با ستاره های جام جهانی آشنا شوید

در فاصله حدود 6 ماه تا آغاز رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، وقت آن رسیده است تا با ستاره های احتمالی 32 تیم حاضر در این رقابت ها آشنا شویم. در همین ارتباط سایت آرژانتینی «ورسکی اسپورت» به معرفی ستاره های احتمالی جام جهانی 2018 روسیه پرداخت. در قسمت اول این گزارش به معرفی ستاره های گروه های D،C،B،A می پردازیم و در قسمت بعدی 16 ستاره سایر گروه ها را معرفی می کنیم.

1-لوییس سوارز

لوییس آلبرتو سوارز دیاز مارتینز که با نام لوییس سوارز شناخته می شود و سابقه بازی در تیم های آژاکس و لیورپول را هم دارد، از سال 2014 پیراهن بارسلونا را بر تن کرده و همواره یکی از ستاره های تاثیرگذار تیمش بوده است. اگر او مثل جام جهانی 2014 دچار حاشیه نشود می تواند در جام جهانی 2018 به ستاره تیم ملی اروگوئه تبدیل شود.

 2-ایگور آکینفیف

دروازه بان 31 ساله تیم زسکا موسکو که تمام دوران فوتبالش را در این تیم گذرانده است، چهره شاخص تیم ملی روسیه است که برای کسب محبوبیت بیشتر در بین روس ها باید دروازه اش را برابر اروگوئه،مصر و عربستان بسته نگه دارد.

3-محمد صلاح

ستاره 25 ساله مصری که در فصل جاری لیگ جزیره عملکرد فوق العاده ای در ترکیب لیورپول داشته است بدون شک در جام جهانی 2018 روسیه هم می خواهد توانایی های خود را به نمایش بگذارد.

4-محمد السهلاوی

محمد ابراهیم محمد السهلاوی مهاجم 30ساله ای است که از سال 2009 برای النصر عربستان توپ می زند. او که در رقابت های مقدماتی جام جهانی رکورد گلزنی سامی الجابر مهاجم سابق تیم ملی عربستان را زد، امید اول گلزنی عربستانی ها در جام جهانی به شمار می رود.

5-کریستیانو رونالدو

ستاره پرتغالی رئال مادرید که به تازگی پنجمین توپ طلای خود را هم دریافت کرد و در سال 2016 همراه با تیم ملی کشورش قهرمان جام ملت های اروپا شد در کلکسیون افتخاراتش تنها قهرمانی جام جهانی را کم دارد. آیا رونالدو می تواند تیمش را در رسیدن به رویای فتح جام کمک کند؟

6-ایسکو

فرانسیسکو رومان آلارکون سوارز که به ایسکو معروف است سابقه بازی در تیم های والنسیا و مالاگا را داشته است و از سال 2013 در رئال مادرید حضور دارد. ایسکو انگیزه زیادی دارد تا در جام جهانی روسیه در ترکیب تیم ملی اسپانیا توانایی هایش را به نمایش بگذارد.

7-بن عطیه

مهدی امین المتقی بن عطیه ستاره مراکشی تیم یوونتوس به دلیل مصدومیت چند بازی تیمش را از دست داد اما پس از بازگشت به عنوان بهترین بازیکن ماه بیانکونری انتخاب شد. او که سابقه بازی در اودینزه،رم و بایرن مونیخ را هم دارد مطرح ترین بازیکن تیم ملی مراکش است.

8-سردار آزمون

ستاره 22 ساله تیم ملی ایران که فصل گذشته در تیم روستوف روسیه عملکرد بسیار خوبی داشت، در فصل جاری به تیم سابق خود یعنی روبین کازان پیوسته است. او گل های زیادی در ترکیب ایران به ثمر رساند. آیا آزمون می تواند در جام جهانی 2018 روسیه به درخشش خود ادامه دهد؟

9-آنتوان گریزمان

مهاجم تیم اتلتیکو مادرید که سابقه بازی در رئال سوسیه داد را هم دارد، برای نخستین بار در سل 2014 برای تیم ملی بزرگسالان فرانسه به میدان رفت. او که در سال 2016 در کنار مسی و رونالدو نامزد بهترین بازیکن جهان شده بود، می خواهد در جام جهانی به ستاره بی چون و چرای فرانسوی ها تبدیل شود.

10-فارفان

جفرسون آگوستین فارفان مهاجم تیم ملی پرو است که پیش از پیوستن به لوکوموتیو مسکو در شالکه و الجزیره امارات حضور داشته است. تیم ملی پرو آخرین تیمی بود که به جام جهانی روسیه صعود کرد، فارفان و هم تیمی هایش نمی خواهند اولین تیمی باشند که از جام جهانی حذف می شوند.

11-کریستین اریکسن

تیم ملی دانمارک به لطف درخشش اریکسن در دیدار برگشت پلی آف جام جهانی مقابل جمهوری ایرلند توانست با نتیجه 5 بر یک پیروز شده است و راهی جام جهانی شود. اریکسن 25 ساله که هافبک هجومی تیم تاتنهام است، می خواهد دانمارک را در صعود از گروهش یاری کند.

12-تیم کیهیل

کیهیل 38 ساله که پیش از این در جام های جهانی 2006 آلمان، 2010 آفریقای جنوبی و 2014 برزیل حضور داشته است در جام جهانی 2018 روسیه به رکورد جالب 4 حضور متوالی در جام جهانی دست می یابد. او می خواهد آخرین جام جهانی اش را با خاطره ای خوش به پایان برساند.

13-لیونل مسی

برنده 5 توپ طلا اعلام کرده که دیگر کسب جوایز فردی برایش در اولویت نیست و می خواهد جوایز تیمی بیشتری به دست آورد. جام جهانی 2018 روسیه فرصت خوبی برای مسی و یارانش است تا ضمن جبران شکست 4 سال پیش مقابل آلمان، قهرمانی در جام جهانی را هم به ویترین افتخاراتش اضافه کنند.

14-لوکا مودریچ

مودریچ در سال 2012 از تاتنهام انگلیس به رئال مادرید پیوست و پس از مدتی به یکی از بازیکنان کلیدی کهکشانی ها تبدیل شد. کاپیتان 32 ساله تیم ملی کرواسی که نقش مهمی در صعود کروات ها به جام جهانی داشت، به دنبال ادامه درخشش خود در روسیه است.

15-اوبی میکل

مودریچ در سال 2012 از تاتنهام انگلیس به رئال مادرید پیوست و پس از مدتی به یکی از بازیکنان کلیدی کهکشانی ها تبدیل شد. کاپیتان 32 ساله تیم ملی کرواسی که نقش مهمی در صعود کروات ها به جام جهانی داشت، به دنبال ادامه درخشش خود در روسیه است.

16-سیگوردسون

گیلفی سیگوردسون ستاره تیم ملی ایسلند که در لیگ برتر انگلیس و در باشگاه اورتون بازی می کند و در 5 سال گذشته به عنوان بهترین بازیکن فوتبال کشورش انتخاب شده امید اول ایسلندی ها در جام جهانی است. ایسلند برای نخستین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است و برای صعود از گروهش کار دشواری در پیش دارد.