رویانیان شناختی ندارد، پروین تصمیم میگیرد

سرویس ورزشی افکار نیوز -میهمان این هفته برنامه ورزش مردم بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس حمید درخشان بود که در مورد شرایط کنونی پرسپولسی با بهرام شفیع به گفت و گو پرداخت.

به گزارش سرویس ورزشی افکار نیوز، در برنامه ورزش مردم جمعه صبح حمید درخشان با اعلام این اینکه اگر رابطه او با علی پروین خوب بود اکنون وی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب می‌شد گفت: علی پروین یکی از بزرگان پرسپولیس است و قطعا در این باشگاه صاحب نظر است. رویانیان که شناختی از شرایط ندارد و قطعا یک سری تصمیمات را علی پروین می‌گیرد. من همیشه به ایشان احترام می‌گذارم و با هیچ کس مشکل ندارم همه باید بدانیم نباید به فکر خودمان در برخی مسائل باشیم و به جمع فکر کنیم.

در برنامه ورزش مردم این هفته بهرام شفیع مجری برنامه خبر مهمی را درباره انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرد.

بهرام شفعیع گفت که در صحبت با حمید سجادی متوجه شده که وزارت ورزش بر تسریع در برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال تاکید دارد.

وی اظهار داشت: نظر وزارت ورزش این است که پس از اصلاح اساسنامه تا پیش از پایان سال ۹۰ انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود.

شفیع گفت که کفاشیان دوست دارد انتخابات سال ۹۱ و در یکی از ماههای اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد یا شهریور برگزار شود

حمید درخشان صبح جمعه در برنامه ورزش مردم مقابل بهرام شفیع قرار گرفته تا درمورد اوضاع کنونی پرسپولیس بحثکنند وی در پاسخ به این سوال که آیا او در پرسپولیس با کسی مشکل دارد، گفت: من همیشه حرمت همه را نگه می‌دارم و با کسی مشکل ندارم. حالا اینکه کسی با من مشکل داشته باشد نمی‌دانم.

درخشان درمورد قرارداد محمد پروین با شاهین بوشهر در زمان سرمربیگریش در شاهین و کنار گذاشتن پروین توضیح داد: پزشکان گفته بودند محمد پروین به دلیل مصدومیتی که دارد تا نیم فصل نمی‌تواند بازی کند.

وی ادامه داد: من به خاطر او یک جای خالی در شاهین نگه داشتم و حتی پروین مقداری از پیش قرارداد هم از باشگاه شاهین گرفت. یکی از مواردی که من تاکید داشتم پروین در آن شرایط کنار تیم نباشد اعتراض شدید هواداران بود که می‌گفتند چرا بازیکن مصدوم جذب کرده‌ایم. یکسری مسائل خصوصی دیگر هم پیش آمد که نمی‌توانم بگویم.

درخشان در خصوص اینکه اگر رابطه او با علی پروین خوب بود اکنون وی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب می‌شد گفت: علی پروین یکی از بزرگان پرسپولیس است و قطعا در این باشگاه صاحب نظر است. رویانیان که شناختی از شرایط ندارد و قطعا یک سری تصمیمات را علی پروین می‌گیرد. من همیشه به ایشان احترام می‌گذارم و با هیچ کس مشکل ندارم همه باید بدانیم نباید به فکر خودمان در برخی مسائل باشیم و به جمع فکر کنیم.

در خشان با یاد آوری تعداد کم تماشاگران در بازی های این روز های پرسپولیس بیان کرد: تماشاگر وقتی می‌بیند تیمش نتیجه نمی‌گیرد دلشکسته می‌شود. یک زمانی برای بازی پرسپولیس و راه آهن ۸۵ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حاضر می‌شدند. تماشاگر پرسپولیسی را دوست دارد که در ۱۵ دقیقه اول توانسته باشد به حریف گل بزند، اما اگر که تماشاگر به ورزشگاه می‌آید مدام دلهره دارد.

درخشان تاکید کرد: ما باید در مدیریت‌های خود نیز تجدید نظر کنیم. کسی که می‌خواهد تصمیم گیری کند باید ارزیابی درستی از شرایط داشته باشد. متاسفانه اکنون ارتباطات کار را خراب کرده است و کسی را برای توانایی‌هایش ارزیابی نمی‌کنند. شما دقت کنید که حضور حمید استیلی در پرسپولیس چطور اتفاق افتاد. یک کمیته فنی فرمالیته تشکیل دادند و نظر خود را اعمال کردند.

وی ادامه داد: تبعات این چنین تصمیمی گیری‌ چشم گیران هواداران شد. اکنون چه کسی باید جوابگوی این هواداران باشد. هیچ وقت شاهد این نبودیم که برای پرسپولیس ۲ هزار تماشاگر به ورزشگاه بیاید.

درخشان در ادامه درمورد حبیب کاشانی بیان کرد: آقای کاشانی سال گذشته زحمات زیادی کشید و در این خصوص شکی نداریم اما برای فصل جدید باید تصمیمات بهتری می‌گرفت. متاسفانه برنامه ریزی صحیح و یار گیری درست در ابتدای فصل صورت نگرفت این فقط یک اشتباه نیست. چرا که این اشتباه تبعات زیادی دارد و نتیجه‌اش این است که پرسپولیس هفته به هفته بدتر می‌شود.

بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: اگر مدیران ما فصل به فصل تصمیمات درستی بگیرند وضعیت این طور نمی‌شود. مثلا خود من بدون تردید می‌گویم که در یک روز تصمیم گرفته شد که من دیگر در شهرداری تبریز نباشم و مطمئن یک تصمیم شخصی بود و هیچ ایرادی نیست مدیرحق انتخاب دارد. حرف من این است که وقتی قرار است شخص جدیدتری بیاید، باید اصلح‌تر باشد و ارزیابی صورت گرفته باشد.

درخشان درباره اینکه چرا تعداد مربیانی که از استقلال بیرون آمدند. نسبت به پرسپولیس بیشتر است، گفت: پیشکسوتان استقلال شرایط را بهتر درک کرده‌اند و این فرصت را به جوان‌ها دادند. مثلا منصور پورحیدری هر جا می‌رود از استقلالی‌ها کمک می‌گیرد. اما در پرسپولیس این اتفاق نیفتاده است و این مسئله به شخصیت افرادی باز می‌گردد که فقط تک محوری فکر می‌کنند. در استقلال پیشکسوتان از هم حمایت می‌کنند، اما در پرسپولیس این گونه نیست.

درخشان در خصوص اینکه آیا در این شرایط مربی داخلی به پرسپولیس کمک می‌کند یا خارجی عنوان کرد: مربی داخلی مشکلات این تیم را می‌داند اما مربی خارجی که ۷ و ۸ سال از کشورمان دور بوده و شناختی از این نفرات ندارد، نمی‌تواند در این شرایط کمکی کند. مثل هندوانه در بسته می‌ماند.

وی در ادامه این گفت و گو با اشاره به ضعف دروازهبانهای پرسپولیس و مقایسه آنها با وحید طالبلو گفت: وحید طالبلو وقتی به شاهین آمد تلاش کرد که بهتر شود اما در پرسپولیس دو گلری که اکنون حضور دارند مدام به دنبال این هستند که دیگری چه حرفی زده است در حالی که آنها باید به رشد فنی خود فکر کنند. دروازه بانی که درون دروازه پرسپولیس قرار میگیرد باید تمرکز داشته باشد تا مسئولیت پذیر باشد. حتی اگر مربی بزرگ هم بیاید بازیکن تمرکز نداشته باشد حضور مربی خارجی هم فایدهای ندارد.