و بد زیادی با حمید دارم و همیشه دوستش داشتم اما راهی که انتخاب کرد درست نبود. شاید خودش بگوید درست بود اما حمید برایم عزیز است و خانواده او مانند خانواده خودم می‌ماند.

سرمربی راه‌آهن گفت: حمید استیلی را دوست دارم و این طور نیست که تقابلی با کسی داشته باشم یا منتظر چنین روزی باشم که بخواهم مقابل پرسپولیس قرار بگیرم.

دایی در مورد اینکه اگر از وی بخواهند به تیم پرسپولیس برود این کار را خواهد کرد یا نه، گفت: روی حرفی که می‌زنم می‌ایستم و با راه‌آهن قرارداد دارم و با تمام توان تا روزی که مرا بخواهند در این تیم هستم.

وی در مورد گزینه‌های مربیگری پرسپولیس خاطرنشان کرد: نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم. می‌گویم پرسپولیس تیم بزرگی است و در حال حاضر هم با بازیکنانی که هر مربی آرزوی آن را دارد، می‌تواند در نیم فصل دوم موفق باشد.

دایی در پایان گفت: بازیکنان پرسپولیس در حال حاضر ملیپوش هستند یا قبلا ملیپوش بودند و کدام مربی دوست ندارد این بازیکنان را داشته باشد؟ تا کی میخواهید با الفاظ بازی کنید؟ پرسپولیس تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی دارد و میتواند در نیم فصل دوم خیلی حرفها برای گفتن داشته باشد و انتظارات هواداران را برطرف کند.